החוויה שבצלילה עם שנורקל

החוויה שבצלילה עם שנורקלצלילה היא חוויה מדהימה כשלעצמה. השהייה בעולם שקט אך מרהיב ביופיו יכולה לגרום ללא מעט אנשים אושר. אך מה עושה מי שחווית הצלילה אינה מיועדת לו? שהרי לצלילה ישנן מגבלות שונות כמו גיל, בריאות וגם בואו נודה על האמת, חלקנו חסרים אומץ עבורה. בשביל אלו, אך לא רק, שמורה חוויה איכותית אחרת, מדהימה ביופיה ובאיכותה לא פחות מזו של הצלילה.

 

לצלול עם שנורקל

צלילה עם שנורקל יכולה להפוך במקרים רבים למצב של "ללכת בלי ולהרגיש עם...". למה הכוונה? ובכן מסיכת הצלילה מאפשרת לצולל לראות בתוך המים. היא מכסה בנוסף לעיניים גם את האף, זאת על מנת לאפשר לצולל להשוות לחצים במסיכה. השנורקל הוא בעצם צינור קצר המאפשר לנשום את האוויר שמעל המים, בזמן שאנו שוחים. כמו-כן מאפשר השונרקל לרענן ולהחליף את האוויר ולהוציא מים שנכנסו לתוכו ומפריעים לנשימה.

 

לאלו שלא התנסו בחוויה בעבר מומלץ לעבור שנירקול מודרך, וכך להנות מחוויה המאפשר להם פתח אל העולם החי והקסום של הים, מבלי צורך לשאת על גבם מיכלים. פעילות כזו כוללת לרוב שחייה לאורך החוף או שמורת אלמוגים עם ציוד שנירקול, כלומר – מסיכה, סנפירים, שנורקל וחליפת צלילה (כדי לא לסבול מקור במידה וצוללים במים עמוקים במיוחד). כאשר עוברים הדרכת שנירקול לומדים גם לנשום נכון עם קנה ומסיכה.

 

מה שיפה במיוחד בפעילות כזו היא שהיא מתאימה לכל המשפחה ולכל הגילאים. וגם מי שאינו מורשה לצלול מבחינת מגבלות בריאות יכול לעסוק בה. צלילה עם שנורקל מחייבת רק דבר אחד והוא ידע בסיסי בשחייה.

 

אתרים לצלילה עם שנורקל

באתרים רבים גם בארץ וגם בחו"ל מקובל לצלול עם שנורקל. בתאילנד לדוגמה צלילת שנורקלים היא צלילה חוויתית במיוחד. המים הנקיים מאפשרים ראייה טובה והנאה בטוחה מהנוף התת ימי. ופעילות כזו מוצעת ברובם של האיים השונים כמו קוסומוי, קופנגן , קוטאו קופיפי ופוקט. גם ברפובליקה הדומניקנית המהווה את אחת מפנינות החן היפיפיות ביותר מהקיימות בעולם, והמהווה מקור משיכה לתיירים רבים המעוניינים להנות משמש טובה, אוויר פתוח, נופים משכרים וגם חווית צלילה חד פעמית ומיוחדת. כאן יוכלו הצוללים להתקל באוניות טרופות במעמקי הים, שוניות יפיפיות ומערות תת ימיות עוצרות נשימה ביופיין וייחודן. הנראות מתחת למים בחופים אלו מצויינת וטמפרטורת המים חמה ונעימה לצלילה.

 

אבל ישנם אתרים בהם מותר אך ורק לצלול עם שנורקל. כזה הוא האי זנזיבר. כאן הגבולות המזרחיים של הריף מהווים רצף של לגונות רדודות שמשמשות בית לשפע של בעלי החיים הימיים הצבעוניים והמגוונים. יודעי דבר יעידו כי המקום הטוב ביותר לשנורקליג בזנזיבר הוא האי צ'ימבה בו נמצאת אחת משוניות האלמוגים המרהיבות ביותר שניתן למצוא בעולם. זהו ללא ספק המקום הטוב ביותר באזור לשנורקלינג בלבד, מאחר ואסור לצלול כאן בכל סוג של צלילה אחרת בשל השוניות הרדודות היכולות להיהרס בקלות בעת הצלילה.

 

לצלול עם מדוזות

מקום נוסף המספק חוויה מדהימה של צלילה עם שנורקל הוא האי פלאו, או בשמו הרשמי – הרפובליקה של פלאו, זוהי מדינה הממוקמת במערבו של האוקיינוס השקט. כאן תמצאו אגם בשם "אגם המדוזה", המלא בכל אותם יצורים הפוקדים תדיר את חופי ארצנו עם בוא הקיץ. באגם המלא במדוזות,  נודדות הרכיכות באופן תדיר בכל יום. צלילה עם שנורקל ביניהן היא פעילות פופולארית עבור תיירים אמיצים במיוחד. הסיבה לכך היא כי צלילה עם בלוני חמצן אסורה, מכיוון שהבועות ממיכלי החמצן עלולות להזיק למדוזות.

 

 

 

 

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר