סימנים שהאתר נענש בגוגל

האם האתר נענש בגוגלהדבר שאתם כבעלי אתרים הכי פחות רוצים למצוא ב Google Webmaster Tools, זו הודעה עם המילים: "גוגל תנקוט בפעולה נגד האתר שלכם". הודעה כזו משמעותה היא שהאתר שלכם נענש על ידי גוגל ועליכם לתקן את הליקויים שנמצאו בו, על מנת שיהיה סיכוי שהוא יחזור במהרה למקומו הקודם בתוצאות החיפוש. אך מה ניתן לעשות אם לא קיבלתם שום הודעה דומה, ובכל זאת אתם חושדים שגוגל החליטה להעניש את האתר שלכם?

 

איך בכלל אפשר לדעת אם האתר קיבל עונש?

המטרה של כל אתר היא להיכלל בין התוצאות העליונות במנועי החיפוש, ועל ידי עבודה מאומצת- בין אם באמצעות קידום אורגני ובין אם ממומן- אפשר בהחלט להשיג את המטרה. חקר מעמיק של מילות מפתח והכרת המתחרים מהתחום, תורמים הרבה לתכנון אסטרטגיית קידום שתוביל את האתר שלכם למעלה. אם כבר הגעתם למצב הזה והמיקום של האתר התייצב, כמובן שירידה דרסטית בסולם התוצאות מעידה על כך שמשהו לא בסדר. ביטויים שהפכו את האתר למוביל בתחומו וכעת לא מובילים אליו בכלל, מעידים כי האתר "נעלם" מהחיפוש של גוגל וזה אומר שאתם נמצאים בבעיה רצינית. שינויים בתנועתיות באתר מעידים אף הם על בעייתיות ובמיוחד אם מדובר באתר דינמי מאוד שהתנועה בתוכו ירדה משמעותית.

 

הדרכים שבהם גוגל "מענישה" אתרי אינטרנט

ראשית כל חשוב להבין מדוע גוגל בכלל מתערבת בכל המתרחש באתר שלכם: הסיבה העיקרית היא שגוגל פשוט מעוניינת בתוכן איכותי ככל האפשר. שתילת קישורים רבים באותו האתר מעידים על קידום שנעשה בצורה מתחכמת, ולא לפי החוקים של גוגל-  ולכן נחשבת לאסורה. עליכם לדעת היטב, שגם אם נדמה לכם שהצלחתם "לעבוד על המערכת" ולהטמין קישורים באתר בכמות גבוהה- גוגל תדע זאת במוקדם או במאוחר, בין אם על ידי בדיקה של אנשיה המתמחים בחיפוש אחר ספאם, ובין אם האלגוריתם שלה יעשה זאת באופן אוטומטי בעצמו. מסיבה זו ניתן לחלק את העונשים של גוגל לשניים:

  1. עונש "ידני" - שנובע לאחר שעובדים של גוגל בדקו את האתר שלכם, ומצאו בו קישורים חשודים. יש יתרון מסוים בסוג הזה של הענישה, והעובדה שבני אדם הם אלו ש"עלו עליכם" תורמת לכם במידה מסוימת: הודעה על ביצוע עונש ידני על ידי גוגל תישלח אליכם, כאמור, כלומר אתם לא תצטרכו "לנחש" שקרה לאתר שלכם משהו. לאחר ההודעה על העונש תקבלו רשימה של פעולות שעליכם לבצע על מנת להוציא את האתר מהצרה הזו, וגם אם זה ייקח קצת זמן- לפחות תדעו מהם הדברים הספציפיים שעליכם לעשות, שלב אחר שלב, ואז להגיש בקשה מחודשת ולקוות לטוב.
  2. עונש שנעשה על ידי האלגוריתם - במקרה הזה, המצב שלכם קצת יותר מסובך וייתכן שיחלוף זמן עד שתגלו שהאתר נענש והנזק יתחיל כבר להצטבר. מצב של ענישה אלגוריתמית מחייב הרבה מאוד ניסוי ותהיה על מנת לזהות מהם המוקשים אצלכם באתר, והסרתם אינה מחייבת את החזרת המצב לקדמותו- נדרש כאן גם הרבה מזל.

מה שהכי חשוב לעשות זה בעיקר לא להיבהל, ולאחר ההבנה של המצב- להתחיל לעשות הערכה מחודשת ולעבור חלק- חלק באתר, גם אם העבודה תהיה סיזיפית ממש. במידה ולא נשלחה אליכם ההודעה המפרטת את הסיבות לענישה- בהחלט יהיה עליכם לעבוד קצת יותר קשה. גוגל אנליטיקס יכולה לייצר עבורכם דו"ח שישקף את מצב האתר שלכם לפי המדדים שתדרשו ממנה, ובמידה ולא ביצעתם שינויים גדולים מדי בתקופה האחרונה- הניתוח הזה יוכל לאפשר לכם למצוא ולהבין מה בדיוק קרה לאתר ומכאן, אולי, למצוא את הפתרון.

 

פורסם בתאריך 26.10.17

המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ