המלצה בבחירת קורס ערבית

אין צורך שאספר לכל על החשיבות ועל התועלות הרבות שניתן להפיק מלימודי הערבית. אם אתם כאן אז כנראה שאתם כבר מודעים לתועלות שבלימודי ערבית ואתם רק רוצים למצוא את המקום או מתכונת הלימודים הטובה ביותר.  אז הרשו לי לתת לכם כמה המלצות בבחירת קורס ערבית אשר ייתן לכם את התועלת המרבית וגם את הנוחות.

 

המלצה בבחירת קורס ערבית

 (צילום:freepik)

המלצות הקשורות לתכנית הלימודים

ההמלצה הראשונה היא לבחור בלימודי ערבית מדוברת ולא ערבית ספרותית. הערבית הספרותית היא בהחלט מעניינת, זוהי השפה המאפיינת את תרבות האיסלם ומי שרוצה להתעמק בזה בהחלט צריך ללמוד אותה. אך מי שמחפש את השפה הפרקטית איתה תוכלו לנהל שיחות חולין עם דוברי ערבית, לעשות עסקים, לדבר עם המוכר בשוק או להבין את מה שאתם רואים באינטרנט, עליכם ללמוד את הערבית המדוברת. ממנה תפיקו את התועלת הגדולה ביותר.

 

המלצה שנייה היא לחפש מסלול לימודים אשר יאפשר לכם להכיר את התרבות הערבית. יש לכך שתי סיבות חשובות - הסיבה הראשונה היא שזה יותר מעניין. במקום סתם ללמוד להטות פעלים בכל שיעור, יש הרבה יותר עניין לשמוע דברים מעניינים על התרבות הערבית ולהיחשף למנהיגיה והתרבות בכללותה. הסיבה השנייה היא שהשפה הערבית כל כך מזוהה עם התרבות והבנת התרבות תאפשר לכם להבין ולהתחבר אל השפה הערבית בצורה טובה יותר. למשל בשפה הערבית ישנם הרבה פתגמים הנובעים מהתרבות ומהדת וחשוב מאוד להבין אותם. הערבים מרבים להשתמש באותם פתגמים ותרצו להבין את משמעותם ולא רק את התרגום המילולי שיכול להישמע חסר משמעות.

 

נקודות נוספות

לצד ההמלצות לגבי אופי הלימודים והדגשים הנכונים, כאשר מחפשים קורס ללימוד ערבית, חשוב לתת תשומת לב גם לעניינים הפרקטיים. למשל עליכם לשאול את עצמכם מהי מתכונת הלימודים המתאימה עבורכם? האם אתם מחפשים קורס אינטנסיבי הנמשך שעות רבות מידי יום, או אולי קורס המתקיים באווירה קלילה פעם או פעמיים בשבוע. אם אתם אנשים עובדים ככל הנראה תעדיפו לימודי ערב. צריך גם לחשוב על מקום הלימודים, בוודאי שלא תרצו לנסוע לרחוק אלא תעדיפו מקום קרוב לבית.

 

עוד נקודה חשובה היא התרגול. אם אתם באמת רוצים לדבר ערבית עליכם לתרגל כמה שיותר, אין דרך אחרת. לכן חשוב לחפש אחר מסגרת לימודים אשר תאפשר לכם לתרגל גם מעבר לשעות הלימוד הרגילות. ולא רק לתרגל, חשוב שגם יהיו מרצים זמינים אשר יכולים לענות לכם על שאלות אשר יכולות להתעורר גם אחרי השיעור ולא רק במהלכו. שימו דגש על הדברים הללו ובדקו מה הקורס מציע לכם והאם זה מתאים עבורכם. בסופו של דבר ישנן צורות שונות לתמוך בתלמידים, כמו חומר עזר לתרגול בבית; זמן לתרגול לפני או אחרי השיעור; תמיכה באמצעות האינטרנט או קבוצות וואטסאפ.

 

 

אם תבחרו נכון את הקורס, ותעשו גם את המאמץ ללמוד תוכלו במהרה לנהל שיחות בערבית מדוברת.

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ