גוגל אנליטיקס - חשיבות מעקב וניתוח הנתונים

 

גוגל אנליטיקס - חשיבות מעקב וניתוח הנתוניםהיכולת לאסוף מידע על גולשים הנכנסים אל אתר אינטרנט מסוים, מאפשרת לבעלי האתר לבצע בו שיפורים מתמידים ולהגיב במהירות כאשר הם נדרשים לכך. עדכונים רלוונטיים כאלה ותגובתיות טובה, עשויים הן להביא גולשים חדשים אל האתר והן לשפר את יחסי ההמרה שלו. גוגל אנליטיקס עושה בדיוק את זה: היא מבצעת ניתוחים מדויקים של התנועה ושל התנהלות הגולשים באתר. את הדו"חות שלה ניתן להפיק בהתאמה אישית ובכך לסייע לקידומו של האתר במנועי החיפוש, ובמקביל גם להביא למיצוי הפוטנציאל שלו עצמו.

 

מה גוגל אנליטיקס יודעת לעשות עבור האתר שלך?

מהותו של השירות שמציעה גוגל אנליטיקס הוא ביצוע בדיקות של כל מיני חלקים באתר האינטרנט המבוקש, אשר הצגת תוצאותיהן מיועדות על מנת להכניס בו שינויים היכן שצריך, בתקווה להפוך את התוצאות לטובות עוד יותר, למשל:

  1. כמה גולשים נכנסו לאתר ביום אחד.
  2. זמן השהייה הממוצע באתר.
  3. אחוזי הנטישה- כמה אנשים עברו לאתרים אחרים היישר מדף הבית.
  4. כמה מהגולשים הם חדשים, וכמה מהם כבר ביקרו בו בעבר.

דוגמאות אלו ועוד הן רק חלק מן הניתוחים שגוגל אנליטיקס יודעת להפיק, אשר שמים דגש על תוצאות כמותיות, אך בנוסף השירות מציע גם ניתוחים איכותניים, כמו לדוגמה:

  1. מהו ה"מסלול" שגולשים נוטים לעבור, בתוך האתר עצמו.
  2. מהן הפעולות האקטיביות שהם מבצעים: איזה חלק מתוך כפתורי ההפעלה שהאתר מציע, הוא הפופולרי יותר , ובאילו כפתורים הגולשים פחות משתמשים.
  3. כיצד הגולשים מצאו את האתר, ואילו מילות מפתח הם הקישו בכדי שהוא יופיע בתוצאות החיפוש שלהם.

בעלי אתרים שמעוניינים להפוך את המידע יקר הערך הזה לפעולות יעילות, יכולים לייצר רשימת דרישות עבור גוגל אנליטיקס לפי הבדיקות הספציפיות שהם מבקשים לבצע באתר שלהם. באופן כזה ניתן לגלות את ה"חוליות החלשות" באתר ולשפר אותן, ואז כמובן לבדוק אותן שוב עד שהאתר יגיע למצב האופטימלי שלו.

 

כיצד גוגל אנליטיקס יכולה להעלות את אחוזי ההמרה באתר?

ניתן להגדיר מה באתר הספציפי הופך גולש מ"מבקר" ל"מבצע", ולשקף את יחס ההמרה בצורה הברורה ביותר, ובאופן שיסייע לבעלי האתר לעשות פעולות מאוד מסוימות שישפרו אותו. אם למשל מדובר בחנות און-ליין המציעה סחורה למכירה, ניתן להגדיר את ה"מבצעים" כגולשים שממש ביצעו רכישה ושילמו בכסף, לעומת אתר של עמותה כלשהיא המגייסת מתנדבים, ואז הגולשים שייחשבו ל"מבצעים" יהיו אלו שהשאירו פרטים אישיים והצטרפו לרשימת תפוצה.

 

בשני המקרים- גוגל אנליטיקס תהיה מסוגלת להפיק דו"חות שיסייעו להבין את התנהגות הגולשים, להבין אילו אחוזים הפכו מ"מבקרים" ל"מבצעים" ומכאן- מה נדרש לשפר על מנת להעלות את אחוזי ההמרה הללו.

 

 

ניתוח נתונים המגיעים מן הרשתות החברתיות

אחת מאפשרויות הניתוח היעילות ביותר שמציע השירות של גוגל אנליטיקס כיום, הוא השימוש ברשתות החברתיות כמקור מידע המסייע מאוד לשיפור ביצועי האתר. ניתן לדוגמה להפיק דו"ח על המקורות החברתיים מהם מגיעים הגולשים, ואיזו רשת חברתית היא זו שהובילה את מרבית הגולשים אל האתר. באופן כזה בעלי האתר יכולים להשקיע מאמץ בשיווקו ברשת החברתית הפופולרית יותר, זו שמביאה יותר גולשים "איכותיים".

 

באופן דומה, גוגל אנליטיקס יכולה להשתמש ביכולת זיהוי המקורות החברתיים על מנת לבדוק אילו תכנים מתוך האתר עצמו- שותפו על ידי גולשים ובאילו רשתות חברתיות. כך ניתן לראות מהם התכנים הפופולריים יותר לשיתוף, ולייצר תכנים דומים שימשיכו "לעשות את העבודה". המעקב אחר הנתונים וניתוח מדויק שלהם לפי קריטריונים מוגדרים מראש, מסייעים לבוני האתר לבצע את השינויים הנדרשים בו בצורה המיטבית, שתוביל לתוצאות הרצויות.

 

 

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול