יתרונות פתיחת חנות אונליין בנוסף לחנות המקומית

 

מכירה אונלייןאחד השינויים המשמעותיים ביותר שהתרחשו בשני העשורים האחרונים בעולם המכירות, בכל התחומים כמעט, הוא היווצרותו של עולם מכירות אונליין. לא מעט בעלי עסקים מחזיקים חנויות פיזיות לצד חנויות אונליין המוכרות מוצרים ושירותים דרך האינטרנט. באופן טבעי גם כל התחום של פרסום עסקים מתבסס על השילוב של שתי האופציות.

 

רבים תוהים, למה בכלל צריך להחזיק חנות אונליין לצד חנות פיזית, חנות קיימת. בעלי עסקים שמרניים, יטענו שאין סיבה להחזיק חנות באינטרנט ועדיף להחזיק רק חנות פיזית. לעומת זאת, בעלי עסקים מתקדמים, מודרניים, יטענו טענה הפוכה, עדיף להחזיק רק חנות אונליין ולא לשלב בין השניים. כלומר, לא להחזיק חנות פיזית במקביל.

 

במאמר זה, אנחנו נציג מדוע כן משתלם להחזיק חנות אונליין לצד חנות פיזית. וכן נסביר כיצד אפשר להשתמש באופציה של פרסום עסקים בשביל לקדם את המכירות בשני המקומות. כמובן שזה תלוי באופן בו הדברים מנוהלים, בתקציב וביכולות, וכן צריך להתייחס לשאלה האם זה בכלל רלוונטי. כלומר, בהחלט ייתכן שמדובר על תחום בו אין טעם להחזיק חנות פיזית לצד חנות קיימת ואפשר לוותר על אחת מהן.

מדוע נכון להחזיק חנות וירטואלית?

לפני שנסביר מדוע משתלם להחזיק חנות פיזית לצד חנות וירטואלית, נציג מספר נקודות שיסבירו מדוע משתלם לפתוח חנות באינטרנט ולתחזק אותה. בין אם זה מבחינת פרסום ושיווק, בין אם זה מבחינת תפעול, כוח אדם שיתעסק בכך וכל מה שקשור להפעלת האתר בכלל והחנות בפרט.

 

מכירות לקהל רחב – היתרון הבולט שחנות וירטואלית מוסיפה לעסק, זו היכולת למכור מוצרים ושירותים לקהל שאיננו מתגורר בסביבה או כזה שאיננו יכול להגיע אל החנות באופן פיזי. הכוונה לקהל שמתגורר בישובים רחוקים או אפילו בחו"ל. זה מגדיל באופן אוטומטי את כמות הלקוחות של העסק. זה מאפשר לשבור הרבה מאוד תקרות זכוכית מבחינת בית העסק.

 

מכירות בכל יום ובכל שעה  - הבדל משמעותי נוסף של חנות וירטואלית, זו היכולת למכור מוצרים ושירותים כל הזמן. כולל בסופי שבוע, חגים וכן בכל יום מחוץ לשעות הפעילות הרגילות של העסק. גם כאן, זה יוצר אפשרות להגדיל באופן משמעותי את המכירות של העסק.

 

עלויות נמוכות – יחסית, חנות וירטואלית לא יוצרת עלויות גבוהות. מאחר ולא צריך להשתמש בנכס נוסף או אפילו להחזיק כוח אדם נוסף. הכל יכול להתבצע דרך אותו מקום שנמצא כבר ברשות העסק ועל ידי מי שמועסק בו. כך שהעלויות הן נמוכות יחסית (תחזוק ואחסון האתר), אך יוצרות רווח משמעותי.

 

פרסום ושיווק – הקמת חנות אונליין מאפשרת גם לייצר פלטפורמה נוספת לפרסום מוצרים ושירותים, וכן מאפשרת לעסק להיות נוכח ופעיל ברשת באופן הרבה יותר משמעותי, נגיש ונוח. לא רק "כהפנייה" לחנות הפיזית אלא לביצוע פעולות ממשיות.

 

תצוגה – הרבה מאוד גולשים משתמשים בחנות וירטואלית, לא בשביל קנייה דווקא, אלא בשביל לדעת מה בית העסק מציע, ואז הם פונים אל החנות הפיזית בשביל לבצע את הקנייה. אם בעל העסק יוותר על האופציה הזאת, אזי שהוא יוותר גם על האופציה ליהנות מאותו נתח של גולשים.

 

מדוע חשוב להחזיק במקביל חנות פיזית?

אם אלו היתרונות של חנות אונליין, עולה שאלה, למה צריך להחזיק במקביל חנות פיזית? יש לכך כמה הסברים.

ראשית, לא כל הלקוחות מעוניינים או יכולים לבצע רכישות דרך האינטרנט. קיים פלח לא קטן של לקוחות שמעדיף להגיע אל החנות פיזית בשביל לבצע את הרכישה ולא דרך האינטרנט. יש קיים גם פלח של לקוחות שלא מתמחה באינטרנט ולא משתמש בו לצרכים כאלה.

 

שנית, במקרים מסוימים, לקוחות יעדיפו להגיע פיזית אל החנות, ולא בהכרח לרכוש את המוצרים דרך האתר. למשל, אם מדובר על רכישות דחופות. אז הם לא ירצו לחכות עד שהמשלוח יגיע אלא ירצו לבצע את הרכישה באותו יום בחנות.

 

שלישית, אם מדובר על חנות עם אוריינטציה תיירותית, אזי שאם בעל העסק יבחר להשתמש רק באופציה של מכירות אונליין, הוא עלול להפסיד תיירים שמגיעים ממדינות שונות ויכולים להוות לקוחות של החנות.

 

ארבע, אם החנות הפיזית קיימת והעלויות שלהן אינן גבוהות, אז אפשר להרוויח משני העולמות וחבל לוותר על כך.

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה