טיפים מנצחים לחיפוש עבודה בהייטק

תסכימו איתנו שכיום לא פשוט בכלל למצוא עבודה בשוק ההייטק. יש תחרות גדולה בין המועמדים השונים ובכלל, חלק ממקומות העבודה מעדיפים בוגרי אוניברסיטאות על פני בוגרי מכללות. מעבר לכך, יכולה להיות בהחלט העדפה למועמד שיש לו ניסיון בתחום לעומת מועמד שמגיע ללא ניסיון. הכי חשוב זה לא להתייאש ולהיות עם יד על הדופק ובעיקר עם המון סבלנות. בינתיים, נשמח לשתף אתכם במספר טיפים שיכולים לסייע לכם בראיונות עבודה וכמו כן בחיפוש ומציאת עבודה בשוק ההייטק.

תהיו ממוקדים

שוק ההייטק הוא גדול יחסית ומתחלק להמון תחומים ותתי תחומים. עליכם להיות ממוקדים. עליכם לבדוק לאיזו נישה אתם משתייכים ומתאימים ובהתאם לכך לשלוח את קורות החיים שלכם לתפקידים המתאימים. זה גם הזמן לבדוק מהו השכר המבוקש לתפקידים הללו. כלומר, אתם צריכים להיות בעניינים ואם צריך גם לערוך מחקר מקיף ומעמיק על התחום שלכם.

להיעזר באינטרנט

היום כולנו נעזרים במנוע החיפוש של גוגל. ניתן ורצוי להיעזר בו גם כאשר מחפשים עבודה. מספיק שתזינו את צירוף המילים "דרושים בהייטק" ותוכלו להיחשף להמון פרסומים על משרות שונות. פרסומים אלו לא קיימים רק באתרים המפרסמים מודעות דרושים, אלא גם באתרים של חברות הייטק. יתרה מזאת, אם תשתתפו בקבוצות רלוונטיות, בפורומים וברשתות החברתיות ותפגינו את הידע שיש לכם, תוכלו לפתוח לעצמכם עוד דלתות בתחום התעסוקתי.

קורות החיים שלכם

לפני שאתם שולחים את קורות החיים, מומלץ לבדוק אותם ולראות שהם רלוונטיים למשרה או למשרות אליהן אתם רוצים להגיש מועמדות. קורות החיים יהיו מנוסחים ללא שגיאות כתב, בצורה רהוטה וברורה. חשוב מאוד שתדגישו גם את הידע שלכם, ההשכלה וכמו כן את שפות התכנות בהן אתם שולטים.

חברות השמה ובתי תוכנה

יש להיעזר גם בחברות השמה ובתי תוכנה, בכל הקשור למציאת עבודה בתחום ההייטק. זאת משום, שלכל הגופים הללו, יש קשר ישיר עם נציגי חברות ההייטק או בתי התוכנה, המחפשים עובדים. נסו להיעזר בהם כמו שצריך ותוכלו למצוא את המשרה המתאימה לכם.

רשתות חברתיות

בדקו שתמונת הפרופיל שלכם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ולינקדאין, היא תמונה ייצוגית ושהגדרות הפרטיות שלכם מעודכנות. כמו כן, בדקו גם את התכנים המופיעים בפרופילים הללו. במידה ויש תכנים הכוללים מידע שעשוי לפגוע בתנאי הקבלה, מחקו אותו עוד בטרם אתם שולחים קורות חיים.

לקרוא על החברות השונות

אם יש חברות הייטק שתרצו לעבוד בהן, הכינו לכם רשימה ובדקו לאילו משרות הן מגייסות כרגע. לדוגמה, אם תרצו לעבוד בחברת פרולוג'יק בבעלות ליאור לוי, אז תוכלו להיווכח שהיא מגייסת כעת לכל מיני משרות בתחום ההייטק. המשרות מגוונות וכוללות את תחום הסיסטם, אבטחת מידע, פיתוח תוכנה ועוד.

להיות מוכנים

חשוב שתהיו מוכנים לראיון העבודה ואז לפני זה לשיחת הטלפון הראשונה. בשיחה זו, בדרך כלל תשאלו לגבי צפיות שכר, ציפיות ממקום העבודה, תנאים וכו'. נסו להיות כמה שיותר רגועים ונינוחים וכך תצליחו לעבור את הראיון הטלפוני והראיון האישי בקלות וללא כל קושי. שיהיה בהצלחה!

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ