ילדים - הקפידו שיצחצחו שיניים בוקר וערב ולא רק פעם ביום!

צצחצוח שיניים בילדיםריך להתחיל לצחצח שיניים כבר כאשר השן הראשונה בוקעת; באופן זה גם מונעים הצטברות והידבקות של חיידקים על השיניים וגם יוצרים הרגל חדש וחיובי אצל התינוק שילווה אותו בעתיד.

לצחצח שיניים פעמיים ביום

לצחצוח שיניים מטרה חשובה: סילוק שאריות רובד ומזון מהשיניים באופן שאוכלוסיית החיידקים בפה לא תשתמש במזון לייצור חומצה הגורמת לחורים בשיניים. גם מי שיודע לצחצח טוב מאוד עשוי לפספס קצת לעתים וצחצוח פעמיים ביום יגדיל סיכויים לשיניים נקיות.

צחצוח שיניים ותזמון

קיימת משמעות גדולה למדי לסדר היום שיותיר את הפה נקי באמת ובעיקר תזמון של הצחצוח ביחס לאוכל. המטרה בצחצוח שיניים היא להרוויח מה שיותר שעות נקיות. על כן רצוי לצחצח את השיניים בבוקר לאחר ארוחת הבוקר ולא לפניה. המטרה היא שהשיניים תהינה נקיות משך זמן רב ככל שניתן ואם מצחצחים שיניים ולאחר מכן שותים שוקו או אוכלים דגני בוקר, הרי שהשיניים תיוותרנה נקיות דקות אחדות בלבד.

לצחצח שיניים גם בלילה

אם צמאים לאחר הצחצוח בלילה, יש לשתות רק מים. בשעות השינה הגוף מפריש פחות רוק לשטיפת חלל המפה ואיזון החומציות הנוצרת עקב מזון ומטבוליזם חיידקי. בנוסף, הלשון נעה פחות ואינה מנקה את משטחי השיניים, כך ששארית מזון הנותרת באזור השיניים משמשת חיידקים משך זמן רב; על כן החשיבות שבצחצוח שיניים לפני השינה בלילה.

מברשת שיניים לילדים – איך בוחרים כזו?

מברשת שיניים לילדים כדאי שתהיה בעלת תו תקן ועם ראש קטן לניקוי עבור כל שן, עם ידית גדולה המאפשרת אחיזה פשוטה על-ידי העולל. יצוין כי הניקוי ה"אמיתי" יבוצע על-ידי ההורה דווקא.

 

משחת שיניים – כיצד בוחרים?

הקפידו על משחת שיניים מותאמת לילדים עם כמות פלואוריד מופחתת ומותאמת לכך שהילדים בולעים שאריות משחה ולא יורקים אותה החוצה.

 

כמה משחה שמים על המברשת?

יש לשים על המברשת כמות מזערית בלבד, בגודל גרגר אורז או שניים, שכן עודף משחה עשוי לפגוע בשיניים הקבועות שבתהליך התפתחות.

 

תדירות צחצוח מומלצת – האם יש כזו?

כדאי מאוד להקפיד על הברשת השיניים פעמיים ביום, כאשר הצחצוח לפני השינה הוא חשוב ביותר.

 

מברשת שיניים – כל כמה זמן להחליף?

המברשת תוחלף כאשר סיבי המברשת כבר נוטים לכיוונים שונים. הבלאי במברשת עשוי להתרחש מדי מספר חודשים. כאשר הבלאי מתרחש במהירות, משמעות הדבר היא צחצוח אגרסיבי מדי.

 

הילד מסרב לצחצח שיניים – מה עושים?

לא מעט ילדים מסרבים להתחיל בתהליך הצחצוח; אם מקפידים להרגיל את הילד עוד מגילאים קטנים (לפני גיל העצמאות של שנתיים בערך – החל מגיל שנה), ניתן לחמוק מהמכשול הזה. אולם כאשר מדובר בילד סרבן במיוחד, יש למצוא את הגישה המתאימה לו ולהעניק לצחצוח השיניים חשיבות זהה לישיבה בכיסא בטיחות ברכב. בסופו של דבר, הילד יקבל עליו לעשות את מה שהוא מבין כחשוב להורים; בסופו של דבר הוא יתרגל להרגל ויתחיל לבצע אותו באופן קבוע – עיקש הילד ככל שיהיה.

 

ניקוי בין השיניים

האם יש לנקות את השיניים עם חוט? מאיזה גיל? נראה שהתשובה אינה תלויה בגיל דווקא, אלא במבנה השיניים. במקרה של שיניים צמודות הנוגעות האחת בשנייה, המברשת אינה יכולה להגיע לאזור וישנה חשיבות רבה לניקוי בין השיניים. ישנם פלאקרים המגיעים בצורות מעניינות לילדים (כגון בעלי חיים, ואחרים), מה שהופך את חוויית הניקוי עם חוט לצבעונית ומהנה יותר. מהו פלאקר? זהו קיסם עם קשת וחוט המתוח במרכזה, איתו ניתן לבור בעדינות בין השיניים, תוך הצמדת החוט לשן סמוכה – ועלייה וירידה שלו על משטח השן.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

מתכונים מומלצים

 

מתכונים מאת השף הפשוט קובי פרידמן

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה