דרכים להיפטר ממלאי ישן

דרכים להיפטר ממלאי ישןלהחזיק במלאי ישן זה אף פעם לא מצב אידיאלי. כאשר המלאי לא נמכר בעל העסק מאבד פעמיים, פעם אחת את הרווחים הפוטנציאליים, ופעם שניה את הערך של המוצרים המאוחסנים, שיורד עם הזמן שחולף. בנוסף אין אפשרות לחדש מלאי. רוב בעלי העסקים יגידו לך כי לא משנה כמה אתה מתנהל נכון בעסק שלך, עדיין ישנם זמנים בהם מלאי מסוים פשוט לא זז. הלכנו לבדוק מה ניתן לעשות כדי להפוך את ההשפעה השלילית של מלאי ישן לחיובית יותר.

 

מכירת חיסול מלאי

ההצעה הראשונה היא למכור את הסחורה בהנחה ולפרסם את המכירה. לא חשוב באיזה סוג סחורה מדובר וגם לא באיזה סוג עסק, המטרה שלך היא להיפטר, או להעביר הלאה את המלאי הישן. הסיבה לכך היא כי לרוב אנו יוצאים מנקודה ההנחה שעדיין נוכל להרוויח על הפריט, זאת משום שהמחיר המקורי אשר ציינו בעבור הפריט כבר כולל בתוכו גם את עלותו. לכן, רוב הסיכויים הם שתוכל להמנע ממכירה בהפסד או להקטין את הפסדים.

 

כמובן שמומלץ להודיע ללקוחות שלך שאתה מקיים מכירה או שיש מבצע מיוחד. וכדאי לפרסם זאת גם במדיה חברתית בפלטרפורמות כמו Facebook, Twitter, או באתר של העסק שלך.  אפשר גם להציע ללקוחות נאמנים הנחות מיוחדות או קופונים. כמובן שמעבר למה שנשיג במכירה עצמה יש גם את החשיפה של העסק ללקוחות קיימים וחדשים, שזה אפקט ריווחי נוסף.

 

בנה חבילה

לצרף או אם תירצו "לבנדל" חבורה של מוצרים ולמכור אותם כקבוצה אחת במחיר נמוך יותר מאשר היינו דורשים עבורם לו נמכרו בנפרד. אחת הדרכים הפופולריות של שימוש בחבילות היא לזווג מלאי איטי עם מוצרים בעלי ביקוש גבוה. ברוב המקרים נמצא כי הלקוחות צפויים לראות את זה כמו עסקה טובה אם הם מקבלים משהו שהם באמת רוצים לצד מוצר אחר בהנחה. התאמת מוצרים בעלי רווח שולי גבוה עם מוצרים בעלי רווח שולי נמוך הוא סוג נוסף של בינדול. המאפשר להציע מחיר אפילו יותר מפתה.

 

טכניקה נוספת במקרה כזה היא מכירה בכמויות של מוצר אחד במחיר מוזל, לדוגמה 2+1,  כך נהעביר מלאי מוצרים בבת אחת. כמו כן, לשים יחד מוצרים הנחשבים כמשלימים אחד את השני יכול גם לעזור להפוך את העסקה לאטרקטיבית יותר.

 

תגמול

עוד דרך חיובית להיפטר ממלאי ישן היא להעניק אותו כתגמול. זה צריך להיות מכוון במיוחד ללקוחות ותיקים כשהמטרה לתגמל אותם על נאמנותם באמצעות מוצרים שעוד רגע יתיישנו, אך הם עדיין רלבנטים.

למרות שלכאורה על פניו מדובר בהפסד כספי, שהרי ניתן להרוויח ממכירת מוצרים, עדיין חווית הלקוח שלך בעת קבלת הפרס עשויה להשתלם בעתיד. ואילו אתה תוכל להיפטר מהמלאי מהר יותר ולפנות שטח איחסון יקר, בעוד הלקוח שלך מקבל משהו בחינם.

 

חיסול מלאי באמצעות חברות מיוחדות

ישנן חברות אשר עסוקות בקניית מלאי עודף מסיטונאים או מעסקים אחרים. ישנם היבטים חיוביים ושלילים לשימוש בשירותים הללו. החיסרון הבולט הוא כמובן שהם ישלמו לך מחיר נמוך יותר עבור המוצרים מאשר היית רוצה לקבל. לעומת זאת, אתה מקבל כאן תשלום מיידי, והם לוקחים את החזקה על המוצרים ומשחררים לך שטח אחסון יקר.

 

תרומות

אם כל השאר נכשל, ייתכן שיהיה עליך לבדוק איך באמצעות המלאי הישן שלך תוכל להעלות את הפרופיל הציבורי שלך. ניתן לתת מוצרים לארגונים מקומיים כתרומה. זה יכול להיות נהדר עבור יחסי ציבור וגם להראות שהעסק שלך מגלה אחריות חברתית

 

 

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ