שיווק באינטרנט - טיפים לעסקים

שיווק באינטרנט – הדרכים הקיימותבשנים האחרונות, הפך שיווק באינטרנט למושג חשוב ומרכזי למדי בעולם הטכנולוגי שאינו חדל מלהתפתח בכל רגע ורגע. מרגע כניסת השיווק המקוון לעולמנו, נדמה כי הדרך היחידה להגיע להצלחה כלכלית ולפרסום מוצלח חייב לכלול הליך עם שיווק אפקטיבי ולעתים גם אגרסיבי (כתלות במוצר וברוח החברה או המותג).

 

שיווק באינטרנט הוא מושג הטומן בחובו עולם עצום של מושגים ותהליכים. ובכן, במה מדובר? האם ישנו הבדל ממשי בין שיווק אינטרנטי של עסקים ישראלים לבין שיווק של עסקי בינלאומיים של חו"ל? המשיכו לקרוא כדי ללמוד יותר אודות הנושא.

שיווק באינטרנט – מה זה בכלל?

עד לפני כעשרים שנים, השיווק במדיה הבלתי מקוונת היתה הדרך המסורתית; מדובר באופן שיווק פשוט יחסית, כגון דיוור ישיר, מודעות, פרסומים בטלוויזיה, עיתונות ורדיו, חלוקת פלאיירים, סוכנים מדלת ודלת וכד'. כניסת האינטרנט לחיינו ועולמנו הובילו, בין השאר, גם את מהפכת השיווק, כאשר כיום חלק ניכר משיטות השיווק שאינן על הפלטפורמה האינטרנטית נחשבות מיושנות משהו. כיום, עסק המעוניין לפרסם את מוצריו ואת שירותיו חייב להשתמש גם באינטרנט וכדי לעשות זאת, עליו להיות בעל ידע ממשי ומספק בעולם השיווק באינטרנט. כאשר מצליחים להיכנס לעובי הקורה, מבינים כי שיווק חכם באינטרנט יכול להיות זול ומועיל משמעותית מפרסום במדיות ה"רגילות", כגון בטלוויזיה ובפרינט. נראה כי במאה הזו, השיווק האינטרנטי ימשיך לצמוח וכי כבר כיום הוא בלתי מנוצח על-ידי אף מדיה שאינה אינטרנטית.

שיווק באינטרנט – הדרכים הקיימות

שיווק באינטרנט מעניק יכולות שונות, וביניהן להגיע למספר גדול של אנשים ולהשיג יחס גבוה למדי של עלות-תועלת, ובדרכים כגון: בנייה של אתר אינטרנט נהדר ומשובח, קידום אורגני שאינו מוטל בספק, קמפיין פרסומי ממומן בגוגל וללא מתחרים, שיווק ברשתות החברתיות שאף אחד לא יכול לשכוח, ועוד אי-אילו רעיונות מקוריים שהאפקטיביות שלהם פשוט אינה יכולה להיות מוטלת בספק. מדובר בערוצי שיווק הכוללים פעילות אינטרנטית על במה מרכזית החשופה למיליוני זוגות עיניים מדי יום ומעבירה להם את המסרים המסייעים בקידום מכירות ובסופו של דבר מובילה למכירה ולהגדלת שורת הרווח של העסק, בסיוע מגוון ערוצי שיווק חברתיים. שיווק באינטרנט שינה לחלוטין את פניו של עולם השיווק, כאשר שינויים ממשיכים להתרחש ללא הפסק.

 

שיווק באינטרנט הוא חלק משמעותי בתהליך הקמת אתר אינטרנט עסקי. בתקופתנו אנו, מדובר בכלי בעל כוח עצום, המהווה גורם משמעותי ועוצמתי למדי בעולם ההתפתחות התרבותית והכלכלית, אליו כל בעל עסק עם ראש על הכתפיים חייב להיות מודע. עסק המכבד את עצמו ואת עתידו הכלכלי דואג תמיד לקידום הולם של אתר האינטרנט שלו על-מנת שייחשף לקהל היעד הספציפי המתאים ביותר למוצרים והשירותים שהעסק מציע.

 

עם זאת, כאשר בעל עסק מודע לחלוטין לסוגיה החשובה הזו, ועושה מאמצים לחשיפת האתר האינטרנט שלו במנועי החיפוש השונים (למרות שכולנו בסופו של דבר יודעים שכלי החיפוש הפופולארי ביותר בימינו הוא מנוע החיפוש "גוגל", ולא משנה איך נסובב את זה ולאיזה כיוון), הוא עדיין עשוי להתמודד עם דילמות מקצועיות, כגון הקהל אליו לייעד את תוצאות החיפוש וביטויי המפתח באתר. אז אחת השאלות החשובות שיש לשאול במקרים אלו הם – למי אנו משווקים את האתר שלנו?

כמו בתחומי החיים השונים, גם בעולם האינטרנט ישנה שאיפה ליצור איזון, עם מטרת על-פיה לעסק צריך להיות אינטרס להצליח להיחשף בצורה מרבית בפני קהל גולשים גדול, מדויק ומפולח בצורה טובה ככל הניתן. עד שנים לא רבות היתה דעה נפוצה למדי בעולם המקוון, על פיה יש להתמקד באלגוריתמים של גוגל ולטייב את האתר על פיהם. עם זאת, בלתי אפשרי ליצור קידום ושיווק לאתר רק בדרך זו, שכן התכנים, על אף היותם מתאימים למנועי החיפוש, עשויים שלא להעניק לגולש את הערך אותו הוא מחפש, ועל כן יעזוב את האתר ולא יבצע אף פעולה מתבקשת, שבסופו של דבר עשויה להוביל לרכישה.

מנועי החיפוש השונים נחשבים למקורות מהימנים ואיכותיים למדי עבור גולשים רבים; לכן כדאי לתת באמת את הדעת על הצורך להשקיע מאמצים ומשאבים במינון הנכון על-מנת לקדם את האתר במקומות אלו ויחד עם זאת להתייחס בכבוד הראוי לרצונותיו ולצרכיו של הגולש היקר במציאת התוכן שמעניין אותו.