טיפים לבחירת רואה חשבון

טיפים לבחירת רואה חשבוןכשפותחים עסק ישנם נושאים רבים שצריך לתת עליהם את הדעת. אחד מהם הוא כמובן ניהול הצד הכספי, ובחירתו של רואה חשבון מתאים. בישראל יש כיום יותר מ- 20,000 רו"ח, מתוך היצע שכזה איך אפשר לבחור את האחד שמתאים עבור העסק שלכם, ועבורכם. הנה כמה טיפים שאולי יסייעו לכם בבחירה המתאימה.

 

סקר שוק – כדאי לשאול וגם לקבל המלצות מחברים, בני משפחה ומכרים. כמו-כן מומלץ להתייעץ עם אנשים העוסקים בתחום או קרובים אליו. לחילופין, עם מישהו שהעסק שלו דומה לשלכם. כשכבר קיבלתם המלצות עירכו רשימה ובה חמישה שמות של מועמדים אפשריים ובידקו אותם. גוגל במקרים כאלו יכול להיות יועץ טוב, מומלץ להשתמש בו ולגלול, לחפש וגם למצוא חוות דעת לגבי המועמדים שלכם.

 

פגישה אישית – אומרים כי טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים. זמנו פגישה פנים אל פנים לפחות עם שניים מהמועמדים ברשימה שלכם, על מנת לקבל מדד טוב להשוואה. במפגש האישי תוכלו להתרשם האדם היושב למולכם, ולבדוק את אמינותו. כמו כן מומלץ לבדוק את הכימיה ביניכם. ככלות הכל זה האיש שאתם עתידים להפקיד בידו את הטיפול בכספכם.

 

לא להתבייש לשאול שאלות – כן, גם כאלו מביכות. בואו עם רשימה מסודרת של שאלות, ובאותה הזדמנות כדאי לבדוק אם התשובות המתקבלות מעידות על מקצועיות ומשכנעות אתכם. כמו כן מומלץ לבדוק את תחומי ההתמחות של רוה"ח, שהרי אלו מגוונים, ולוודא שאלו מתאימים לעסק או למקצוע שלכם ושהגעתם למקום הנכון ולמשרד הנכון.

 

סדר וארגון – כדאי לבחון כיצד המשרד מתנהל והאם הוא נראה מסודר. רואה חשבון שעובד בצורה לא מסודרת עלול לגרום לטעויות רבות, ולכן לא מומלץ להתפשר ויש לבדוק את העניין.

 

לקוחות ממליצים – יש לבקש שמות של לקוחות ממליצים. אם רוה"ח מבקש לשוחח איתם קודם לכן, כדאי לראות זאת בחיוב, מאחר וככל הנראה הוא דואג ללקוחותיו ולפרטיותם. אולם, אם הוא מסרב למסור שמות של ממליצים כדאי לקחת את הרגליים וללכת ובאותה הזדמנות, להסיר אותו מרשימת המועמדים.

 

ותק ונסיון – כדאי לברר איתו היכן עבד בעבר, ובאיזה משרד ביצע את ההתמחות, מאחר ולכל ענף בתחום ראיית החשבון יש את החוקים, המדדים והתקנות שלו. לכן כאמור יש לבדוק התאמה לעסק שלכם.

 

מחיר – חשוב לבדוק מהו המחיר המקובל בשוק בעבור כל שירות, ולוודא שלא עושקים אתכם חלילה, או מפקיעים כאן מחיר. בנוסף, ידיעת המחיר תאפשר לכם לעמוד על מקח במידה ויידרש.

 

חוזה ההתקשרות – מומלץ לבחון לעומק את החוזה שמציע רואה החשבון. ישנם רו"ח המציעים הנחה משמעותית אם תתחייבו למספר שנים של התקשרות עימם, אך לא כדאי להתחייב לחוזה שהוא מעל לשנתיים, או לחילופין חוזה אשר מכיל סעיף הקושר את עזיבתכם טרם סיומו בתשלום קנסות.

 

הגודל כן קובע – הדילמה העיקרית בהרבה מאוד מקרים היא האם לבחור לניהול התיק שלכם משרד קטן ואישי במחיר נמוך יחסית, או משרד גדול בעל מוניטין ומשאבים רבים. לעצמאי בעל עסק קטן עד בינוני ההמלצה היא לבחור במשרד קטן, מתוך הנחה שכך יזכה לתשומת לב אישית יותר, לזמינות וליחס אישי. בעבודה מול משרד גדול איכות הטיפול עלולה במקרה שלו לרדת. כמובן שבעבור עסק גדול שכירת שירותיו של עסק קטן היא בעייתית, מאחר וזה האחרון לא יוכל לעמוד בעומס העבודה שחברה גדולה מייצרת.

 

בכל מקרה חשוב לא לחתום מייד על כל מה שרואה החשבון מגיש לכם. מומלץ להתעמק בנושא, ללמוד את המצב ולהבין היכן תוכלו לצמצם עלויות.

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ