חשיבות מעקב כלכלי שוטף בעסק – טיפים ודגשים

חשיבות מעקב כלכלי שוטף בעסק – טיפים ודגשיםכאשר אנחנו מנהלים עסק אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתפשר על איכות הניהול הכלכלי שלו. לכל עסק חדש, ותיק, קטן או גדול כדאי מאוד וחשוב לנהל מעקב כלכלי שוטף אודות ההתנהלות הכלכלית שלנו. מטרת המעקב היא למנוע מצב של הפסדים כלכליים או חוסר איזון כלכלי של העסק והחשבונות שלו. מעקב זה יכול גם למנוע מצב בו עובדים שלנו ינסו לקחת כסף שלא כדין מהעסק והוא יאפשר לנו לאזן את הרווח ואת ההפסד שלנו לכל אורך השנה. מעקב זה צריך להיעשות על ידי מנהל חשבונות או יועץ מס מומחה שיוכל לפקח באופן שוטף שההתנהלות הכלכלית של העסק שלנו היא לפי חוק ושומרת על כלל החוקים השונים הנהוגים בארץ מבחינת מס.

 

מה המעקב הכלכלי השוטף בכל עסק צריך לכלול?

המעקב הכלכלי השוטף בכל עסק צריך לכלול מעקב אחר תשלום לספקים, מעקב אחר תשלום לחשבוניות וגם מעקב אודות תשלום משכורות ואודות הרווחים הנכנסים לעסק מהשירותים או המוצרים שהוא מציע לכלל הלקוחות שלו. מעקב זה צריך להיות שוטף ומתמיד ולהתקיים לכל אורך השנה. המעקב צריך להיות בצמוד לחשבוניות ובצמוד להוצאות ולהכנסות שיש לנו בעסק. מעקב זה צריך להיות מסודר ומאורגן כי כך יהיה קל לזהות בו באופן פשוט יותר אי סדרים או מצבים בהם ההתנהלות הכלכלית שלנו לא נכונה או לא מתקיימת לפי הנהוג והדרוש בחוק. מציאת אי סדרים בתשלומי המס או הביטוח הלאומי של העסק שלנו מאוד חשובה כי היא יכולה לאפשר לנו להימנע ממצבים בהם אנחנו עוברים על החוק או לא ממלאים אותו עד הסוף. כך נוכל לחסוך לעצמנו הרבה מאוד עוגמת נפש ובסופו של דבר גם סכומים כספיים משמעותיים מאוד.

 

למה חשוב לעקוב אחר ההוצאות של העסק שלנו?

חשוב מאוד להקפיד לעקוב אחר ההוצאות של העסק שלנו כי מעקב זה יכול לנו לשפר מאוד את אחוזי הרווח שלנו. רק כאשר נדע באופן מדויק כמה כסף אנחנו מוציאים בעסק שלנו יהיה לנו קל יותר לדעת באופן כנה ונכון כמה כסף אנחנו יכולים להרוויח. המעקב יוכל לאפשר לנו להיערך טוב יותר למצבים כלכליים לא צפויים בהם אנחנו רוצים להוציא הוצאה כספית לא מתוכננת מראש. הוצאות אלו יכולות להיות מגוונות מאוד מהוצאה לשם הרחבת העסק שלנו ומהוצאות של תשלום בגין קנסות שהעסק קיבל או תשלומים שיש לשלם לעובדים שלנו. מעקב כלכלי שוטף בעסק יכול לאפשר לנו להיות חכמים יותר ומחושבים יותר באופן שבו אנחנו מנהלים את העסק שלנו הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק יותר בעתיד.

 

למה חשוב לעקוב אחר ההכנסות של העסק שלנו?

בדיוק כמו שחשוב לעקוב אחר ההוצאות של העסק שלנו חשוב מאוד לעקוב גם אחרי ההכנסות של העסק שלנו. חשוב מאוד לעקוב באופן מדיד ומסודר אחר ההכנסות של העסק שלנו כי אז אנחנו יכולים לגלות מה הדפוס של הרווחים של העסק. על ידי מעקב אנחנו יכולים לדעת מהם שעות השיא של העסק שלנו בהם אנחנו מוכרים הכי הרבה מוצרים או הכי הרבה שירותים וכך להיערך בהתאם עם ההתנהלות העסקית שלנו. מעקב איכותי זה יוכל לאפשר לנו גם לתכנן טוב יותר את ההזמנות ואת הייצור של המוצרים או השירותים שלנו כך שלא יהיה בהם מחסור ללקוחות ונגיע למצב שאנחנו לא יכולים לספק ללקוחות שלנו את השירות או המוצר שהם צריכים ורוצים שנספק להם בזמן אמת.

רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ