פרסום עסקים משאירים למקצוענים ופחות עשה זאת בעצמך - רוצים לדעת למה?

 

פרסום עסקים עם מקצועניםהרבה פעמים בעלי עסקים, בפרט בעלי עסקים קטנים ובינוניים, מעדיפים לחסוך בעלויות ולבצע דברים בעצמם במקום להשאיר את זה לידי אנשי מקצוע. אחת הדוגמאות הטובות לכך קשור לתחום של פרסום עסקים. במקום לשכור אנשי מקצוע, קרי פרסומאים, אנשי שיווק ובפרט שיווק דיגיטלי, הם בוחרים לעשות את כל העבודה בעצמם. כך הם יכולים לחסוך בעלויות, הם לא צריכים לבזבז זמן יקר של עבודה על חיפוש בעלי מקצוע ופגישות איתם, וכן הם משאירים הכל בתוך העסק ולא מוציאים שום דבר החוצה.

 

על פניו זה נשמע הגיוני. בעל עסק קטן שאין ברשותו תקציב גדול, הגיוני שירצה לחסוך בעלויות ולבצע דברים בעצמו במקום לשלם לגורם חיצוני שיעשה זאת. אך דווקא במקרה של פרסום עסקים, לא רק שזה לא משתלם כלכלית אלא שזו טעות מקצועית אשר יכולה לגרום נזק משמעותי לעסק, מעבר לעובדה שזה פשוט לא יועיל לו בשום צורה שהיא.

 

לפני שנסביר מדוע משתלם לפנות לאנשי מקצוע לצורך פרסום עסקים, בין אם זה ברדיו, עיתונות מודפסת, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וברשת בכלל, ובאמצעים אחרים, חשוב להבהיר שכל זה נכון בתנאי שבוחרים באנשים עם ניסיון וידע מקצועי, וכן כל הזמן שמוכנים לספק את התקציב הרלוונטי, להיות סבלניים ולתת לאנשי המקצוע את הזמן הנחוץ להם בשביל לבצע את עבודתם כפי שהם יודעים לעשות.

מדוע נכון לעשות את זה דרך אנשי מקצוע ולא באופן עצמאי

נחלק את התשובה לשאלה זו למספר חלקים:

חלק ראשון מתייחס להיבט המקצועי. בסופו של דבר, פרסומאים ואנשי שיווק, יש להם את הידע, הניסיון והכלים כיצד לעבוד עם עסקים בכל הרמות והגדלים, כולל עסקים קטנים עם תקציב נמוך. זה משהו שאין להרבה בעלי עסקים, טובים ככל שיהיו. הניסיון והידע המקצועי שווים כל שקל שמשלמים להם, בהנחה כמובן שהם עושים את עבודתם נאמנה ויודעים בדיוק מה עליהם לעשות וכיצד.

 

צריך להתבונן על זה גם בהיבט השלילי, אם מחליטים לבצע את העבודה לבד, אז מוותרים למעשה על האופציה ליהנות משירות מקצועי, שירות של בעלי מקצוע עם ניסיון. התוצאה עלולה להיות קטלנית, לא רק במובן הזה שהיא לא תשיג את התוצאות הראויות, אלא היא עלולה לפגוע במוניטין של העסק ובמקום לייצר פרסום חיובי וטוב, היא יכולה לייצר פרסום שלילי שיבריח לקוחות.

 

חלק שני מתייחס להיבט הכלכלי. על פניו, אם בוחרים לא לעבוד עם אנשי מקצוע ולהשאיר את הדברים בתוך העסק, זה אמור לחסוך עלויות. אך זו ראיה צרה שלא מתייחסת למכלול הדברים.

ראשית, הזמן וההשקעה של בעל העסק בתהליך, יגבה ממנו עלות מסוימת. בזמן שהוא יכול לעשות את העבודה שלו, מה שהוא טוב בו, הוא ישקיע את זמנו בדברים שהוא לא מתמחה בהם ויכולים לקחת לו הרבה יותר זמן ממה שהוא חשב או יכול להשקיע בכך.

 

שנית, איש מקצוע מנוסה ידע להשיג תוצאות טובות יותר בעלות מסוימת, בזמן שלא בטוח שהעלות שישקיע בעל העסק בכך יביא לאותן תוצאות. עצם העובדה שאין לו את הניסיון והידע הדרושים לכך, עלולה לייצר מצב שהוא ישקיע יותר וירוויח הרבה פחות. זה גם עלול לייצר מצב שהוא יוציא כסף לחינם על פרסום במוצרים ואמצעים שאין בהם צורך או שהוא יכול להשקיע בהם הרבה פחות כסף.

 

שלישית, איש מקצוע ידע איך להתגבר על מכשולים, הוא יכול לבצע את העבודה שלו בצורה הרבה יותר מקצועית ולכן גם בפחות זמן ממישהו שאין לו את הניסיון והידע הדרושים לכך. זמן עולה כסף, ולכן גם אם מחליטים להשקיע באופן עצמאי בתהליך, זה עולה כסף וזה יכול לעלות הרבה יותר אם מבצעים את זה בצורה לא נכונה.

 

איך בוחרים אנשי מקצוע בצורה נכונה?

כל זה נכון בהנחה שבוחרים אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. לשם כך, צריך לבחון את הניסיון שלהם, צריך לראות עבודות קודמות שהם ביצעו, לברר האם יצא להם לעבוד עם בעלי עסקים בתקציב דומה למה שמבקשים להציע להם ובתחום המדובר.

אחרי שבוחנים את כל ההיבטים הרלוונטיים, אז אפשר להחליט עם איזה בעל מקצוע מתחום הפרסום והשיווק, מעוניינים לעבוד.

 

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול