טיפים להפסקת עישון

טיפים להפסקת עישוןמכל מיני סיבות החלטתם שאתם והסיגריות כבר לא... אבל זה קשה, קשה מאוד להפסיק את ההרגל, ויגידו לך אלו שניסו והצליחו, לא תמיד זה משנה כמה באמת עישנתם. הסיבה העיקרית לכך היא שהניקוטין הוא חומר מאוד ממכר. בכלל ההתמכרות אליו היא בין ההתמכרויות הקשות ביותר, אף יותר מזו לסמים קשים. גם ההשפעה שלו על הגוף היא ברורה לחלוטין, מאחר והוא משפיע באופן ישיר על מערכת העצבים. אל תבינו לא נכון המטרה היא לא למנוע מכם להפסיק לעשן אלא לסייע לכם בתהליךץ אז מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להצליח בהפסקתה של ההתמכרות לניקוטין ולעישון? הנה כמה טיפים שיכולים מאוד לסייע ולהתמיד בתהליך הגמילה.

תזונה והשפעותיה על הגמילה מעישון

לעישון ולתזונה יש יחסי גומלין ברורים למדי. מסתבר כי הניקוטין מצליח להפחית לנו את התיאבון, במקביל הוא גורם לבלוטת התריס שלנו לעבוד באופן מוגבר, ובכך מביא לשריפה מוגברת של קלוריות. זוהי הסיבה לכך שכשמפסיקים לעשן חלה האטה בחילוף החומרים, ובמקרים רבים מתרחשת עלייה במשקל הגוף של כמה קילוגרמים בודדים. לפחות עד שהגוף מתאזן וקולט שהניקוטין כבר לא יגיע אליו. אז איך מתגברים גם על ההשמנה וגם מאפשרים לגוף להתאזן במהירות רבה יותר ולנקות את הניקוטין ממנו.

 

מהרגע שהניקוטין נעלם עולה רמת החומציות בגוף, לכן כדי לשמור על מאזן החומציות הנכון בגוף מומלץ להרבות במזונות עשירים באשלגן. רכיב זה גם יסייע להפריש את הרעלים מהגוף, ובכלל זה הניקוטין, באמצעות הכליות. אשלגן גם משפיע על המערכת העיצבית. לכן אם מרבים באכילה של פירות וירקות שהם עשירים באשלגן, למעשה גורמים להפרשת יתר של עודפי נוזלים, ובכך מביאים לניקוי מערכות הגוף מהניקוטין.  

מתוק לו, מתוק לא!

מעשנים רבים מצאו עצמם במהלך תהליך הגמילה עם חשק מוגבר לאכילת מתוקים. הצורך במתוק נובע מצורך פיזיולוגי שמטרתו לפצות על היעדר הניקוטין. מאחר והניקוטין מגרה את הגוף שלנו לשחרר גלוקוז המאוחסן במערכת, ומביא לתחושה טובה ולהעלאה ברמת האנרגיה. כאשר זו מסתיימת חשים המעשנים בחרדה וברעב המחייבים אותם להדליק סיגריה נוספת. שיאי הסוכר הללו שהגוף חווה לעיתים קרובות, נעלמים כאשר מפסיקים לעשן ואת מקומם לעיתים מחליפים חוסר מנוחה, כאבי ראש או סחרחרות. לכן לא פעם נוהגים מעשנים בגמילה להחליף את הסיגריות בממתקים, ובעצם להמשיך את המעגל של דרישת הגוף לסוכר.

 

כמובן שבמקרה כזה עדיף לצרוך מתוקים מן הטבע כמו פירות או פירות יבשים, לעומת מתוקים מתועשים ועתירי שומן, אבל גם אז רצוי שהתזונה שלכם תהיה מבוקרת ולא תרבו בהם. כמו-כן, בתהליך הגמילה עדיף לצורך מזונות העשירים בסיבים תזונתיים המסייעים לתהליך העיכול.

 

עצה נוספת, השתדלו לשתות שניים עד שלושה ליטרים ליום כדי לאפשר לגוף לנקות את עצמו מהניקוטין. ואיכלו ארוחות קטנות יותר במהלך היום מאשר שלוש ארוחות ביום, פשוט כדי להימנע מתחושת הרעב בעקבות הפסקת העישון.

תמריצים פסיכולוגיים

מעבר לקטע הפיסיולוגי, גמילה מעישון כרוכה גם בתלות פסיכולוגית, כדי להתמודד איתה ועם השינוי בהרגל מומלץ לנקוט במספר אמצעים שיסייעו לכם בתהליך. אחד מהם הוא להשתמש בפתקים קטנים שעליהם יש לרשום את הסיבות שבגללן החלטתם להפסיק לעשן ולפזר אותם בכל אותן מקומות בהם נהגתם לעשן.

 

ערכו רשימה של חמש עשרה נקודות חוזק שלכם כבני אדם, כחברים, כבני זוג, כהורים וכאנשי מקצוע. השתדלו לכלול ברשימה את הניצחונות הקטנים או הגדולים שחוויתם בחיים. קיראו את הרשימה הזו מפעם לפעם כדי להתחזק ולהתמיד בתהליך.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

פרסום עסקים

 

טיפים לעסקים

 

מסעדות ובתי קפה

 

תיירות ונופש

 

בלוג - כתבות, מאמרים וטיפים בתחומים שונים