בילוי עם הילדים לא חייב להיות יקר - גלו את נופי הארץ

גלו את נופי הארץלא תמיד חייבים לצאת עם הילדים לבילוי שיותיר אותנו עם כיסים מרוקנים; למעשה, רוב האפשרויות המהנות והמזינות ביותר מבחינה נפשית, הן עבור הילדים והן עבור ההורים, הן לצאת לפעילויות שאינן כרוכות בהוצאות כספיות רבות. במאמר זה נסקור חלק מהאפשרויות לצאת ליום של כיף והנאה ללא רגשות אשם כלכליים.

נאות קדומים

זה המקום שייקח אתכם אחורה בזמן – 3,000 שנים אחורנית, לימי התנ"ך והמקרא. מדובר בשמורה המשתרכת על פני כ-2,500 דונמים ביער בן שמן. יש דגש על שימור נופי הטבע של ארץ ישראל כפי שככל הנראה היו במקורות, בדגש על חקלאות קדומה, סביב וצמחייה. בשמורה זו נשתלו צמחיה של ארץ ישראל העתיקה ומתקנים חקלאיים שוחזרו. אפשר לערוף סיורים עצמאיים במסלולים ובשבילים, או לבחור לצאת לטיול ניווט מרגש. פארק הקופים נמצא גם הוא באזור וכדאי לקפוץ לביקור, אם יש זמן.

גן לאומי חוף השרון

ללא ספק, משמורות הטבע היפות ביותר באזור גוש דן. מדובר בנוף מרהיב על מצוק הכורכר, עם ים כחלחל, חולות וטבע מרגש. יש מסלולים מסומנים ומוסדרים, עם טיילת על קו המצוק, הכוללת ספסלי ישיבה ועמדות תצפית. המסלול קליל ומתאים לכל המשפחה. ילדים (וגם הצעירים בנפשם) אוהבים להשתולל באזור הדיונות. אפשר לשבת למנוחה או לפיקניק בחורשת האיקליפטוסים שבכניסה הדרומית לשמורה.

יער האילנות

תופתעו שמעטים בלבד שמעו על המקום הזה, שהוא גן בוטני ששוקם לא מזמן, וכולל מאות רבות של עצים שהובאו ממקומות שונים ברחבי העולם, זאת לצד שלטים המציינים את שמותיהם. ניתן להתהלך בהנאה על השביל שחוצה את היער ולוקח את המבקרים להרפתקה מופלאה ואקזוטית עבור מבוגרים ועבור ילדים – מה שלא ניתן לחוות בשגרה היומיומית האפרורית. השביל אינו ארוך ומתאים גם לבעלי מוגבלויות פיסי ולעגלות. אפשר (ואף מומלץ) להישאר לפיקניק. אפשר לבור לצד המערבי של כביש ארבע וליהנות משולחנות ומתקני שעשועים.

נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר שוקם לפני מספר שנים ורמת הזיהום שבו פחתה משמעותית; מאז, הפכו שבילי ההליכה שסביבו ליעד פופולארי למדי בסופי שבוע שלאחר שבוע עבודה עמוס ומתיש – לפחות בקרוב תושבי המרכז. יש שתי כניסות לנחל (לא כולל הכניסה הנוספת ליד הים) שמחוברות בשביל סלול המתאים גם לרכיבה על אופניים (ואף למעבר עגלות תינוק). המעוניינים יוכלו להרחיב את הטיול ולהמשיך עד לשפך הנחל לים התיכון – דרך חורבת סמרה. בצד שסמוך לקיבוץ מעברות ניצב לו "פארק איטליה", שבו מדשאות רחבות, ספסלים, שולחנות פיקניק, צמחייה וגשר האהוב למדי על-ידי ילדים. בצד המערבי של הנחל ישנו "גשר הצבים" ממנו אפשר להשקיף על צבים החיים בנחל.

 

אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב

אתר המציג מורשת חקלאית מרשימה ופרק חשוב למדי בתולדות ההתיישבות בארץ - סמוך למכון וייצמן, ליד הפרדס הראשון שניטע ברחובות על-ידי זלמן מינקוב. בבית האריזה השוכן באתר, יש תצוגה עם שחזור מעניין אל תהליך הקטיף, כמו גם חיזיון אורקולי השוטח את סיפור הענף בארץ. ניתן ליהנות גם מסיור העובר בין סוגי עצי ההדר השונים, בריכת האגירה ובאר המים. עד חודש מרץ ניתן ליהנות גם מקטיף תפוזים.

בסופי שבוע המקום פתוח רק לקבוצות ואת ההגעה יש לתאם מראש.

 

פארק שלולית החורף בנתניה

המקום, הקרוי גם "בריכת דורה", שוכן ממש בלב העיר, בין בנייני קומות גבוהים. זוהי מעין בריכת חורף עונתית של העיר נתניה – בגודל של אגם קטן. ניתן להתקרב אל המים ולתור אחר צפרדעים, ראשנים ובעלי חיים אחרים.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

מתכונים מומלצים

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה