טיפים לפרסום בטוויטר שאינכם רוצים לפספס

טיפים לפרסום בטוויטר שאינכם רוצים לפספסב-2014, פרסמה טוויטר סטטיסטיקה על-פיה עבור 81% מהעוקבים סיכוי גדול כי ינקטו בפעולה/פעולות כלשהן עקב מידע שהתקבל בטוויטר. הפעולה עשויה להיות הקלה על קישור, ריטוויט, או הפיכה לליד באתר אינטרנט. מסתבר שלטוויטר יש כוח עצום בהשפעה על קבלת החלטות של לקוח פוטנציאלי, וככזה –חייב להילקח בחשבון באסטרטגיה השיווקית שלכם.

 

טוויטר היא ייחודית בכך שהיא יוצרת הזדמנויות עסקיות באמצעות שיח מיידי בלתי אמצעי מול לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. מדובר ביכולת קלה וזמינה לקיום שיחה המאפשרת גם נטוורקינג עסקי. מעבר לכך, קלות השיח והשיתוף מהווה כלי אפקטיבי עבור שיווק בינלאומי המתאים לחברות הפונות לקהלים גלובאליים רחבים.

סוגי קמפיינים פרסומיים בטוויטר

חלקכם יתפלאו לשמוע על סוגי הקמפיינים הפרסומיים בטוויטר:

 

ציוצים ממומנים (Promoted Tweets)

יכולים להופיע בתוצאות חיפוש או בציר הזמן של משתמשים. ציוץ ממומן המכוון לתוצאות חיפוש יופיע בראש דף התוצאות, בעוד שציוץ המכוון לציר זמן של משתמשים יופיע בראש הדף או בסמיכות אליו כאשר השתמש מרענן את הדף או נכנס לחשבונו. לאחרונה הוסיפו בטוויטר שלוש אפשרויות התאמה חדשות למילות המפתח, כמו גם מילות מפתח שליליות, בדומה לגוגל אדוורדס.

 

קמפיין פרסומי בטוויטר נותן מגוון מרשים של אפשרויות מיקוד, כאשר המפרסם יכול לבחור להפנות את הקמפיין אל קהל עוקבים ואולי אל קהל משתמשים הדומה לקהל העוקבים; הוא יוכל לכוון קמפיין פרסום למשתמשי מובייל, למערכת ספציפית או אל משתמשים המגיעים מארצות מסוימות או אזורים מסוימים בארצות הברית של אמריקה.

ציוצים ממומנים מתומחרים בהתאם למעורבות משתמש (Cost Per Engagement), כאשר המפרסם משלם רק על ציוצים שהובילו לתגובה כלשהי. טוויטר ממליצה על הצעת מחיר בממוצע של 1$. אמנם לא ניתן לבחור את הציוץ הספציפי המופיע בציר הזמן של המשתמש או בתוצאות החיפוש, אך ניתן להסיר את הציוצים שאינכם רוצים. יש לדעת כי תגובות וריטוויטים אינם נחשבים מועמדים להיות ציוץ ממומן. קמפיין כזה מיועד למותגים ולאתרים המעוניינים לעורר עניין על-ידי שיתוף תוכן, להגדיל מודעות בקרב קהל יעד מסוים, לחשוף מבצעים לתמוך בקמפיין פוליטי לקראת בחירות.

 

טרנדים ממומנים (Promoted Trends)

נושא טרנדי הוא נושא שיחה חם בטוויטר, המופיע בסמוך לציר הזמן של המשתמש. טרנד ממומן יסומן ככזה ויופיע בראש רשימת הטרנדים וכן בדף הבית של כל משתמש הנכנס לאתר הבית או לאפליקציות טוויטר, הן באנדרואיד והן באייפון.

 

חשבונות ממומנים (Promoted Accounts)

חשבון ממומן מופיע בתוצאות חיפוש של טוויטר ובחלק מ-Who to Follow. חשבון ממומן יוצע למשתמש על בסיס דמיון לרשימת נעקבים פומבית או עוקבים משותפים. ניתן אף להגדיר קהל יעד גיאוגרפי בו יפורסמו המודעות.

חשבון ממומן מתומחר על-פי מחיר לעוקב (cost per follower), כאשר המפרסם משלם על עוקבים חדשים בלבד שנוספו לחשבון. מוצר זה מתאים לעסקים גדולים המעוניינים בהרחבת מאגר האוגרים, עבור מותגים חדשים השואפים להגביר את החשיפה תוך זמן קצר או כהכנה לאירוע כלשהו.

 

מסקנה: טוויטר היא חברה

בפרסום בטוויטר תוכלו להגיע לקהלים מרשימת לקוחות או למתעניינים ואפילו לקהלים עם מאפיינים דומים לקהל הספציפי; קהל זה יכול לכלול משתמשי טוויטר, טלפונים סלולאריים, דוא"ל ואפשרויות נוספות. בדומה לגוגל, גם בטוויטר יש מדד איכות לכל מודעה; על מודעה באיכות גבוהה תשלמו פחות עבור כל פעולה שהיא, אולם על מודעה שאינה איכותית תשלמו כסף עבור פחות תנועה. על כן, רצוי לתכנן בתבונה וליצור מודעות טובות המייצרות תנועה מהירה כבר בתחילת הקמפיין ובכך לחסוך לעצמכם הוצאות גבוהות ובלתי מניבות.