חשיבות תוכן ייחודי ומקורי לשיווק בגוגל

 

חשיבות תוכן ייחודיבניגוד לשילוט חוצות, אשר ניתן לייצר בשילוב אורות ובגודל עצום כך שיהבהב ברחוב ויהפוך לכזה שבלתי ניתן להתעלם ממנו - לטקסטים אין גובה, משקל או פיזיות באשר היא. מכאן שההשוואה והתחרות בין אתרים עסקיים שונים, עוסקת בעיקר במי יצליח להפיק תוכן מקורי ורלוונטי לגולש ובכך יעשה את העבודה ויתרום ליצירת מובילות, ימנע נטישת גולשים ויביא לידים באופן שוטף, דבר שיתבטא בסופו של דבר גם במכירות. עליה של אתר אל הרשימה הראשונה של תוצאות החיפוש בגוגל הפכה למשאת נפש ובצדק, ואחד מהדברים שיכולים להביא אתר מסוים למיקום טוב הוא ייחודיות, רלוונטיות ומקוריות התוכן שבו.

 

מייצרים דומיננטיות מול אתרים אחרים על ידי מחקר מקדים

מלאכת המחשבת שנקראת שיווק וקידום בגוגל, מתחילה ממחקר מושכל שמתבצע עוד לפני שמילה אחת נכתבת, ושם דגש על השאלה "מה עושים המתחרים". נוסף על כך חשובה גם הדינמיות בזמן אמת ויצירת תגובתיות מספיק מהירה ומוכנות לשינויים בעת הצורך, כלומר שיפור מתמיד של התכנים, זאת בכדי לא לאבד את המיקום הטוב של האתר.

כמות התכנים השיווקיים שמועלים לרשת מדי יום היא אדירה, ועל מנת לייצר דומיננטיות בשטח כה תחרותי חשוב שתשקיעו מאמץ בתוכן עצמו. ראשית כל מומלץ שתבדקו שני דברים עיקריים:

  1. מהן מילות המפתח השכיחות ביותר, עבור אתרים דומים מאותו התחום? לדוגמה אם מדובר באתר להובלות של דירות, זו יכולה להיות מילה יחידה כמו "הובלות", או ביטוי שלם כמו "הובלת דירה". הקלדת מילת המפתח במנוע החיפוש של גוגל, אמורה להוביל אל האתר שלכם בראש ובראשונה- זו לפחות צריכה להיות המוכוונות שלכם. כדאי לשים לב ולעשות שימוש מתון בביטויים הללו, לשלבם באופן טבעי ולא "מודבק", על מנת שגוגל יזהה את התוכן כאיכותי ולא כספאם.
  2. מה כבר קיים באתרים מתחרים? חשוב להבין את האפיון הייחודי של כל אתר שנושף בעורפו של זה שאתם בונים כעת, לבדוק את הטקסטים ואת הגרפיקה כאחד, ולבחון מה עשוי להשאיר גולשים באתר שלכם ולהעדיפו על פני האחר. ניתן יהיה להשתמש במידע זה על מנת לייצר תכנים שלא קיימים בתחום עדיין, תכנים חדשניים שיהוו מוקד משיכה לקהלים חדשים- גם כאלה שהורגלו לגלוש באתרים ותיקים יותר.

היכולת להשתמש בנתונים אלו, מלבד העלאת הבולטות של האתר- עשויה גם למנוע מצב של תוכן כפול. אפילו אם טקסטים שגוגל מזהה כמועתקים למעשה נכתבו כזהים לכאלה שכבר קיימים ברשת שלא במתכוון, הם עשויים להיפסל על ידי גוגל וכך "להעלים" את האתר שלכם, אשר לא יעלה כלל בתוצאות החיפוש בגוגל וכל עבודתכם תרד לטמיון.

 

חשיבותה של ייחודיות התוכן מנקודת מבטו של הגולש

מי שנכנס לאתר שלכם הוא אורח זמני שיכול בהחלט להפוך לרוכש ולייצר עבורכם רווחים. העבודה שלכם צריכה להתמקד בשאלה- כיצד להשאיר את הגולש אצלכם בדף העסקי מספיק זמן, כך שיבצע פעולות אקטיביות ובסופו של דבר יצרוך את השירותים שאתם מציעים לו. הדבר העיקרי שיגרום לגולש לעשות זאת הוא הייחודיות של האתר שלכם, שתיווצר על ידי תוכן מקורי- בין אם טקסטים איכותיים ובין אם גרפיקה מסוגננת היטב, אשר ייצרו עניין פשוטו כמשמעו.

אתר מעניין יגרום לחוויית גלישה טובה, יחלק ערך מוסף לגולשים בו וככל שיהיה מקורי ומאופיין יותר לעומת אתרים מתחרים, יש לו סיכוי יותר גבוה לייצר קהל גולשים נאמן. נוסף על כך הוא יתקדם בסולם של גוגל וייחשף כך גם לקהלים חדשים, מעגל חיובי שיעודד תנועתיות שתזין את עצמה ותשיג את המטרה שלכם כבעלי האתר.

המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ