מיקסום המכירות בעסק בעזרת האתר באינטרנט

מיקסום המכירות ברשתאיך למקסם את המכירות של העסק שלך בעזרת האתר באינטרנט

אחד מהדברים שרוב בעלי העסקים כבר יודעים הוא, שהרצון להגדיל את מאגר הלקוחות חייב כיום "לעבור דרך הטכנולוגיה", בצורה כזו או אחרת. ה"מפה לאוזן" של פעם כבר לא יעיל באמת, ובעולם שבו שיווק ברשת הוא מילת המפתח להצלחה של עבודת פרסום, אי אפשר להישאר מאחור. הרצון לייצר עוד ועוד מכירות דרך האינטרנט ובייחוד כאשר מדובר באנשים שלא בקיאים בתחום, עלול לייצר אתר שמבחינה ויזואלית נראה מרשים ומושך, אבל בפועל – פשוט לא עושה את העבודה. מה אפשר לעשות?

 

מדוע כל עסק צריך אתר אינטרנט

אפילו עסקים שהוקמו לפני שנים רבות, מבינים את הצורך להתקדם ורבים מהם הקימו אתרים עסקיים גם לאחר שנות פעילות רבות, בין אם כאלה שיש בהם חנות מקוונת ובין אם לא. קידום מכירות הוא דבר שצריך לעבוד בשבילו באופן רציף, ואם הדרך לעשות זאת בצורה יעילה השתנתה - חייבים לחדש את אסטרטגיית השיווק, ולהתאימה למה שעושה את העבודה כמו שצריך.

 

אצל עסקים חדשים מדובר ב"מאסט" של ממש, כיוון שהחשיפה של העסק שנמצא בחיתוליו ללקוחות הפוטנציאליים שלו, הרי לא התרחשה במשך זמן רב שבו העסק "התבשל" ואז רק פרץ בזכות האתר, ולמעשה רובה תקרה דרך האינטרנט ומה שבעלי העסק יצליחו להפיק ממנו, מבחינת החשיפה והשימור של גולשים שהם למעשה הלקוחות.

 

המודעות הגבוהה ליכולתו של האתר לתרום למקסום המכירות, מייצרת מצד אחד מוטיבציה גבוהה להשקיע באתר שימשוך את העין, יעניין את הגולשים ויעודד אותם להוציא את כרטיס האשראי, אבל מאידך גם מבלבלת מאוד. לכל עסק בכל תחום יש מתחרים ואין כמעט מונופול בשום ענף שהוא. תמיד תוכלו למצוא מישהו שעושה את זה יותר טוב מכם, והחכמה היא לא ליפול אל חיקוי של הקולגות, אלא לייצר אתר חדשני שמביא איזה שהוא ערך מיוחד לגולשים שלו, מייצר עבורם חווית רכישה נוחה לתפעול ובעיקר כיפית.

 

דגשים חשובים וטיפים לבעלי חנויות מקוונות

ביצוע מחקר מקדים לגבי קהל היעד שלכם והגדרה כמה שיותר מדויקת שלו, היא זו שתוביל אתכם לדרך המלך מבחינת עיצוב האתר והתאמתו ללקוח הפוטנציאלי, הן מבחינה גרפית והן מבחינת תכנים. "ירייה לכל הכיוונים" לא יכולה להביא את העסק למקום טוב, לא בחנות הפיזית וגם לא במקוונת, ועומס רב מדי בעיניים עלול לייצר נטישה של גולשים במקום לקדם מכירות.

הקפידו על חלוקת מידע שימושי לגולש כמו תמונות ברורות של המוצרים, תיאור תמציתי ולא מתחכם מדי ובעיקר החליטו על ערך מוסף לאלו שרוכשים דרך האתר. כאשר גולש שנכנס לעמוד שלכם מבין כי יש לו כאן הזדמנות חד פעמית לקנייה כדאית במיוחד שלא ניתן לבצע בחנות עצמה, זה בהחלט מהווה זרז לנקיטת פעולה מיידית לרכישה במקום. במקביל הקפידו גם על קידום האתר באמצעים אורגניים או ממומנים, מה שמתאים לכם – העיקר שהחנות המקוונת תקבל מספיק חשיפה, ותגיע לקהלים חדשים.

 

איך יודעים האם האתר עובד כמו שצריך

ביקורת עצמית חוזרת ונשנית היא פעולה חשובה שתסייע לכם לבצע אופטימיזציה לאתר ולהביא אותו לתוצאות המיטביות שלו. שימוש בכלים של גוגל אנליטיקס הוא הדרך הטכנית לבצע את זה, ובעזרת הכלי הכה חשוב הזה, תקבלו דו"ח מדויק של ביצועי האתר בפועל.

 

עם זאת, הוכח כי גם הקשר האישי אל הגולשים הוא בעל ערך רב, לכן הקפידו לייצר תקשורת עם קהל היעד שלכם, הן בקטגוריות כמו "כתבו לנו" באתר העסקי והן בנוכחות שתראו ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם. כאשר הגולשים שלכם ירגישו שהדעה שלהם נחשבת בעיניכם, ישנה סבירות גבוהה לכך שהקשר בינם לבין העסק יתחזק וכך גם נאמנותם כלקוחות קבועים לאורך זמן.