מוזיאון הטבע באוניברסיטת ת"א

מוזיאון הטבע באוניברסיטת ת"א מציג לציבור הרחב אוצרות טבע לאומיים נבחרים. בתערוכות שבמוזיאון ניתן לראות מאות ואלפי פריטים שנאספו במשך השנים במיצגים ובתצוגות נדירים – המספרים את סיפור הטבע הסובב אותנו.

 

למוזיאון הטבע יש ייעוד ושליחות: להביא את המבקרים לכדי רכישת ידע, תוך הבנה וחיזוק החיבור בין האדם לבין הטבע, והכרה של המקום שלנו בתוכו – לטובת הדורות הבאים שיהיו כאן במקומינו.

 

הידע המדעי הנחשף במוזיאון מעניק נקודות מבט ייחודיות וחוויה רב-חושית מהנה; נוצרת כאן אינטראקציה וקרבה ייחודית עם הטבע שבלתי אפשרי לחוות במיקומים אחרים.

 

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט שוכן ברמת אביב – במבנה ייחודי, מחזיק באוספים הכוללים אוצרות טבע לאומיים הכוללים יותר מ-5.5 מיליוני פריטים של צמחים ובעלי חיים המספרים את סיפורה של הביוספרה הישראלית והמזרח תיכונית במאות השנים האחרונות.

 

המוזיאון שוכן במבנה חדש עם חללי תצוגה בהם מוצגים אלפים של פריטים מאוספי טבע לאומיים בתערוכות נושא, תערוכות מתחלפות ותצוגות קבע.

 

הפריטים הרבים כוללים מינים שכבר נכחדו מאזורנו, כגון – הדוב שנראה לאחרונה בשנת 1916 והברדלס האסיאתי, שהאחרון שבו ניצוד ב-1911, התנין האחרון שנהרג בנחל תנינים ופריטים נדירים נוספים, כולל מיני בעלי כנף ועופות טרף מיוחדים.

המוזיאון הוקם בהשקעה של 140 מיליוני שקלים.

 

המוזיאון מארח תערוכות קבועות וארעיות, כדוגמת "חרקים וקרובים", "ארץ, חי, צומח", "אוצר האוספים", "מהו אדם", "צורה, מבנה, תפקוד", "חיים בחושך", "טבע עירוני", "מגע יד אדם", "מארג החיים" ועוד.

 

עם פתיחת המוזיאון הוצגה בו התערוכה המתחלפת, Life Object, העוסקת בהשראת הטבע על האדריכלות, וגם ייצגה את ישראל בבינאלה 2016 לאדריכלות.

מוזיאון הטבע באוניברסיטת ת"א: אוספים ומחקרים

המוזיאון הוקם תוך עבודה משותפת של המוזיאון הזואולוגי, המחלקה לביולוגיה מולקולארית ואקולוגיה של הצח, האוסף הלאומי אל אנתרופולוגיה ביולוגית, אוספים ומעבדות לארכיאולוגיה ביולוגית וגופים אחרים שאפשרו את המצב בו מוזיאון הטבע יכול להציג מיליוני פריטים אוסף המתעדים בדרכם את עולם החי והצומח האזורי במאות השנים האחרונות, וכן גם את התפתחותו ועברו של המין האנושי.

 

מדי שנה משרתים אוספי המוזיאון מאות אנשי מקצוע ומדענים מהארץ ומהעולם לטובת מחקר בסיסי ויישומי, וכן לטובת פיתוח כלים וידע רלוונטיים לניהול המערכת האקולוגית המקומית ושימורה, תוך ניצול משאבים חכם ובר-קיימא. למעלה מ-100 תלמידי מחקרים עושים מדי שנה שימוש מחקרי באוספי הטבע במסגרת לימודי מוסמך ודוקטורט.

 

מדובר במוזיאון מרתק שלשם הכנתו נדרשה עבודה רבה ומשותפת של גופים רבים, כפי שבוודאי קראתם בפסקאות שלעיל. תוכלו ללמוד הרבה מעבר למאמר זה אם תקפצו לביקור במוזיאון. אנו נמצאים בתקופת הקיץ – תקופה של חופש עבור תלמידים וימים של קייטנות, במהלכם צפויים יותר ביקורים מהרגיל במוזיאון; אך בוודאי תוכלו למצוא זמנים שבהם המוזיאון פחות עמוס, במהלכם תוכלו ליהנות מסיור שקט יחסית ומתן תשומת הלב הנדרשת לפריטים המעניינים אתכם.

 

מוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב הוא מקום שניתן לבקר בו במסגרת שבת משפחתית, או אפילו מתוך עניין גרידא של כל אחד ואחת מאיתנו. לא רק "חנונים" או שוחרי מדע מבקרים במקום – אבל זה נכון שאלו מהווים, ככל הנראה, את הפלח העיקרי של המבקרים במקום. תוכלו ליצור קשר עם משרדי המוזיאון בכדי לברר האם אתם זכאים להנחה כלשהי בכניסה.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ