מוצרי קד"מ

מוצרי קד"מ - יעילים יותר מהפקת פרסומות

דרך זו של שיווק, עד כמה שתשמע מוזרה ומיושנת לכאורה, מוצרי קד"מ (קידום מכירות) זו הדרך "העתיקה" לשיווק של מוצרים שניתנים ללא עלות כתחליף לפרסומת מסחרית. נעשו לא מעט בדיקות בנושא על צרכנים בוגרים וגילו שקרוב לתשעים אחוז מהם זכרו את שם המפרסם של המוצק ששכב להם בבית, בארנק או במשרד.

 אחד הנחקרים מספר שמגיל קטן היה בבית על שולחן האוכל לוח שנה קטן ובו היה לוגו ותמונות של חברת ביטוח. כשנשאל, הוא זכר את שם חברת הביטוח, את הסלוגן וגם את הצבעים של חברה. מה שמדהים הוא זכירת הפרטים הקטנים מבלי שכלל היה מודע אליהם.

 

הפסיכולוגיה של הדברים

 

הפסיכולוגיה מאחורי התהליך השיווקי פרסומי של מוצרי קד"מ היא פשוטה אבל עוצמתית. בדומה לתכונות 

מוצרי קד"מ

הטבע, כמו מים למשל, טפטוף סדיר של טיפה פעם אחר פעם, בקצב מתון אבל ממוקד בכל פעם באותה נקודה יכול לחדור ולחצוב סלעים חזקים. המשמעות היא שהאופן שבו פועלות פרסומות על התת מודע שלנו הן בצורה "רכה" אבל מתמשכת לאורך זמן רב, וזו העוצמתיות שלהן.

 היכולת לרדת לפרטים בזיכרון ולזכור את מותג בצורה כזו טובה זה מרשים.

מחקרים מראים שלעומת ערוצת המדיה ההמוניים כמו טלויזיה, רדיו ואינטרנט, דווקא למוצרים שמחלקים בחינם כמו מוצרי פרסום, יש השפעה חזקה יותר מכל פרסומת. בשונה לפרסומת שאנחנו רואים ומרגישים ש"דוחפים" לנו אותה לפרצוף, מתנה שמקבלים, ועוד בחינם היא זכייה כפולה.

 

 על כן אנחנו נוהגים באופן לא מודע להתייחס אליה כאל סוג של זכייה בפרס, ועליו אנחנו נרצה לשמור ולשמר. לפי חוקי הפסיכולוגיה, בד"כ נרצה לזכור אירועים חיוביים שקרו לנו ולא אירועים לא נעימים.

 האפקט של גדג'טים כאלה הוא עצום, ההסתברות לתקשורת עסקית עתידית עם המפרסם ה יא גדולה ליותר וישירה יותר. בדומה לכרטיס ביקור שניתן ללקוח מתעניין בשירות או מוצר מסוים. כאן כרטיס הביקור הוא "נסתר" ובא בצורת חפץ מוצר או שירות כלשהו.

 

משתלם להיות פשוט

 לגבי מוצרי קד"מ - יחס ההחזרה להשקעה בהחלט נמדד ונמצא כי גדול יותר בשיווק בצורה כזו על פני שיווק במדיה המונית. השיטה הזו חסכונית ויעילה וכנראה שלא תעלם מהעולם בתקופה הקרובה.