קורס צלילה כוכב ראשון

קורס צלילה כוכב ראשוןהעולם שמתחת למים מזמן לנו שקט ושלוויה. יש מי שמגדירים את השהייה בו כחוויה רוחנית ממש. אבל כדי להצליח לשרוד מתחת למים, ולהנות ממה שיש לעולם התת מימי להציע לנו, מומלץ לעבור קורס צלילה.

 

ישנם לא מעט בתי ספר לצלילה הפזורים ברחבי הארץ לרוחבם של החופים השונים. אך בעיקרון כולם מציעים את אותו קורס המקנה יכולות צלילה ראשוניות. אם תרצו זהו מעין מבוא לקורסי צלילה מתקדמים יותר. מטרתו של הקורס הזה היא ללמד ולהסביר לכם מהם כללי התנהגות, ולהקנות לעצמכם הרגלי עבודה נכונים מתחת למים. מתוך מטרה לאפשר לכם צלילה מהנה ובטוחה.

 

איפה ומתי כדאי לעבור קורס צלילה כוכב ראשון?

השאלה איפה מתייחסת לחוף, או יותר נכון לים שלחופו תרצו לעבור את הקורס. תוכלו לבחור בין חופי הים התיכון, כלומר מאכזיב בצפון ועד אשקלון בדרום. לבין הים האדום שבאילת. לכל ים יש את האתגרים שלו, אותם יש לקחת בחשבון. בים התיכון משך הקורס עתיד להיות ארוך יותר מאחר והתנאים בו משתנים באופן תכוף. בחורף תיתקלו במים קרים, ובקיץ עם ביקורן של המדוזות הופכת הראות לעכורה יותר. אך, אם אתם לא גרים באילת, תוכלו לחסך את דמי הלינה במלון ולפצל את הקורס כך שיתאים ללוח הזמנים העמוס שלכם.

 

באילת לעומת זאת, תנאי הים יציבים כמעט בכל ימות השנה, וכמובן שמרקם החיים התת ימי עשיר ומגוון יותר, מה שמוסיף לחווית הצלילה נפח אחר.

 

שיטת דירוג הכוכבים

על פי רשות הצלילה כיום יש בישראל שמונה ארגוני צלילה המסמיכים צוללים, באמצעות קורסים המועברים במועדוני הצלילה השונים. ההתאחדות הישראלית לצלילה מסמיכה את הצוללים בשיטת דירוג של כוכבים, ואירגוני הצלילה הבינלאומיים מבצעים בישראל הסמכות דומות עד דרגות מקבילות. בסוף הקורס תקבלו תעודה בינלאומית המאפשרת לכם לצלול בכל מקום בעולם.

 

מה כולל הקורס

מדובר בקורס הצלילה הבסיסי הראשוני. הוא מסמיך את הצולל בדרגת כוכב אחד ומאפשר לו לצלול עד לעומק של 20 מטר, ביחד עם בן זוג שהוא בדרגה גבוהה יותר ממנו. הקורס משלב בין לימודים עיוניים, שבסופם מבחן, ותרגולים מעשיים שאת חלקם מקיימים לעיתים גם בשיעור בברכה. בסך הכל מדובר בכעשרה שיעורים.

 

הקורס מתחיל בהכרת הסביבה החדשה, כלומר הסביבה הימית. משם הוא ממשיך ללימוד מערכת הנשימה והשפעת הסביבה התת ימית עליה. ובהמשך נלמדים כללי ההתנהגות בה, בחירה, בדיקה וטיפול בציוד הצלילה. טבלאות דקומפרסיה, שאליהם תחשפו, יסייעו לכם לתכנן את הצלילה, וכמובן תכירו את הסיכונים הקיימים בעת הצלילה. תלמדו כיצד לזהות אותם, לטפל בהם ואיך ניתן למנוע אותם. גם הסבר על מצבי חירום והחייאה. בסוף הקורס יפרשו לפניכם מסלולי ההתקדמות וקורסי ההמשך. את הקורס חותם מבחן מסכם.

 

דברים שכדאי לקחת בחשבון

קיימת לגבי הקורס הזה מגבלת גיל, וניתן להתחיל אותו החל מגיל 12 ומעלה בלבד.  כל מי שמעל גיל 45 נצרך להביא אישור של רופא צלילה ובדיקת א.ק.ג. ובדיקת מאמץ.

 

בנוסף מומלץ לבדוק את הסעיפים הנוגעים לביטול הקורס ולגובה דמי הביטול ואם ניתן להקפיא את הקורס או להעבירו לאדם אחר.

 

שימו לב כי חוק הצלילה מחייב כל צולל להחזיק בביטוח צלילה, אך בקורס הראשון לרוב המועדון אמור לספק לכם את הביטוח.

 

כל מי שסובל ממצב של איבוד הכרה מתחת למים כמו מחלת נפילה, אסתמה או מחלת לב פסול לצלילה ולקורס זה. צלילה אסורה גם בכל שלב של הריון. צלילה כרוכה במאמץ בינוני, ולכן יש לצלול רק במצב בריאותי תקין.

המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ