סימון מוצרים וחשיבותו

בישראל, קיימת חובה לסמן על גבי כל מוצר פרטי מידע בסיסיים אשר מטרתם 
לספק לצרכנים את כל המידע אותו הם צריכים לדעת לגבי המוצר. 
ע"פ חוק הגנת הצרכן, סימון מוצרים אמור לכלול את הפרטים הבאים:
שמו של המוצר, כינויו המסחרי, ארץ הייצור, פרטיו של היצרן ושל היבואן וכמות המוצר.
מעבר לכך, במקרים בהם מדובר במוצרים מיובאים יש לתרגם לשפה העברית את הוראות השימוש במוצר כמו גם אזהרות רלוונטיות לגבי אופן השימוש בו.


המטרה של הליך סימון המוצרים היא לאפשר לצרכנים לדעת בדיוק מה הם מקבלים (או אמורים לקבל) וכמובן, במידת הצורך לדעת אם קיימים סיכונים שונים בשימוש באותו המוצר.
לדוגמא, דבר מאכל עם סכנת חלק לילדים מתחת לגיל מסוים – ובמידה וכן גם להיערך אליהם.
המועצה להגנת הצרכן מקפידה לבצע אכיפה מחמירה לגבי סימון המוצרים
ועורכת בכל תקופת זמן מסוימת מבצעי אכיפה ייעודיים.


סימון מוצרים בתעשיית המזון

במסגרת התקנות החדשות של משרד הבריאות,
יש לסמן בצבע אדום בולט ובחלק הקדמי של אריזות מוצרי המזון שהינם עתירים בסוכר, נתרן ושומן רווי.

מעבר לכך, יש להבליט ולהגדיל ערכים מסוימים בתוך טבלת הערכים התזונתיים.
המטרה של הנחיות אלו, היא כאמור לגרום לאוכלוסיה לצרוך מזון בריא יותר,
וזאת באמצעות מודעות למוצרי מזון המכילים רכיבים שאינם בריאים.
סימון מוצרי המזון הוא למעשה חוק אשר ייכנס לתוקפו באופן רשמי בשנת 2020,
כאשר בהליך הסימון, קיימת חשיבות גבוהה ליישם את כל ההנחיות של החוק המדובר.
לדוגמא, סידור רשימת הרכיבים במוצר לפי כמותם באותו המוצר.


בחירת החברה לצורך המטרה

לשירות של סימון המוצרים יש חשיבות גבוהה, כאשר יש לבצע את הסימון בהתאם להנחיות ולחוקים הרלוונטיים העוסקים בנושא זה.
אם גם אתם זקוקים לשירות של סימון מוצרים ולא רוצים להתפשר על דיוק,
מקצועיות ואיכות השירות אותו אתם עתידים לקבל מהחברה אשר תבצע עבורכם את הסימון,
הגעתם למקום הנכון.
ברשות חברת proart הניסיון המקצועי והטכנולוגיות החדשניות והמובילות,
המאפשרות לחברה לבצע את עבודת הסימון על כל סוגי המוצרים,
בצורה איכותית ומקצועית ובהתאם לתקנים השונים.

 

 סימון מוצרים