טיפים למחפשי עבודה

טיפים למחפשי עבודהכדי לאתר עבודה המתאימה לכם, עליכם לנסות ולהסתייע בקשרים שצברתם במהלך חייכם. אנשים רבים מסתייעים בפרוטקציות למציאות עבודה, אולם חבל לקרוא לכך "פרוטקציה", שכן מדובר במילה ישנה, אולם הדבר עדיין לגיטימי וניכר באופנים רבים. גם מגייסי עבודה מקבלים את הרעיון של שימוש בקשרים ואף מכבדים אותו, בדומה למחפשי עבודה.

 

רישום לאתרים המפרסמים משרות

הירשמו לאתרים בהם עסקים מפרסמים משרות, הגדירו קבלת התראות למייל כדי שתישארו מעודכנים.

בידקו כל יום את המשרות המתפרסמות בתחומכם

אם יש טלפון במשרה בה אתם מעוניינים אל תסתפקו בשליחת קורות החיים בלבד, צרו קשר עם העסק ונסו לדאוג לראיון עבודה כמה שיותר מוקדם!

יכול לקחת זמן רב עד שיחזרו אליכם, גם אם שלחתם המון קורות חיים להמון משרות. אל תתייאשו, מספיק טלפון אחד איכותי ואתם חזרה בעיניינים!

לפעמים שווה לשלם דמי חבר! הרבה אתרים יציגו לכם משרות טובות יותר אם אתם משלמים דמי מנוי, שווה לנסות את החיפוש בתשלום לפחות לחודש אחד ולראות האם אתם מקבלים משרות איכותיות יותר.

 

"להתפשר" זו לא מילה גסה! ישנם מקומות עבודה גדולים ומסודרים אשר יציעו לכם תנאים נמוכים יותר ממה שחלמתם בתור התחלה, אבל יש במקום אופציות קידום בשכר ובתפקיד ככול שהוותק עולה ולכן עם הזמן אתם יכולים לתנאים שרציתם בחברה יציבה ואיכותית.

 

על שיטת "חבר מביא חבר"

שיטת "חבר מביא חבר" זו טכניקה המשמשת ארגונים שונים בגיוס עובדים חדשים. ישנם גופים שאף מתמרצים עובדים וותיקים להביא חברים למשרה החדשה ולהמליץ עליהם; חבר איכותי הנקלט בחברה לטווח ארוך עשוי להניב לאותו עובד ממליץ תגמול נחמד. כולם מרוויחים משיטה זו: קליטת העובד החדש עשויה להיות קלה יותר עקב כך שחבר או מכר שלו כבר נמצא שם ועשוי להקל עליו את התהליך. החבר הממליץ מרוויח תגמול כספי והארגון מרוויח עובדים מרוצים, תוך חסכון בעלויות פרסום וגיוס. בנוסף, עובדים המגיעים לעבוד בארגון באופן זו מחזיקים לטווח ארוך יותר.

 

"קשרים" זו לא מילה גסה

אם יש לכם קשרים, תוכלו למצוא עבודה בקלות יתרה, אולם מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? השתמשו ברשתות חברתיות. העלות פרסום וספרו על מצבכם ועל כך שאתם תרים אחר עבודה חדש. פרטו בנוגע לתחום בו אתם מחפשים עבודה, הניסיון שצברתם, מה עשיתם לאחרונה ומה ברצונכם לעשות בהמשך. שתפו את חברכם ברשתות החברתיות בתהליך החיפוש, שתפו לגבי חוויות או ניסיונות ומחשבות בנוגע לעניין. אם תשלבו אנשים בתהליך החיפוש, הם ירצו לעזור לכם, כי הם ירגישו חלק חשוב מתהליך זה.

 

שיחות אישיות וטלפונים. דברו עם מכרים וחברים ושתפו על התהליך שאתם עוברים בחיפוש עבודה. שתפו זאת גם בפגישות עם חברים וגם אנשים חדשים שאתם רואים לראשונה. תוכלו לשתף גם באמצעות הודעות אישיות ומיילים. מדובר בעניין חשוב, שכן אתם מפיצים את דבר חיפוש העבודה שלכם, וכאשר מישהו ששיתפתם ייתקל במשרה שעשוי להתאים – שמכם יקפוץ אל מול עיניו. חשוב להתמיד בתהליך עד שתמצאו את העבודה שחיפשתם. תוכלו גם להתמקד בחברים העובדים בארגונים שעשויים להיות רלבנטיים לחיפוש שלכם. בקשו מאותם חברים שיעזרו לכם להיפגש עם נציג משאבי אנוש של החברה.

 

שימוש ברשתות חברתיות – כיצד עושים זאת נכון?

אנו חיים בעולם בו הכל מעודכן גם ברשתות החברתיות, כך שאם אתה לא שם, אתה לא באמת קיים. פתחו פרופילים איכותיים ברשתות החברתיות השונות והשקיעו זמן ומחשבה למילוים בתוכן איכותי ורלוונטי למה שאתם מחפשים. הסתייעו בפלטפורמות אלו להגדלת הסיכויים למציאת מקום העבודה הנחשק. עם מציאתה של משרה פוטנציאלית, בדקו את האפשרות שאתם מכירים את אחד מעובדי החברה, שיוכל לסייע לכם ואף להמליץ עליכם בפני האנשים הרלוונטיים בחברה. אתר לינקדאין כולל קבוצות בהן משרות שונות מתפרסמות מעת לעת, אחריהן ניתן לעקוב להגדלת היצע המשרות.

 

רשימות ועוד רשימות: על החשיבות בהכנתן של רשימות איכותיות

עדיין אין ברשותכם רשימת חברות פוטנציאליות לעבוד בהן? כדאי שתתחילו כבר עכשיו לעבוד על אחת כזו. צרו רשימה קצרה של חברות בהן תשמחו לעבוד. כדאי להשקיע את הזמן בעריכת מחקר על אותן חברות וליצור מתוך אלו רשימת חברות שהסיכוי שלכם למצוא בהן עבודה הוא גדול. הרשת היא מקור מעולה למציאת מידע רב אודות כל החברות הקיימות, כמו גם על מעסיקים פוטנציאליים ודרכי יצירת הקשר עמם.

 

כאשר יש בידכם רשימה מוכנה, תוכלו להתחיל בניסיונות יצירת קשר באותן חברות. הסתייעו באתרי כמו לינקדאין ובפלטפורמות אחרות למציאת נתונים ספציפיים על החברה ועל עובדיה.

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ