יתרונותיהם של אימונים בשעת הבוקר

אימונים בשעות הבוקרלא כולנו חובבי ההשכמה המוקדמת בבוקר, ובטח שלא כולנו מקדמים בחדווה את הצורך להתעמל על הבוקר. אז אם תהיתם למה כדאי בכל זאת לקום בבוקר ולהתעמל הנה כמה מהיתרונות הבולטים שיש לאימון הגופני בשעות הבוקר.

אימונים בשעות הבוקר מחדדים את הערנות והאנרגיה.

מתאמנים רבים יעידו כי לאחר אימון בוקר הם רעננים יותר, ועם כוחות ליום עבודה – זאת בשונה מאימון שנערך בשעות הלילה המאוחרות, המוביל לרוב לעייפות וצורך לנוח. הסיבה לכך היא כי לאימונים איכותיים בדופק גבוה יש השפעה על השינה. אימונים אלו מעלים את רמת הקורטיזול (הורמון קטבולי) והורמונים נוספים, העלולים להשפיע לשלילה על איכות השינה. אחרי מנוחת הלילה, הגוף יעיל יותר ומסוגל להגיע לתוצאות טובות יותר. עובדה, מתאמנים שהם ספורטאים ברמה כזו או אחרת, והמשתתפים בתחרויות סיבולת שונות, שמרביתן נערכות בשעות הבוקר, יגלו כי קל יותר למי שמתאמן בבוקר, מאחר והסתגלותם למאמץ הגופני קלה יותר.

 

מבחינה פיזית אימון טוב גם משפר את מצב הרוח, וממלא את הגוף בהורמונים בריאים. פעילות גופנית משחררת אדרופינים בגוף המסייעים לתחושת הנאה ורגיעה. לכן אם מתחילים את היום באימון גופני הרי שרוב הסיכויים כי תחושה חיובית ושמחה תלווה אתכם לכל אורכו. בנוסף, אימון בשעות הבוקר יכול לסייע בשריפת שומן מיותר במהלך היום. מאחר וכשמתחילים את היום בפעילות גופנית, מגבירים את קצב חילוף החומרים ומכריחים את הגוף להשתמש באנרגיה כדי להתחדש במהלך היום. כמו-כן, פעילות גופנית יכולה לשפר את חילוף החומרים במנוחה, כך שגופכם יהפוך יעיל יותר בשריפת קלוריות.

 

אימון בשעת הלילה מציב לעומת זאת אתגר נוסף והוא של צריכת נוזלים. בכל מקרה הן בלילה, והן בבוקר חשוב לשתות. אולם במצב בו המתאמן לא שתה מספיק במהלך היום, תהיינה לכך השלכות על איכות האימון. בעיקר כשמדובר באימון אירובי ממושך. במצב בו חסרים מים בגוף השרירים מאבדים מהאלסטיות שלהם וישנו פוטנציאל גבוה יותר לפציעה. בנוסף, גם היעילות המכנית של הגוף יורדת כתוצאה מהתייבשות. לכן מומלץ בבוקר לשתות ולהחזיר נוזלים לגוף לפני ביצועה של פעילות גופנית.

 

חוץ מהשתייה גם האכילה לאחר אימון חשובה במיוחד. ולכן רוב הסיכויים הם שכאשר נתאמן בבוקר נאכל לאחר האימון ארוחת בוקר. חשוב לאכול לאחר אימון גם אם הוא נערך בלילה, וחשוב שהארוחה תהיה קלה יחסית ותכלול חלבון ופחמימות. ארוחות כבדות סמוך למועד השינה אינן מומלצות מאחר והן מכבידות.

 

מבחינה מנטלית השפעתם של אימונים על לקויות קשב מסוגים שונים לרבות ADHD, גבוהה בשעות הבוקר המוקדמות. לכן מומלץ לסובלים מתופעות אלה להתאמן, במיוחד אימון מחייב דופק גבוה או אימוני התנגדות בעצימות גבוהה. בנוסף, מחקרים מראים שאנשים המתעמלים בבוקר גם מתמידים יותר לאורך זמן. רבים מהם מרגישים משוחררים מהמחשבה על הצורך באימון בהמשך היום, ולהתמקד בדברים החשובים שרצו להשיג בפעילותם במהלך היום. אחרי אימון בוקר התחושה היא לרוב של שלווה, רוגע ומיקוד המאפשרת לתכנן את היום כמו שצריך, ולוודא ששום דבר חשוב לא נשכח בדרך. לעיתים מקדישים חלקם את זמן האימון למחשבות לגבי המשך היום.

 

ויש גם צד פרקטי לעניין. עומס בחדר הכושר רב יותר בשעות הערב, ולכן הוא יכול להשפיע לשלילה על אפקטיביות האימון. בנוסף, כמה פעמים תכננתם להתאמן ביום מסויים, אבל בסופו של דבר עניין אחר שבה את תשומת ליבכם והשתלט לכם על הזמן. אם תקומו מוקדם ותתאמנו בתחילת היום תוכלו לנוח בסופו, מבלי שרגשות אשם ילוו אתכם.