השפעת השמן בסופגניה על בריאות הגוף

לאכול סופגנייה בחנוכה ולא להשמין בואו ונהיה כנים עם עצמנו: אף אחד מאיתנו לא באמת מסוגל לעשות דיאטה בחנוכה. סופגניות מעולם לא נחשבו למזון בריאות אלא למאכל חגיגי ומפנק, והוא משמין ללא ספק. בפני הבצק הממולא והכה טעים הזה רק מעטים יכולים לעמוד, וזה בסדר. עם זאת אנחנו כן יכולים להחליט לבצע בחירות נכונות במהלך החג, היכולות לסייע לנו לשמור על הבריאות שלנו למרות הכול.

שמונת הימים המשמינים ביותר בשנה

את הביטוי "נס פך השמן" אפשר גם לייחס להפתעה שאנשים מגלים, כשהם עולים על המשקל כאשר חג החנוכה מסתיים. מדובר בעלייה של קילו או שניים בממוצע ויש שרואים בזה סוג של נס, שהרי איך אפשר לעלות כל כך הרבה במשקל בתוך שבוע אחד בלבד? מתברר שאפשר ואפילו בקלות.

לא מדובר באמת בחדשות מסעירות: כולנו יודעים עד כמה משמינה היא סופגניה ומודעים היטב לעובדה שכל אחד מן הכדורים השמנמנים הללו מכיל לפחות 400 קלוריות במקרה של סופגניה "קלאסית", וזה יכול להגיע גם לכמות כפולה אם אתם בוחרים בסופגניה המקושטת בקרמים, עוגיות ושאר ה"אבזור" מסביב, שהקונדיטוריות של היום מציעות לכם. האם ניתן לעשות משהו כנגד מתקפת השומן הזאת? בהחלט כן, אבל זה ידרוש מכם לעשות כמה בחירות מחושבות למדי.

לאכול סופגניה בחנוכה ולא להשמין – הכיצד?

הגוף שלנו הוא כמו חשבון בנק: צריך לנהל את ההוצאות וההכנסות בצורה חכמה, על מנת להגיע לאיזון. במידה ונכניס אל גופנו בעיקר קלוריות "ריקות" שאין בהן ערך תזונתי, כפי שמכילות הסופגניות בחנוכה, נצטרך לשלם על כך בבריאותנו ובמראה החיצוני שלנו. אם אתם נמצאים במצב של רעב, ומעוניינים להכניס אל גופכם 500 קלוריות, לדוגמה, עדיף שמקורן יהיה ממזון איכותי המשלב חלבונים, פחמימות ושומנים בצורה שתיטיב עם הגוף. אותה הכמות הקלורית שיש בסופגניה, תשביע לזמן קצר הרבה יותר לעומת כריך מלחם מלא עם סלט איכותי וקפה, אשר בהם תימצא כנראה אותה כמות קלוריות, אבל שתרומתה להזנת הגוף – תהיה שונה בתכלית.

 

חשוב להבין גם ששריפת קלוריות שמקורן בשומן דורשת מאמץ ניכר יותר מהגוף, ובמידה ותחליטו לעסוק בספורט על מנת להוציא אנרגיה שתחסל את אותן קלוריות ריקות, תצטרכו לעבוד קשה. "לשרוף סופגניה" יהיה לכם הרבה יותר מאתגר מאשר חזה עוף ותפוחי אדמה, כיוון שאחוזי השומן שבה, היכולים להגיע גם ל 50%, נאחזים היטב בכל תא ותא ומסרבים להשתחרר. רק פעילות גופנית מאומצת ובעיקר ממושכת, תגרום לגופכם להגיע גם למאגרי השומן שבגוף ולפרק אותם, וכדאי לחשוב האם התענוג הרגעי הזה של אכילת הסופגניה אכן שווה את כל המאמץ הזה.

תזונה נבונה גם בחג, תסייע לכם לשמור על המשקל

את הסופגניות מוטב להשאיר לאירועים מיוחדים, ומכיוון שלא חסרים כאלה בחנוכה – מסיבות בגן ובבית הספר, אירועים בעבודה ועוד – כדאי לבחור בפינצטה את הנסיבות שבהן סופגניה תקבל אצלכם ערך מוסף מלבד סיפוק הרעב, ותעניק לכם גם חוויה של טעם ותחושה חגיגית וייחודית.

 

ההיצע והמגוון של הסופגניות הוא כה רחב בימינו, כך שכל אחד יכול בהחלט לקחת החלטה מושכלת כאשר הוא ניצב אל מול הויטרינה בכדי לבחור סופגניה, להיות כנה עם עצמו לגבי המחיר שהוא מוכן לשלם בעבורה – כספי וגופני כאחד – ולקנות את זו שתספק בשבילו את כל היצרים. תזונה נבונה וסופגניות אלו שני דברים שבהחלט יכולים ללכת יד ביד: בחירה במילוי איכותי יותר, למשל ריבת תות לעומת מלית של קצפת ושוקולד, והעדפתן של סופגניות קטנות במקום ענקיות, יכולה להשאיר אתכם באותו סטטוס מבחינת משקל, כפי שהייתם לפני שחגיגת החנוכה החלה.