טיפים לכתיבת קורות חיים

טיפים לכתיבת קורות חייםכתיבת קורות חיים זו משימה הכרחית למדי בחיפוש עבודה והיא בעלת תבניות כתיבה קבועות. מי שאינו מנוסה בתחום זה של כתיבת קורות חיים, ראוי שיתמצא בפרטים חשובים אלו, שכן קורות חיים שאינם נכתבים על-פי כללים אלו, עלולים לזכות בהתעלמות ממעסיק פוטנציאלי. להלן מספר עקרונות בסיסיים וחשובים בכתיבת קורות חיים.

 

נוהגים תמיד לדבר על החשיבות שברושם ראשוני בחיפוש אחר עבודה. כתיבת חיים בצורה הנכונה עשויה להוליד את ההבדל שבין זימון לריאיון עבודה לבין התעלמות מוחלטת וגריסת המסמך במכונה הגריסה המשרדית. אך חייבת להיות דרך נכונה לעשות זאת; מהי, אם כן? המשיכו לקרוא על-מנת ללמוד יותר.

 

נוסחה של כתיבת קורות חיים – יש דבר כזה?

ניתן לומר שככלל, קיימת נוסחה לכתיבת קורות חיים שרצוי ואף מומלץ לפעול על פיה, אם ברצוננו להתקבל למקום העבודה. על-פי הנוסחה, יש להציג את המידע הרלוונטי על כישורים מקצועיים בסדר כרונולוגי הפוך – הווה אומר – מיום זה ואחורנית. נוסחה מקובלת היא סטנדרט המראה מקצועיות ועל כן יש לשמור עליו מבלי לנסות להפגין מקוריות יתרה.

 

קורות חיים: מבנה

הנוסחה עבור כתיבת קורות חיים פועלת בהתאם למבנה המפרט סיבות בגינן אותו מועמד הוא המושלם עבור העבודה. מבנה קורות חיים מתחיל בציון פרטים אישיים, לטובת היכרות וגם כדרך תקשורת והזמנה לראיון, במידה שקורות החיים אכן נמצאו מתאימות למשרה.

 

אחר כך, שוב בסדר כרונולוגי הפוך, יגיע פירוט של השכלה מקצועית, במטרה למסור למעסיק ידע ובסיס מקצועי. אחר כך יפורט הניסיון התעסוקתי בתחום הרלוונטי. רבים מהמעסיקים יעדיפו מועמד בעל ניסיון של ממש בעבודה בתחום, על פניהם של אלו שסיימו עתה לימודיהם ומחזיקים בידע תיאורטי וללא ניסיון.

 

כתיבת קורות חיים – מדוע היא חשובה כל-כך?

על כל משרה המפורסמת בשוק העבודה עשויים להיות עשרות פונים עבורה. דווקא עקב קיום המבנה של קורות חיים שכולם כותבים על-פיו, יש למצוא את הדרך להתבלט על-מנת לתפוס את עינו של המעסיק הפוטנציאלי. קורות חיים הכתובות נכון משדרות למעסיק שמדובר במועמד רציני ומקצועי, הידוע מה הוא מסוגל לתרום לתפקיד, תוך שהוא מסוגל להתרכז בעיקר ולא בתפל.

 

שדרוג מסמך קורות חיים קיים

במידה שכבר יש ברשותכם קורות חיים שנכתבו על ידכם, תוכלו לשדרגן בעזרת תוכנות מיוחדות לשדרוג ובכך להעלות את הסיכויים להשיג ריאיון עבודה. תוכנה זו תשפץ את המסמך, תמחק חלקים שאינם חשובים, תדגיש נקודות חוזקה ותמצא ניסוח נכון שיגרום לכם להתבלט מעל מועמדים רבים אחרים.

 

יש לי קורות חיים – מה עכשיו?

עם יצירת רושם ראשוני טוב והזמנתכם לריאיון, עליכם להכין עצמכם לשלב הבא, בו יהיה עליכם להפגין מקצועיות ורצינות באותו אופן בו הם מוצגים בקורות החיים שלכם. היו רגועים ונסו לשדר ביטחון על אף המעמד המלחיץ משהו. זכרו כי מסמך קורות חיים רק מייצג בכתב את מי שאתם באמת. הציגו את עצמכם ואת כישוריכם באופן הטוב ביותר שאתם יכולים.

 

עצות מועילות נוספות

אל תפריזו במלל, שכן לבוס העתידי אין את הזמן או הסבלנות לשבת ולקרוא את ניסיונכם במלצרות או בשירות לקוחות טלפוני אחרי הצבא או במהלך הלימודים לתואר. מאידך, גם אין להמעיט במלל דווקא היכן שראוי להרחיב; דייקו מה שניתן בטיב העבודה והתפקיד שבוצע על ידכם.

 

אם ניסיונכם אינו גדול במיוחד, על המסמך להיות בן עמוד אחד לכל ביותר. זכרו שמדובר בתמצית ולא במכתב או בסיפור. המסמך מיועד לשכנע את המעסיק הפוטנציאלי בדבר התאמתכם לתפקיד הספציפי שפורסם ולא להוות ביוגרפיה שלכם.

המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה