מה לעשות עם שאריות מזון ואוכל שנשארו לנו בבית?

מה לעשות עם שאריות מזון ואוכל שנשארו לנו בביתהאם נשארו לכם שאריות אוכל במקרר מאתמול? מה אתם עושים עם שאריות המזון והאוכל שנשארו לכם בבית – האם גם אתם זורקים לפח? ובכן, אין אדם שאוהב להשליך מזון ואוכל מבושל לפח, אך מסתבר שכולנו עושים זאת, ולמעשה מדובר בכמויות עצומות של אוכל, שיכול לשמש אותנו למגוון מאכלים טעימים ואיכותיים. כמו כן, השלכת שאריות מזון ואוכל מעלה את כמויות הפסולת שאנו מייצרים וגורמת לנו לבזבוז כספים מיותר.

 

המודעות בארץ ובעולם לבעיה של מחסור במזון הולכת וגוברת עם השנים, בעשורים האחרונים הוקמו מספר ארגונים המציעים דרכים יעילות ופשוטות שגם אנחנו יכולים ליישם במטבח הבית, כדי להימנע מהשלכת מזון איכותי וטרי לפח. לכן, בפעם הבאה שאתם מרוקנים את המקרר ממוצרי מזון ומאכלים שנותרו במקרר ובמזווה בבית, כדאי לחפש מתכונים משאריות אוכל. כך אנו יכולים גם ליהנות מארוחה טעימה ומשביעה תוך מספר דקות, וגם לתרום לשמירה על הסביבה ולקדם את ערכי וחזון הקיימות הסביבתית.

 

איזה מוצרים ומאכלים נשארים בדרך כלל בבית?

אם תפתחו לרגע את ארונות המטבח ואת המקרר בביתכם, לבטח תגלו כמה סירים עם שאריות מזון מאתמול, ירקות ופירות שכבר אף אחד לא נוגע בהם, מוצרים עם תוקף קצר המועמדים להישלח לפח, וכמובן אריזות פתוחות של מזון יבש כמו קטניות, דגנים ועוד, ששכחנו מקיומן וגם הם מועמדות להגיע לפח בקרוב.

 

כך לדוגמה, כמעט בכל ארון מטבח בבית ישראלי ממוצע ניתן למצוא חבילה פתוחה של פתי בר או ביסקוויטים של מותג אחר, שפשוט נשארו בארון ואין סיכוי שהילדים או אנחנו נאכל. אז מה לעשות עם השאריות? ובכן, אפשר להכין משאריות פתי בר שלל קינוחים מתוקים ונפלאים, לדוגמה כדורי שוקולד עם או ללא קוקוס, עוגת ביסקוויטים שכל הילדים אוהבים ועוד.

כמו כן, ניתן לנצל שאריות ירקות, קמח ומוצרי חלב שונים להכנת פשטידות טעימות המחוסלות מיד לאחר האפייה. אם גיליתם במקרר שאריות של פירה מאתמול ויש גם גזר וכמה ירקות נוספים, תוכלו להוסיף ביצה, מעט קמח, בצל קצוץ ותבלינים לפי הטעם, ותוך 10 דקות אפשר להכין לביבות תפוחי אדמה אפויות בתנור או מטוגנות בשמן, אפשר גם להכין ניוקי טעים עם רוטב לבחירה. 

 

בנוסף, אל תזרקו את שאריות העוף מארוחת שישי או מארוחת אתמול, אמנם רוב הסיכויים שאתם והילדים לא תחממו את שאריות העוף כדי לאכול אותם היום, אך אין צורך להשליך את האוכל לפח. באפשרותכם להכין פשטידת עוף טעימה, סלט עוף מהיר עם רוטב אסיאתי מעניין ועוד. משאריות פסטה קל להכין מגוון פשטידות מעולות ב-10 דקות עבודה.

 

גם את שאריות הלחם אל תמהרו לזרוק לפח, אפשר להכין מהלחם הישן קרוטונים למרק ולסלטים, או פירורי לחם בסגנון ביתי, במקום לקנות בחנות. כאמור, שאריות פתי בר וביסקוויטים קל לנצל לקינוחים מתוקים, כדאי לחפש מתכון לעוגת ריקוטה, שנטי וניל וקראנץ' שוקולד מפתי בר, יש עוד מתכונים רבים שכדאי לחפש ברשת.

 

לסיכום, אל תמהרו להשליך מזון ושאריות אוכל לפח, חפשו מתכונים למאכלים ולקינוחים שונים, כך גם תחסכו הרבה כסף, תקטינו את ההוצאה החודשית על מוצרי מזון ותשמרו על הסביבה בה אנו חיים.

 

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה