מה צריך לדעת לפני פתיחת עסק חדש – טיפים והמלצות

מה לדעת לפני פתיחת עסק חדשפתיחת עסק חדש יכולה להיות מלווה בהרבה מאוד לחצים, חששות ומתח. כאשר אנחנו בוחרים לפתוח עסק חדש עלינו לעשות זאת לאחר מחקר מקדים ועמוק אודות מצב השוק, הלקוחות האפשריים שיכולים להיות לעסק, עלות הניהול של העסק ומתן השירותים וגם גובה הרווח שאנחנו יכולים להגיע אליו. כל הפרטים הללו יוכלו לאפשר לנו לתכנן טוב יותר את אופן הפעילות של העסק שלנו כך שהוא יהיה רווחי ויוכל לפעול במשך שנים רבות. השנים הראשונות הן השנים הקשות ביותר לכל עסק וכאשר אנחנו בוחרים לפתוח עסק חדש כדאי לנו גם לבדוק איך אנחנו יכולים לקדם ולשווק אותו באופן שיביא לנו יותר פרנסה. תכנון ברור ומעקב אחר כל המרכיבים האלו הן לפני הקמת העסק והן בזמן התפעול השוטף שלנו יוכלו לסייע לנו להרוויח ולהגיע לאיזון כספי.

 

למה חשוב לבדוק האם יש קהל לקוחות פוטנציאלי לעסק החדש שלנו?

אחת הבדיקות הבסיסיות ביותר שאנחנו צריכים לעשות בשביל לבדוק בכלל האם כדאי ומשתלם לנו לפתוח עסק היא לבדוק האם יש קהל לקוחות פוטנציאלי לעסק החדש שלנו. בלי קהל לקוחות שיוכל לקנות או לרכוש את המוצרים והשירותים שלנו אין לנו למה לפתוח את העסק. ככל שנעשה מחקר מעמיק יותר אודות השוק ואודות הדרך בה לקוחות מתנהגים כך יהיה לנו קל יותר לשווק את המוצר או את השירות שלנו. חשוב מאוד בהתחלה של כל עסק להתמקד במספר מוצרים או שירותים מצומצם יחסית על מנת שניתן יהיה להשקיע בבניית הבסיס של הכלכלי והרווחי של העסק.

 

למה חשוב לעשות מחקר אודות המתחרים הישירים והעקיפים של העסק שלנו?

דבר נוסף שחשוב מאוד לעשות כאשר אנחנו מקימים עסק הוא לעשות מחקר מקדים אודות המתחרים הישירים והעקיפים של העסק שלנו. בשביל שהעסק שלנו יוכל להיות מצליח אנחנו צריכים לדעת להגיד ללקוחות מה מבדל אותנו מהמתחרים בשוק ולמה כדאי להם לבחור בנו ולא בהם. במחקר אודות המתחרים שלנו אנחנו צריכים לברר מה המוצרים או השירותים שהם מציעים ולמה הלקוחות אוהבים אותם. עלינו לברר גם מה המחיר שהמתחרים שלנו לוקחים ולנסות לחשב מה אחוז הרווח שיש להם על כל שירות או מכירת מוצר – כך אנחנו נוכל למשל להציע מחירים זולים או משתלמים יותר לקהל הלקוחות שלנו דבר אשר יעניק לנו קדימות על פניהם.

 

 

למה חשוב לחשב את עלות ייצור המוצרים או השירות של העסק שלנו?

אחד הפרטים הכי מרכזיים בתהליך הקמה של כל עסק הוא חישוב עלות הייצור של המוצר או השירות שאנחנו מציעים. בחישוב זה עלינו לכלול כל חשבון שהעסק משלם כולל חשבון החשמל, המים והשכירות של המשרד שלנו. עלינו לחשב גם מה עלות המשכורות לעובדים שלנו ובמידה ואנחנו מייצרים מוצר קונקרטי עלינו לחשב מה עלות חומרי הגלם שלו והייצור שלו כולל מספר השעות שלוקח לייצר כל מוצר. אנחנו יכולים לכלול בחישוב העלות הוצאות נוספות שיש לנו כמו למשל הוצאות דלק ונסיעה, הוצאות משלוח של מוצרים או חומרי גלם ללקוחות או של ייבוא של חומרים מחוץ לארץ וגם עלות של מיסים ותשלומים שיש לשלם לספקים אחרים ולמדינה. לאחר שנוכל לחשב באופן כולל את עלות הייצור של מוצר או שירות מסוים שאנחנו מוכרים יוכל להיות לנו קל יותר להחליט איזה מחיר לגבות מהלקוחות שלנו על השירות או המוצר שלנו בהתאם לאחוז הרווח שאנחנו רוצים שיהיה לנו אחרי מיסים ותשלום כל ההוצאות.

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ