מה מותר ומה אסור בפייסבוק

מה מותר ומה אסור בפייסבוקפייסבוק מקשיחה את תנאי הפרסום בממומן

לאחרונה הקשיחה פייסבוק את תנאי הפרסום שלה בכל הקשור לפרסום ממומן. מהו פרסום ממומן ואיך זה מתבטא בעצם בפירסום שאתם נתקלים בו באופן כמעט יומיומי בפייסבוק, הנה הסבר קצר.

מהו פרסום ממומן

חשוב לדעת כי כשמתכוונים לפרסום ממומן ברשת, הכוונה לשתיים מהפלטפורמות הגדולות, גוגל ופייסבוק. כדי להנות מהיתרונות של הרשת הזו מבחינה פרסומית מעמידה פייסבוק לרשותם של הגולשים בה אפשרויות לפרסום תמורת תשלום. החל משימוש בבאנרים בצידי התצוגה, כשמדובר במודעה לכל דבר שקופצת לעיני הגולשים מיד עם כניסתם לאתר.

השנייה היא שימוש בכפתור הקידום. כפתור זה מאפשר לקדם פוסטים שונים, לעשות זאת בזמן שאנו מעוניינים בכך, ולקהל שלדעתנו מתאים לנו. פייסבוק מציד גובה מחיר עבור הפירסום הזה.

מה אסור לפרסום בפייסבוק

אז בדקנו מהו הדבר שפייסבוק לעולם לא תאפשר לכם לפרסם באתר שלה. פשוט כדי שיהיה לכם קל ולא סתם תרגישו לא נוח כשמודעה כלשהי תפסל לכם. כמובן, שהדברים מאוד משתנים כי פייסבוק היא רשת מאוד דינמית שטורחת לשנות את המדיניות שלה אחת למספר חודשים.

 

מוצרים, שירות ופעילות לא חוקית אסורים לפרסום בפייסבוק. כך גם כשמדובר באפלייה המתייחסת למצב אישי. מה זה אומר? אפליה על רקע אחד מהדברים הבאים: דת, גזע, מין, צבע עור, גיל, נטייה מינית או זהות מינית, נכות או מגבלה פיזית, מצב כלכלי, מצב רפואי, מצב משפחתי או מצב פיזי כלומר אם אתה שמן/רזה/יפה/מכוער/ מחוצ'קן וכו'.  כמובן שכל מה שקשור לאלימות, טרור, גזענות, שנאה אסורים אף הם.

 

סמים ותרופות מכל הסוגים. ואפילו פרסום של ניתוחים, מחטים וכדומה, דברים שקודם לכן היה מותר לפרסם, כך גם לגבי תרופות עם מרשם או עלים ירוקים. בין הדברים הפסולים לפרסום יש גם מוצרי עישון, הווה אומר סיגריות, טבק, וכלים נלווים לעישון. בנוסף, כלי נשק, ותחמושת מכל סוג וצורה אסורים גם הם לפרסום. כמובן שאם פרסמתם תוכן של צד ג' (מוסיקה, שיר, סרט, קליפ וכדומה) הפוסט שלכם יפסל.

 

פרסום אסור נוסף הוא של תוכן נורא כמו תאונות דרכים,או תמונת מפחידות ומאיימות. וכך גם תכנים מיניים ותוכן המיועד למבוגרים בלבד.

 

הבטחות לא מציאותיות

ויש גם פירסומים נוספים שפייסבוק מתערבת בהם כמו הבטחות המציעות פתרונות בלתי מציאותיים. פייסבוק גם בודקת את דפי הנחיתה שמועלים בה ואם הם לא מכוונים באופן ישיר לנושא המודעה רוב הסיכויים שאלו יחסמו.

 

גם פרסום לציוד מעקב לניידים או שימוש במצלמות נסתרות אינו מפורסם בפייסבוק. וקיימת רגישות רבה לשיימינג, שימוש בקללות או שימוש מסיבי ואף מוגזם בסימני פיסוק או הדגשת טקסט.

 

מודעה המציגה מצב של לפני ואחרי גם היא אינה חביבה על פייסבוק, וכך גם דפי נחיתה לא מוצלחים במיוחד הכוללים תוכן שיקרי או כמות מוגזמת של פרסומות או הפעלה אוטומטית של סאונד וקבצי פלאש שאין לגולשים שליטה עליהם.

 

ללכת על הגבול

עדיין ישנם מספר תכנים שמאפשרים למפרסמים בפייסבוק ללכת על הגבול. לדוגמה אם מפרסמים אלכוהול חייבים (בהתאם לחוקי המדינה גם) לציין אזהרות למיניהן. אתרי היכרויות לעומת זאת חייבים באישור מוקדם של פייסבוק כדי לפרסום עצמם וכך גם הימורים, ובתי מרקחת מקוונים.

 

בתחום הפינססי המודעות חייבות לדאוג להצהרה על תנאי השימוש בדף הנחיתה שבהן ויש איסור מפורש לבקש פרטי אשראי באופן ישיר. בקיצור ישנם לא מעט תחומים שרצוי לוודא שניתן לפרסם אותם לפני שיוצאים לדרך ובוחרים בפירסום ממומן בפייסבוק.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

מתכונים מומלצים