נעל טובה שווה בריאות

נעל טובה שווה בריאותאז כמה נעליים יש לכם בארון? לפי לא מעט מחקרים לנשים יש בממוצע קרוב ל-20 זוגות נעליים, וזה כשהן ממש "חוסכות". אבל בואו נודה על האמת, לא את כל הנעליים שמסתתרות לנו במגירת הנעליים או בארון אנחנו נועלים. ולכך אפשר למצוא לא מעט סיבות, כמו נעל מפוארת מדי  או מצחיקה מדי, עקב גבוה מדי וכדומה. אבל האמת הסיבה העיקרית והאמיתית היא שכל אותם נעליים אותם הדרנו מעל כפות רגלינו היו לא נוחות עבורנו, שהרי נעל טובה היא הרבה מעבר למימרה אופנתית, נעל טובה משפיעה על איכות החיים והבריאות שלנו, איך? הנה הסבר קצר שאולי סוף סוף גם יצליח לענות על השאלה מה עדיף נעל שטוחה או עקב.

 

ללכת נכון – על מה זה משפיע

מעבר להגנה שמספקות הנעליים על כפות רגלינו מפני הקור והרטיבות, הן יכולות לסייע לנו במספר מישורים. נעל טובה תסייע לנו לשמור על צורת הליכה תקינה ותשפר את היציבות שלנו לאין ערוך. פגיעה ביציבות עלולה להביא לבעיות אורתופדיות הבאות לא אחת לידי ביטוי בכאבי רגליים, גב, צוואר ושאר מרעין בישין העשויים לתקוף את עמוד השדרה. אבל לא רק... מסתבר שיציבה לא טובה פוגעת גם במערכת העיכול, מייצרת כאבי מחזור ודלקות בדרכי השתן ואפילו עלולה לפגוע בפוריות רחמנא לצלן.

גוף האדם שהוא אחת המערכות המתוחכמות ביותר שנבראו בטבע, מכיל בכף הרגל מיליארדי חיישנים שמעבירים מידע למוח, באמצעותו נקבעת צורת ההליכה והיציבה, והתאמתה לתנאי השטח. הנעליים שלרגלנו מחליפות את השטח הזה, ולמעשה הן הופכות להיות בעלות ההשפעה על צורת ההליכה והיציבה.

 

עקבים – שינוי בפיזיולוגיה

הליכה על נעלי עקבים עשויה לגרום לשינוי באנטומיה ובפיזיולוגיה שלנו ולהשפיע על עמוד השדרה. גוף האישה, בעל נטיית הקשת הטבעית שלו, מתעוות עוד יותר בשעה שהחלק האחורי של ישבן האישה עולה כלפי מעלה. הגוף מעביר כתוצאה מכך את מרכז הכובד שלו קדימה, מה שגורם לחוסר איזון. בשלבים הראשונים נטייה זו אינה מורגשת מאחר וגוף האדם הוא סתגלן מטבעו. אולם, בהמשך מתחילים לצוץ כאבי שוקיים, ברכיים חורקות, הצוואר הופך רגיש והגב לתפוס. במקרים מסויימים מתרחשת פריצת דיסק ובכף  הרגל עלולים לחול עיוותים כגון קיצורו של גיד אכילס העלול לפגוע גם בגמישותם של המפרקים.

 

מאידך, נעילת כפכפים שכלאורה מאותתים לנו על אירור ומרחב לכף הרגל גורמים להפעלה בלתי רגילה של שרירי היציבה והרצועות התומכות במפרק הקרסול וכף הרגל. מעבר לעובדה שהם גם עלולים לחשוף את כף הרגל לחבלות הנובעות ממכה ישירה או התקלות בעצם חד וגבוה יותר, בעת הדריכה. סכנה אחרת היא של דריכה או נחיתה לא נכונה העלולה לגרום להעברת זעזוע אל עמוד השדרה המותני.

 

אבל כפכפים בעיקר פוגעים ברצף הרקמתי הקרוי "רכבת אנטומית". מטרתה של זו לחבר את כל האיברים לאורכו של צידו האחורי של גופנו. החל מקצות האצבעות ועד לראשנו. כאשר אנו מחזיקים את הכפכף בבאמצעות האצבעות אנו מעצימים את הכיווץ של הרכבת האנטומית ולמעשה גורמים לגופנו לרכון קדימה מאזור האגן ומעלה. זוקפי הגב שלנו מופעלים כדי לייצב אותנו ולהגן עלינו מפני מעידה על פנינו מה שמביא לעומס ולתשישות בכל מערכת התנועה שלנו.

איזו נעל עדיפה לנו

ביחרו אם-כן נעל עם עקב נוח, רחב ולא גבוה מדי על מנת לאפשר לגופכם לקבל את התמיכה והיציבה הנכונים. ואם מצאתם נעל נוחה, פשוט תלכו איתה, גם אם יש לכם עוד עשרים אחרות בארון.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

מתכונים מומלצים

 

מתכונים מאת השף הפשוט קובי פרידמן