חשיבות הפרסום ברשתות החברתיות

פרסום ברשתות חברתיות

בעלי עסקים שרוצים למקסם את השיווק האינטרנטי שהם עושים לעסק שלהם, צריכים לדעת שמלבד קידום אתרים במנועי החיפוש- חשוב להיות עם היד על הדופק ולהבין שקיים נתח גדול של קהל פוטנציאלי העשוי להגיע אל האתר העסקי שלכם דווקא באמצעות הרשתות החברתיות, ולא דרך חיפוש בגוגל.

 

שימוש חכם בפייסבוק ככלי לקידום העסק

פייסבוק מסייעת ביצירת קהילות גולשים ייחודיות עבור עסקים, המייצרות תוכן בכוחות עצמן ואנשיהן מתקשרים זה עם זה, וכך תורמים להעמקת הקשר עם העסק. ישנה חשיבות גבוהה ליצירת עמוד פייסבוק "חי ונושם", שהגולשים מעורבים בו באופן פעיל. גם קהל חדש המתוודע לאתר לראשונה בזכות העמוד שלו בפייסבוק, עשוי ליהנות משגשוג של קהילה שנוצרת בדרך הזו, בין היתר כיוון שכאשר הפעילות בקהילה היא רציפה ומתחדשת- ההמלצות של החברים בה על העסק יגיעו למקומות רלוונטיים ברחבי הרשת, וייחשבו לאמינות במיוחד.

 

ישנן דרכים רבות ליצירת מעורבות בדף פייסבוק עסקי והרחבת קהל הגולשים, למשל:

  1. סקרים- כאשר העסק מתעניין בדעת הגולשים, הם מרגישים שייכות גדולה יותר אליו.
  2. תחרויות נושאות פרסים בין חברי העמוד, כאשר הפרסים הם כמובן מוצרים של העסק.
  3. תיוג אנשים שאינם חלק מהקהילה של העסק, לצורך קבלת הטבות, בסגנון "חבר מביא חבר".
  4. שירות לקוחות באמצעות השארת הודעות כתובות ומענה בדף עצמו.

יצירתיות היא שם המשחק- ככל שדף הפייסבוק יהפוך לתנועתי יותר, כך הפרסום בו יעבוד טוב יותר ויוביל לתוצאות ממשיות ולרווחים.

 

אילו תפקידים ממלאות הרשתות החברתיות שאינן פייסבוק, עבור בעלי עסקים?

אין ספק בכך שפייסבוק נמצאת בראש הרשימה, כרשת החברתית בעל הכוח הצרכני החזק מכולן. אך מלבדה קיימות גם האינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין וטוויטר, שלכל אחת מהם יכולת מסוימת ומשמעותית מאוד לעיתים, בפרסום אפקטיבי של עסק ובהגדלת הרווחיות שלו.

 

טוויטר פחות חזקה בישראל והיא מהווה יותר פלטפורמה להבעת דעה ולא משמשת הרבה בעלי עסקים אצלנו. האינסטגרם והפינטרסט מבוססות שתיהן על תמונות ולא על טקסט, אך יש לציין כי פינטרסט על אף גודלה וחווית הגלישה הייחודית שהיא מציעה, עדיין לא הגיעה- לפחות לא בישראל- לפופולריות גבוהה כל כך. מסיבה זו פינטרסט לא ממצה בארץ את הפוטנציאל שלה בהיבט של כלי להתפתחות עסקית.

 

אינסטגרם לעומתה, ייצרה וממשיכה לייצר הרבה מאוד שיתופי פעולה עסקיים פוריים, לרוב בין מובילי דעת קהל מתחומים שונים- בעיקר כאלה הפונים לקהל צעיר יחסית- לבין עסקים המפרסמים מוצרים ושירותים. הדבר נעשה על ידי צילומים של אותם ידוענים, בין אם אלו כוכבי ילדים ונוער או דוגמניות מקצועיות ממש, המשלבים את מוצרי הקידום בתמונות שהם מפרסמים בחשבון האינסטגרם שלהם. במקרה של הרשת החברתית הזו, תמונה לפעמים לא שווה רק אלף מילים- אלא גם הרבה מאוד כסף. עסק שיידע להשתמש בכלי הנהדר הזה ולייצר קשרים טובים עם בעלי חשבון אינסטגרם מפורסמים שיקדמו אותו, בהחלט עשוי להגיע אל קהלים חדשים.

 

לינקדאין עוסקת בשיתופי פעולה מסוג אחר, כיוון שהיא פונה לקהלים עסקיים בלבד ומטרתה לקדם קשרים בין קולגות. ניהול חכם של פרופיל הלינקדאין של מנהל של רשת מסוימת, לדוגמה, אמנם פחות יסייע לו לגייס קהל לקוחות חדש באופן ישיר, אך ייתכן והיחסים העסקיים החדשים שיירקמו באמצעות הלינקדאין, יסייעו לפעולות פנים-רשתיות ושיווקיות טובות יותר, ובאופן עקיף יעזרו להגדלת מחזור המכירות של העסק.

 

רשתות חברתיות מהוות כיום את ה"מפה לאוזן" של פעם, ומודעות גבוהה לצרכים של קהל לקוחות פוטנציאלי שעושה בהן שימוש ניכר, עשויה בהחלט להביא הרבה גולשים חדשים לאתר, ובנוסף לשמר לקוחות ולייצר קשר פורה ביניכם לבינם.

 

פורסם ב 17.10.2017