ניסוח תקין של סלוגן יכול לשנות הכול עבור העסק שלכם

 

ניסוח תקין של סלוגן יכול לשנות הכול עבור העסק שלכםסלוגן הוא אותו משפט קטן הכתוב לרוב מתחת ללוגו העסק שלכם ואמור לייצג את החזון העסקי שלכם במשפט אחד. אותו משפט אלמותי וקצר אמור לספר על העסק שלכם, עליכם ובמה אתם טובים. אותו משפט קטן צריך לספר עליכם ועם זאת על אותו משקל גם להניע את הגולשים שלכם לפעולה. הוא צריך לייצר עניין ושיח אך לא לעודד אנטגוניזם אלא להעניק השראה. ניסוח נכון יתן לאנשים על מה לחשוב ולא ישכח בקלות. ניסוח תקין של סלוגן יכול לשנות הכול עבור העסק שלכם ולהשפיע רבות על הרגשות של הקהל לגביכם. איך לנסח את הסלוגן בצורה נכונה? ננסה לעזור לכם עם מספר טיפים שנאספו ממומחים שונים בתחום השיווק.

המשקל של הסלוגן עבור העסק שלכם והאם הוא באמת נחוץ?

בעולם בו יש אינספור מסרים שיווקיים שכל אדם נחשף אליהם מדי יום, אנשים הופכים להיות פחות סבלניים ואין לאף אחד זמן לחפירות מיותרות. אנשים עומסים גירויים, הפרסומות ושטחי הפרסום בערוצי התקשורת וגם ברחוב עמוסים במותגים וקשה לחלק את הקשב והריכוז שלנו בצורה הזו. למעשה, אנשים רבים מפחתים אנטי כלפי פרסומים מסוימים או לכל הפחות חומה המתעלמת מהם. יש לכם אולי כמה שניות בודדות להשיג את תשומת הלב שלהם ובאמצעות סלוגן של משפט אחד קצר תוכלו לעשות זאת.

מה הופך סלוגן לסלוגן טוב?

אנו אוהבים סלוגנים שלא רק קליטים מבחינה שיווקית אלא גם פשוטים במסר שלהם, בנויים היטב ולא מתחכמים יותר מדי. הסלוגן לא צריך להיות מתנשא וראוותני אלא להציג בפשטות, לאדם הממוצע, את האני מאמין שלכם, את מה העסק שלכם מספק ובמה הוא חזק בו. באותה מידה הוא גם מניע את האנשים לפעולה ואינו יוצר אנטי מהקהל. סלוגנים כמו Moving at the speed of business של UPS או JUST DO IT של נייק הם דוגמאות לסלוגנים נהדרים.

מה יכול לפגוע בסלוגן ובמשמעות שלו?

כל סלוגן שיכול ליצור אנטי הוא פחות טוב מבחינתו. סלוגנים שיש בהם יותר מדי הצהרות, התחכמויות מיותרות או השוואה מרומזת למתחרים יכול להיות סלוגן גרוע. במקום לדבר על העוצמה שלכם מול המתחרים או כמה אתם יותר גדולים ומתנשאים מהם – דברו על מה אתם שווים, מה אתם מייצגים. צרו עוצמה, אמינות והמנעו ממשמעויות מרובות.

אז איך להגיע לכתיבת הסלוגן שלנו?

אנו מבינים כי החשיבה והיצירתיות הם חלק בלתי נפרד מהשיווק באופן כללי ובעולם מלא מסרים צריך להציג מידה מסוימת של שנינות ויצירתיות כדי להתבלט. יצירת סלוגן טוב יצירה להיות מאוזנת בין היצירתיות והשנינות לבין פשטות והעברת המסר בצורה ברורה ופשוטה. התחכמות יתר תעלה לכם ביוקר ואילו גם כאשר מדובר בסלוגן פשוט אתם לא רוצים שהוא יהיה פשוט מדי ללא מחשבה.

אז האם כדאי לשכור חברת פרסום או איש מקצוע ליצירת סלוגן?

כל מה שכתבנו עד כה במאמר נובע מתוך מחשבה של בעלי עסקים רבים – עד כמה הם צריכים להשקיע בסלוגן שלהם. הרי הם יכולים לחשוב חצי שעה בעצמם ולעתים אף פחות, לרשום כמה משפטים ולבחור מבניהם את המשפט שיהיה סלוגן העסק שלהם. ובכן אם תהיה לכם הברקה של רגע זה בהחלט אפשרי אולם סלוגן העסק שלכם וניסוח שלו בצורה נכונה יכולה להשפיע רבות על העסק שלכם לטובה או לרעה. לעתים שינוי קטן בניסוח יכול להוביל לבלבול בעיני הקהל או לחוסר ההבנה של המסר השנון בסלוגן. על כן איזון נכון בין יצירתיות לפשטות וניסוח נכון של המשפט שתבחרו עשויים לשנות הכול עבור העסק שלכם.

 

 אולי יעניינו אתכם בעלי מקצוע בתחום הפרסום ותקשורת :

קידום באינטרנט   |    עיצוב גרפי   |   פרסום עסקים   |    תוכן איכותי לעסקים   |    בתי דפוס