האם עידן הפרינט פינה את מקומו לעידן האינטרנט בפרסום לעסקים?

עידן האינטרנט בפרסום לעסקיםהדיון במעבר מה"אוף ליין" אל ה"און ליין" ממשיך להיות במרכז העניינים גם בשנת 2019, שבה אין בכלל ספק בכך שכל עסק זקוק לאתר אינטרנט ולדומיננטיות ברשת, על מנת למקסם את החשיפה שלו בפני לקוחות פוטנציאליים ולשמר לקוחות קיימים. נוכחות דיגיטלית משמעותית הפכה למשאת נפש של בעלי עסקים, לכן אסטרטגיות של פרסום עסקים כוללות כיום מערכות שיווק דיגיטליות מפותחות, כחלק בלתי נפרד ואף מרכזי מכל תקציב פרסום. האם זה אומר בהכרח כי הפרינט כבר איבד לחלוטין מהאפקט שלו?

החשיבות של פרסום עסקים באינטרנט בשנת 2019

קידום אתרים באינטרנט הפך למקצוע מבוקש בשנים האחרונות וזאת בגלל שהמטרה העיקרית של בעלי עסקים קטנים וגדולים המבקשים לקדם מכירות, היא שהאתר העסקי שלהם יגיע לתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל. המודעות לחשיבותו של האינטרנט כמקור מידע עיקרי באשר לביצוע רכישות מכל סוג ובכל ענף מסחרי עלתה מאוד. מסיבה זו, האינטרנט ככלי המשמש עבור פרסום עסקים ברשת, נחשב לדבר החשוב ביותר שעל מנהלי השיווק להשקיע בו, על מנת להביא לתוצאות בשטח – משמע עלייה משמעותית במכירות. מהן הסיבות לכך?

  1. החשיפה בפני קהל לקוחות חדש ומתחדש – היכולת של אנשים המתגוררים רחוק מהעסק למצוא אותו ברשת ולקנות ממנו אונליין או לנסוע עד אליו, לעומת התקופה של טרם עליית האתר לאוויר וחשיפת העסק בעיקר בפני קהל מקומי.
  2. אפשרות לרכישה מקוונת שמקלה על ביצוע קנייה בפועל ומקדמת אותה – יכולת הנגשה היא עניין מבורך שגם מסייעת בפועל לאנשים עם מוגבלויות לקנות, כמו גם למי שפשוט מעדיף את דרך הרכישה הזו.
  3. חידוש ושדרוג מתמיד – אפקטיביות של פרסום ברשת ניתנת למדידה בקלות, בין היתר על ידי מדידת יחסי המרה של אתרים וכך מאפשרת ביצוע חידושים והתאמות – כלומר אופטימיזציה – המסייעת להמשך קידום המכירות ו"מצדיקה" את ההשקעה הרבה בפרסום הדיגיטלי.

בעקבות כל אלו, אין ספק שפרסום לעסקים שנעשה דרך פרינט – כלומר באמצעות מודעות פרסומיות בעיתון, כרזות גדולות במרחבים הציבוריים ואפילו עלונים המחולקים בתיבות הדואר, מגיע מתוך נישה אחרת לגמרי שנחשבת למיושנת כיום. עם זאת, לא בטוח שהתהליך הטבעי והנכון הוא להעלים את הפרסום באמצעות פרינט באופן מוחלט. ייתכן ששכלול הפרסום בדרכים הללו והתאמתו לעידן המודרני, הוא שימשיך "להחיות את הפרינט" ומכאן גם יהפוך אותו לאמצעי חשוב שיתמוך בפרסום הדיגיטלי ויעבוד עמו ביחד, על מנת לייצר מסע שיווק ופרסום אופטימלי ומקיף עבור עסקים.

כיצד מתאימים את הפרסום באמצעות פרינט לצרכים של הדור החדש?

אם בוחנים לעומק כיצד פרסום עסקים שנעשה באמצעות האינטרנט קיבל את המעמד שלו והפך לדבר שמביא לתוצאות הטובות ביותר, המסקנה העיקרית היא שהחידוש שבא עמו הוא שימת דגש על רלוונטיות, חדשנות וניסוח תוכן איכותי אך בצורה תמציתית. אלו הדברים ש"עבדו" עבור פרסום עסקים באמצעות הרשת ולכן ניתן להניח כי הם יועילו גם עבור פרסום בפרינט.

 

מה זה אומר בעצם? ייתכן שבמידה ותכונה זו של קיצור והשקעה בתוכן ממוקד מטרה, תבוא לידי ביטוי במסעות פרסום באמצעות פרינט, יהיה לכך אפקט דומה וקידום מכירות משמעותי יגיע גם בדרך הזו. השינוי בשטח עשוי להיות שילוב מחושב יותר בין אמצעי המחשה גרפיים כמו תמונות או לוגואים, ביחד עם טקסטים שאינם משתמעים לשתי פנים. פחות "רמיזות" ויותר הנעה לפעולה של הנחשפים אל הפרסומת, העלון או המודעה המודפסת. נראה שלפרינט תמיד יהיה תפקיד מסוים בעולם הפרסום, אך רק התאמה מרבית שלו למאה ה 21 תגרום לו לתפוס מקום בעל ערך בתוכו.

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ