צ'קליסינג – מה מומלץ לבדוק לפני שקונים רכב מליסינג

כדאי לדעת לפני שרכב מלינסינגרוצים לקנות רכב מלינסינג אבל לא יודעים מה חשוב לשאול? אספנו כל מה שכדאי לדעת במדריך המקוצר למתעניינים בליסינג פרטי

 

שטחה של מדינת ישראל הוא אמנם קטן באופן יחסי אך תשתיות התחבורה הציבורית בה לוקות בחסר עד שלפעמים נדמה שיש פה יותר מכוניות מאנשים. האמת? אנחנו לא לגמרי רחוקים משם – או לפחות כך טוענים בבנק ישראל. בדו״ח שפרסם לאחרונה בנק ישראל נטען כי בעשורים האחרונים תמרצה הממשלה שימוש בכלי רכב פרטיים, מה שהוביל בתורו לגידול עצום במספר כלי הרכב על הכביש – ליתר דיוק למעלה מ-50% בתוך שני עשורים בלבד.  עבור מי שלא יכול או לא רוצה לשלם את מחיר המחירון המלא למכונית חדשה, הומצאה אפשרות הליסינג.

 

ליסינג או: מה זו ״חכירה מימונית״

ליסינג, שֶׂכֶר מֶכֶר או הֶחְכֵּר אלו שלושה שמות שמגדירים את אותו הדבר: שיטת מימון לרכישת ציוד. רובנו מקשרים בין ליסינג למכונית חדשה מהעבודה, אבל במקביל לאפשרות הליסינג התפעולי, פועלות בישראל חברות ליסינג פרטי.


אז מהן האפשרויות שלכם ומה המשמעות של כל אופציה?

כחכחו בגרון, שרשרת עיצורים גרוניים לפניכם

״חכירה מימונית״ היא הסדר חכירה שכולל כמה עקרונות. החוכר (המשלם) מקבל לשימושו נכס (מכונית) בתקופת החכירה, ומשלם סדרת תשלומים בתמורה לשימוש. המחכירה (כלומר חברת הליסינג) היא הבעלים החוקי של המכונית בכל התקופה – אבל החוכר הוא זה שנושא בסיכונים הכלכליים הנובעים מהשימוש בו (פגושים שנפגשים, למשל). המחכיר מרוויח ריבית שמגולמת בתשלומים החודשיים, ומקבל בחזרה את המכונית מהחוכר בתום תקופת החכירה.

 

לחברות החכירה המימונית יש צי רחב של מכוניות, כולל כאלו שלא חשבתם לחלום לנהוג בהן, והן מציעות עסקאות ליסינג שונות: ליסינג לשנה וחצי – או כל תקופת זמן אחרת – אפשרות להחזיר את המכונית, או לרכוש אותה בתום התקופה בהנחה. לפני שאתם מתחייבים לעסקה כזו או אחרת, אלו הדברים שצריכים להופיע בצ׳קליס(ט)ינג שלכם.

 

איזו מכונית מתאימה לכם?

חייבים להודות על האמת, יש משהו מאוד מפתה בקטלוג ציי המכוניות של חברות הליסינג, כשכל מיני דגמים במחירים שמעולם לא חלמתם להוציא מוצעים עם תווית מחיר שלגמרי אפשר לעמוד בה. כל זה טוב ויפה אם זה מה שאתם זקוקים לו, אבל הספורט-אדומה גג נפתח שהולמת את חיי הרווקות ההוללים, אינה בהכרח זו שתשרת נאמנה את צרכיה של משפחה.

 

בקיצור, אתם יודעים מה אתם צריכים היום, אתם יודעים פחות או יותר כמה תוכלו לשלם מדי חודש, קחו בחשבון גם מה תצטרכו בשנים הקרובות ובחרו את המכונית שמתאימה לכל אלו.

 

כמה כדאי לשלם בהתחלה?

תלוי כמה אתם רוצים לשלם בהמשך. חברות הליסינג בישראל מציעות לנו לשלם מקדמה נמוכה, אך ככל שהסכום הראשוני יהיה גבוה יותר, כך ירד גובה ההחזר החודשי. חשבו כמה תוכלו להחזיר בכל חודש מבלי שההוצאה תכביד על חייכם, וקבעו את גובה המקדמה בהתאם.

כל חברת ליסינג מעמידה תנאים ומציעה שירותים משלה, כדאי לעשות השוואה בין כמה הצעות כדי לבחור את המתאימה, המקיפה והמשתלמת ביותר עבורכם.

 

איזה עוד הוצאות צריך לקחת בחשבון?

בנוסף להחזר ההלוואה החודשי על המכונית החדשה, יש הוצאות שוטפות נוספות על רכב שחשוב לקחת בחשבון: דלק, חניה וכמובן - פוליסת ביטוח חובה, כי חובה עליכם, ופוליסת ביטוח מקיף למקרה שייגרם נזק למכונית, או לצד ג׳. בהשוואת המחירים והתנאים בדקו האם ישנן עסקאות ליסינג-תפעולי-פרטי, שילוב בין התנאים של ׳אלו שמקבלים רכב מהעבודה׳ ואלו שחוכרים אותו בעצמם, הכוללות פוליסות ביטוח בהצעת המחיר. תוהים אם זה משתלם? צאו מתוך נקודת הנחה שחברת הליסינג רוכשת פוליסות עבור לקוחותיה ב״מחירים סיטונאיים״, אבל אל תוותרו על השוואה קצרה במחשבון הביטוח של משרד האוצר.

 

יש הרבה יתרונות בעסקת ליסינג: אין צורך בסכום ראשוני גבוה כדי להחזיק במכונית חדשה, וגובה החזר ההלוואה ופריסת התשלומים הופכים את ההוצאה הכוללת ל״קלה יותר לעיכול״. חברות ליסינג מציעות פעמים רבות גם שירותים שניתנים על ידי בעלי מקצוע מנוסים, למקרים בהם הרכב – שכזכור, שייך רשימת למחכירה – ניזוק, או פשוט כי הגיעה העת לטיפול השנתי. המחיר והשירותים הנלווים בוודאי נמוכים יותר מהעלות של אותו האוטו ברכישה ישירה מהיבואן, אך זו עדיין הוצאה חודשית קבועה שאתם מתחייבים אליה. קראו חוות דעת של חוכרים וחוכרות כדי לקבל תמונת מצב על אופי שירות הלקוחות של החברה, ובצעו החלטה מושכלת, כיוון שזו תלווה אתכם זמן רב – לפחות כמו האוטו הנוצץ שלכם. תתחדשו.

 

תמונה מאת Shutterstock

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה