מזגנים – חשיבות הטיפול התקופתי

מזגנים – חשיבות הטיפול התקופתי העונה החמה התחילה ועימה הצורך שלנו הכמעט בלתי פוסק במזגן. בשעות הצהריים החמות בוודאי, ויש גם מי שלא מרפים ומשתמשים בו רוב שעות היממה. אבל העונה החמה הזאת מייצרת לא מעט תקלות. במקרים כאלו המשבר עלול להיות קשה מנשוא, במיוחד כשידי הטכנאים מלאות בעבודה. אז מה עושים, איך אפשר להמנע ככל האפשר מתקלות ובעיות?

ואכן כל טכנאי יגיד לנו כי הדרך הטובה ביותר היא לתחזק את המזגן. אז במיוחד בשבילכם בדקנו מהם הפעולות שיש לבצע באופן תדיר ומהן התקלות הנפוצות ביותר.

התקלות הנפוצות ביותר במזגנים

המזגן של השכנים או שלכם רועש? ובכן כדאי שתבדקו אם מדובר ביחידה הפנימית או החיצונית. אם מדובר בזו החיצונית, הרי שרוב הסיכויים כי מדובר בהתרופפות חלקים: לרוב, הרעש שבוקע מיחידת המדחס, נוצר עקב התרופפות של החלקים שמקבעים אותה למקומה. יתכן ואחת מרגליות הגומי שביחידה החיצונית נפלה או התייבשה ויש חוסר איזון שגורם לטרטורים ורעש. גורמים זרים על גבי המאוורר: חתיכות שעפות ברוח, כמו קרטון או גדם עץ שנתפסו על גבי המאוורר. אפשרות אחרת היא מכסה רופף: תיקון שהתבצע בעבר ע"י טכנאי שלא הקפיד על  סגירה ראויה של מכסה היחידה החיצונית והעלול לגרום לרעש. בכל מקרה כאן תצטרכו את סיועו של איש המקצוע.

 

תחושה בריח פלסטיק שרוף בעת הדלקת המזגן משמעה אחת, תקלה בקבל החשמל של המזגן. במקרה הזה תהיו חייבים להזמין טכנאי ואל תפעילו את המזגן עד שתעשו כן.

 

ירידה ברמת הקירור או קפאון בצנרת יכולה להעיד על מספר תקלות, אך לרוב מדובר ככל הנראה  מעיד במחסור בגז. הסיבה לכך היא כתוצאה מהתקנה לא טובה הגורמת לגז לברוח מאחד הצינורות שאינם מחוברים היטב. את התקלה הזו יוכל לפתור עבורכם רק בעל מקצוע. לו יש את שעוני מדידת הלחצים המאפשרים לו לבדוק את חומרת הבעיה.

אבל לא כל התקלות הן תולדה על בעיות התקנה ומחייבות אותנו לקרוא לטכנאי גם טיפול שלנו בחלק מהבעיות יכול לחסוך לנו המון אי נוחות וכסף.

 

תחזוקה נכונה של מזגן

את פילטר המזגן מומלץ לנקות מספר פעמים בעונה. את הפילטר תוכלו לנקות תחת מים זורמים ובכך להבטיח פעילות תקינה של המזגן. יש לזכור כי פילטר סתום יכול לגרום לתקלות ביתר הרכיבים של המזגן, ובעיקר להשפיע על המדחס מאחר והוא גורם לו להתחמם יתר על המידה ולעבוד קשה יותר. לכן כאמור הימנעו ככל האפשר מפילטרים סתומים בלכלוך ואבק.

כמו כן, כדי למנוע מצב של הטברות מים על הסוללה הפנימית, דבר העלול לגרום לעובש וריחות לא נעימים מומלץ אחת לחודש להפעיל את המזגן על פונקציה של ייבוש למשך חצי שעה. לחיצה על הסימון בשלט עם ציור הטיפה יגרום למזגן לייבש את המים שהצטברו על המאיץ או על הסוללה הפנימית. מים אלו מהווים כר פורה לעובש המביא להפצת ריח נורא עם הפעלת המזגן. ישנם גם תרסיסים שניתן לקנות בחנויות "עשה זאת בעצמך" שיבטיחו טיפול בבעיה.

 

מומלץ להמנע מלהדליק את המזגן על טמפרטורה נמוכה מדי. הטמפרטורה הנכונה היא בין 22 ל-25 מעלות, בנוסף רצוי להשתמש בהשהייה אוטומטית, ובמהלך היום לבטל את הפונצקיה "סליפ", המיועדת ללילה. פשוט כדי לאפשר פעילות טובה יותר של המזגן.

 

בנוסף, רצוי מאוד לא לגעת בחלקים מסויימים במזגן כמו המניפה. זוהי הכנף הקובעת את זוית זרימת האויר מהמזגן. שימוש ידני בה יפגע במנוע הקטן הנמצא בה ויגרום לו להתקלקל.

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר