איך עיצוב נכון של אתר עשוי לגרום לגולש להפוך לרוכש

 2.10.2017

עיצוב נכון של אתר עשוי לגרום לגולש להפוך לרוכש

המטרה של בעלי עסקים שמקימים אתר אינטרנט עסקי, היא באופן טבעי לקדם מכירות ולהגדיל את הרווחים. לקידום האתר והעלאת מיקומו בתוצאות החיפוש בגוגל, יש חשיבות גדולה בחשיפתו למעגל גולשים רחב יותר. עם זאת, על בעלי האתר להכיר בעובדה כי ישנו מרחק בין צריכה של התכנים על ידי הגולשים, לבין הכנסת היד אל הארנק. לעיצוב מושכל של אתר יש תפקיד משמעותי במעבר בין הפעולה הראשונה לשנייה, מכאן שמומלץ להשקיע מאמצים בנראות האתר על מנת "ללכוד" את הגולשים ולהפוך אותם לצרכנים.

 

מהו יחס המרה בין גולש לרוכש והאם הוא ניתן למדידה?

המוכוונות של בוני האתר העסקי היא להפוך את הגולש מ"מבקר באתר", למבצע של אחת מהפעולות שבהם בעלי העסק מעוניינים, לדוגמה:

  1. לחיצה על כפתורים שמובילים לקנייה, או להרשמה לקבלת דוגמיות.
  2. השארת פרטים והצטרפות לרשימת תפוצה של ניוזלטרים.
  3. הרשמה למועדון לקוחות של העסק ולקבלת עדכונים שוטפים על מבצעים.

כל הפעולות הללו ועוד, מקרבות את המבקרים באתר למימוש הפוטנציאל שלהם כלקוחות, גם אם בפועל חלקן לא מערבות תשלום ממשי. מכאן שבין אם האתר מציע רכישה און ליין ובין אם הוא מציג רק קטלוגים, ואת התשלום עצמו מבצעים בחנות הפיזית- בכל מקרה כדאי להשקיע בשיווק חכם, על מנת לייצר אתר שסופו של דבר ייצור לקוחות של ממש, כאלה שמכניסים כסף לעסק.

 

יחס המרה מתייחס להשוואת כמות הגולשים שביקרו באתר וחלפו על פניו כצרכני-תוכן בלבד, לבין אלו מתוכם שהפכו לגולשים "איכותיים", שביצעו פעולה של רכישה או פעולה אקטיבית אחרת. על מנת לשפר את יחס ההמרה, יש לבצע עבודת פרסום כמו קידום אורגני, קידום ממומן ועוד, אבל חשוב להבין עד כמה גם לעיצוב של האתר עצמו- יש משמעות גדולה התורמת לשיפור יחס ההמרה הזה.

 

יחס המרה הוא עניין מדיד, אשר ניתן להתייחס אל תוצאותיו ככלי נהדר לצורך ביצוע שינויים ושדרוגים באתר שיובילו לתוצאות הרצויות שהן, כמובן, הגדלת הרווחים. מטרתן של חברות לקידום אתרים היא לשפר את יחס ההמרה של האתר ולהכינו לשיווק, תוך שימת דגש על עיצוב המניע לפעולה.

 

כיצד לעיצוב יש תפקיד חשוב בהפיכת הגולש לאקטיבי יותר?

לגולש באתר ובמיוחד אם מדובר בפעם הראשונה שבה הוא נחשף אליו, אין יכולת לצרוך את כל התכנים המוצגים בו זמנית, ובאופן אינסטינקטיבי הוא סורק את העמוד האינטרנטי שמולו ובוחר במה להתמקד. במידה והתוכן לא מוצג בצורה "מזמינה", רוב הסיכויים שתתרחש נטישה והגולש יעבור לאתר מתחרה, שיציג את התכנים בצורה נוחה יותר שתעודד גלישה אקטיבית. חוקרים מצאו כי ישנם ארבעה אזורים עיקריים בדף אינטרנט, שעליהם יש לשים דגש כאשר מעצבים אתר לצרכי שיווק:

  1. כותרת עליונה מעניינת הכתובה בפונט מודגש, בעלת תוכן המושך את העין.
  2. הצגת תמונה של המוצר או המחשה של השירות המוצע, בין אם מדובר בסחורה הנמכרת או בתמונה שמיועדת ל"יצירת אווירה".
  3. טקסט המסביר על המוצר או השירות, תוכן קצר וממצה שלא מבזבז זמן לגולש ומתמקד בעיקר ברווח שהוא עשוי להפיק, אם יבחר לבצע פעולה באתר.
  4. כפתור של הנעה לפעולה - אטרקטיבי, בולט, כזה שלא ניתן לטעות במטרתו, אם זה הוספת מוצר לעגלה, הוספת פרטים אישיים, מעבר לתשלום בקופה או כל דבר אחר.

על ידי כלים אינטרנטיים המודדים את יחס ההמרה בין גולש לרוכש באתר הספציפי, ניתן לבדוק האם שינויים בעיצוב כל אחד מארבעת האזורים בדף- אכן שיפרו אותו. באופן כזה ניתן להגיע לעיצוב האופטימלי, שהופך כמה שיותר "מבקרים" ל"מבצעים".