בר מצווה בכותל

חוגגים בר מצווה בכותלטקס עלייה לתורה כחלק מאירועי בר המצווה של נער צעיר אפשר לקיים בכל בית כנסת בארץ, אולם טקס עלייה לתורה בכותל המערבי הוא בלא ספק טקס מרגש והמיוחד ביותר מבין האפשרויות הקיימות. הטקס מתקיים כל שבוע בימים שני וחמישי בכותל על-ידי משפחות מרחבי הארץ ואף על-ידי משפחות המגיעות מחוץ לארץ במיוחד עבור האירוע.

הטקס כולל בו את מאפייני היהדות הקשורים בהבאת הנער למצוות, החל מטקס הנחת התפילין, דרך הקריאה בספר התורה ועד לשמחתם וחגיגתם הספונטנית של בני המשפחה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

 

חגיגת בר מצווה המתקיימת בכותל המערבי מאפשרות לבני המשפחה להתחבר לזהות ולשורשיה היהודיים, תוך שהם מעניקים לבני המשפחה שהצטרפו רגעים מרגשים בחייהם.

 

יום מצווה כיום כיף למשפחה כולה

טקס בר מצווה המתנהל ברחבת הכותל הפך מימים ימימה לסוג של עליה-לרגל מודרנית לירושלים. בימינו, קיים מגוון אפשרויות נרחב לבילוי והנאה הנלוות לטקס הבר מצווה, מהן יכולות ליהנות משפחות המגיעות לירושלים עבור טקס מרגש זה.

כחלק מהאפשרויות הנלוות לניהול טקס בר מצווה ברחבת הכותל המערבי, תוכלו למצוא גם:

  • חגיגת בר מצווה ברחבת הכותל הכוללת ליווי של להקות שופרות ומתופפים.
  • סיור משפחתי או קבוצתי ברובע היהודי ובאתרים היסטוריים חשובים אחרים בירושלים.
  • שילוב ארוחת צהריים חגיגית עם תום טקס העלייה לתורה באולם אירועים או מסעדה כלשהם ברחבי העיר.
  • סיור במערות הכותל ובעיר דוד

ומגוון נרחב של אפשרויות שניתן להתאים להעדפות הפנאי והבילוי של כל משפחה.

 

עלייה לתורה בכותל - טקס מרגש

בני משפחה המתאספים ברחבת הכותל כחלק מטקס בר המצווה המרגש זוכים לחוויה היא לא פחות מרוחנית – כזו שקשה להסביר במילים יומיומיות, אולם כל בן ובת משפחה יכולים לחוש אותה בכל רמ"ח איבריהם ושס"ה גידיהם – את הקסם העוטף אותם והופך לרגע מרגש שלא ישכחו במשך חייהם הארוכים.

מדוע, אם כך, חשוב כל-כך לחגוג יום חשוב זה? ומדוע חשוב לחגוג את היום דווקא בכותל המערבי?

יום בר המצווה נחגג בהתאם ליהדות – על-פי התאריך העברי של לידת הנער. יום זה מסמל את כניסתו של הנער בר המזל לעול המצוות ולשלב הבא בהתבגרותו. ישנה מחלוקת מסוימת האם מצווה זו מקורה מן התורה או מדברי חכמים דווקא. בכל אופן, ישנו דמיון בחשיבות שמקנים כל הזרמים ביום זה בחייו של הילד היהודי, בו מסתיימת תקופת ילדותו ומתחילה תקופה בגרותו, הנושאת אחריות רבה יותר.

 

הנער מתחיל בהתחייבותו למצוות כבר החל מצאת הכוכבים בערב יום בר המצווה – זאת כיוון שביהדות היום מתחיל כבר בלילה. בוקר המחרת פוגש הנער לראשונה בחייו את מצוות הציצית ולאחריה – את מצוות התפילין הנהדרת. מובן שתפילת שחרית יתחיל הנער להתפלל עם ציצית ועם תפילין – כדת וכדין.

 

את בר המצווה נוגעים לחגוג בימי שני וחמישי, בהם עולה הנער לעליית שלישי לקריאת פרשת השבוע – מה שנקרא "עליה לתורה". כל האירוע מלווה בשמחה רבה, שירה ולעתים אף זריקת סוכריות לכל עבר.

 

עוגות בר מצווה בירושלים והסביבה

לעיתים חלק מאיתנו לא מייחס חשיבות מספקת לעוגה, עוגת בר מצווה מעוצבת, מוקפדת, טעימה ומרשימה תשאיר את חותמה על האורחים ותשמח את חתן הבר מצווה. המתוקים של ענבל - עוגות מעוצבות לאירועים - קונדיטורית ומעצבת עוגות, בוגרת "בישולים", ביה"ס הגבוה ללימודי קונדיטוריה ובוגרת קורס "מאסטרים" בקונדיטוריה בביה"ס "דנון", ממתמחה בעוגות מעוצבות לאירועים.

האפייה והיצירה, יפתיעו אתכם ויהפכו את האירוע שלכם לזיכרון מתוק חקוק בזיכרון שלכם ושל האורחים שלכם. מעבר לצד האסתטי שובה העין, הרי שמדובר בקונדיטוריה העושה שימוש בחומרים האיכותיים ביותר, ובסטנדרטים גבוהים. והרי לפניכם שילוב מנצח שילוב מנצח של יצירה קולינרית עם אופי אומנותי!

 

על מה שמיוחד כל-כך בכותל המערבי

הכותל המערבי, כפי שאנו יודעים, הוא שריד בית המקדש של העם היהודי: בתי המקדש הראשון והשני שנחרבו על-ידי אויבנו, בשל עוונות העם. אלו נבנו על-ידי דוד המלך, בונה העיר ירושלים. הכותל מהווה חלק מהחומה המערבית של הר הבית וזהו המקום הסמוך ביותר למקום השכינה המקודשת ולאבן השתיה. כבר שמענו על הכתובים, על-פיהם הכותל המערבי לא יחרב לעולם, שכן הוא נשמרו בידיו של לא אחר מאשר הקדוש ברוך הוא.

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול