בר מצווה - יום של חוויה

חוגגים בר מצווהכאשר מתחילים לארגן בר מצווה, יש להחליט על המסגרת בה תיחגג. האם המסגרת תהיה משפחתית ומצומצמת? אולי גם עם המשפחה המורחבת? מה לגבי חברים קרובים? ואולי גם חברים מהעבודה וחברים של האח והאמא והאחות והחמות? שאלות אלו ורבות אחרות רק טבעי שיעלו במהלך תכנון אירוע הבר מצווה המרגש של הילד (שכמעט וראוי להיקרא כעת "נער").

 

חוגגים בר מצווה

במידה שהחלטתם על אירוע משפחתי מצומצם, תוכלו להזמין מספר עשרות אנשים מהמשפחה הקרובה, ואם יש מקום בבית, שיקלו להזמין קייטרינג או להכין את הכיבוד בעצמכם וליהנות מחגיגה ביתית נהדרת. תוכלו לבחור גם לחגוג במסעדה קטנה ואלגנטית שיכולה לקלוט בין 50 ל-100 אורחים עבור האירוע שלכם.

 

 

אם אירוע מורחב יותר מתאים לכם (בסביבות 200-150 אורחים), תוכלו לערוך את האירוע בגן או אולם אירועים, תוך לקיחה בחשבון שגן אירועים יכול לראות באירוע זה כקטן מדי ולא יסכים לארח מספר קטן של אנשים, ובכך להפסיד אירוע פוטנציאלי גדול יותר וכך גם מכניס יותר.

 

להזמין את ילדי הכיתה? אפשר (ולעיתים אף כדאי) לערוך מסיבת בר-מצווה נפרדת לילדי הכיתה. אולם אם בחרתם לעשות אירוע גדול, כדאי יהיה להזמין אליו אף את ילדי הכיתה, שהרי חתן השמחה ישמח לרקוד ולחגוג עם חבריו משכבר הימים, וכך ייחסכו מכם הוצאות ומאמצים נוספים.

 

עלייה לתורה. אם עבורכם מדובר בטקס יקר וחשוב, הרי שתרצו כי בני משפחתכם היקרים ינכחו באירוע, גם כאשר מדובר באורחים הבאים מרחוק. כדאי לחשוב על פתרון המתאים לאורחים המגיעים ממטולה ומאילת: במקום "לגרור" אותם לשני אירועי בר-מצווה נפרדים (עלייה לתורה וחגיגה באולם אירועים), תוכלו לקיים את שני האירועים באותו יום. כמה נפלא זה יהיה לראות את המשפחה והחברים מתכנסים להם בבית הכנסת, בעת הדקות הנרגשות של העלייה לתורה ולאחר מכן את היציאה המשותפת לחגיגה האולטימטיבית בגן אירועים אלגנטי, בו יוגשו מנות שמנוניות ומשקאות אלכוהוליים מיובאים. תוכלו גם למצוא חדרים להלנת אורחים המגיעים מרחוק.

 

זכרו לבחור במקום המתאים למספר האורחים המוזמנים. אין טעם לבחור במקום המתאים ל-1,000 איש כאשר רשימת המוזמנים שלכם מכילה 200. אינכם רוצים לחגוג בחלל שנראה ריק למחצה.

 

בכל מקרה, לא חובה לחגוג דווקא באולם או גן אירועים; ניתן גם לתכנן ולהפיק אירוע בר מצווה מעולה שיתקיים באחד הפארקים הלאומיים ובמסעדה משובחת. יהיה מדובר ללא ספק ביום חווייתי ולא באירוע רגיל.

 

נוכל לסיים עם מילות סיכום ולומר שמדובר באחד הימים החשובים בחייו של הנער; מן הסתם יהיה ראוי להקשיב לדבריו ורצונותיו של חתן השמחה ולהתייחס אליהם במלוא הרצינות. הורים שהם המחליטים הבלעדיים על אופיו של האירוע ואינם מעניקים משקל לרצונו של בנם, עשויים להחטיא את המטרה, על אף כוונותיהם הטובות. במילים אחרות, נדגיש כי האירוע מיועד בעיקר לנער, שהרי הוא עובר את התהליך, בליווי הוריו היקרים וכולנו היינו רוצים שבננו יהיו מאושר ומרוצה מהתוצאות.

אם עדיין אינכם בטוחים באשר לאופי האירוע הקרב, תוכלו לבצע מחקר מקדים ברשת האינטרנט – שם תמצאו בוודאי רעיונות מקוריים והשראה לארגון אירוע בר מצווה שלא יישכח. אל תופתעו אם בנכם עשוי לבחור לחגוג באירוע קטן ומצומצם יחסית, שאינו כולל אטרקציות רבות, כמו שהיה מקובל עד ליום זה. אנו חיים בתקופה של שינויים ולא כל מה שהיו מקובל בילדותנו יתקבל באותו אופן על-ידי אנשי הדור החדש. זכרו לקבל זאת בהבנה ואהבה רבה.

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה