העלתם אתר לאוויר? מזל טוב – סוף-סוף גם אתכם רואים ברשת – או שאולי לא? ללא קידום האתר, הוא מהווה חנות בלתי נראית. חייבים להפנות לחנות אנשים על מנת שתתחיל לפעול ולהראות ביצועים ותוצאות. קידום באינטרנט אפשרי בשתי צורות: קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני זהו קידום טבעי, חינמי, ארוך טווח – בניגוד לקידום ממומן, שעבורו משלמים ורואים תוצאות על המקום. קידום ממומן אינו מאפשר ייצור נכס לאורך זמן. בעיה בולטת בקידום ממומן היא העובדה שכאשר פעילות הקמפיין מופסקות, זרם הגולשים לאתר פוסק, וזה נהיה הרבה יותר קשה למכור את מה שהאתר מציע בסיום הקמפיין.
ושוב, בנוגע לקידום ממומן: עם סיום התקציב היומי שהוקצב לקמפיין, האתר מפסיק להופיע, אז יש הפסד של לקוחות שמחפשים בדיוק את השירותים שהאתר שלכם מציע. זכרו: הישענות על קידום ממומן היא אסטרטגיה די מסוכנת – ולא רק יקרה. כאשר הקמפיין מפסיק היכולת לייבא תנועה מגוגל יורדת משמעותית ואף נעלמת.
חשוב לציין שגם פרסום פרסום אורגני בגוגל יפגע בתוצאות האתר: הפסקת הקידום עלולה להוביל את התוצאות שהשגתם בעמל רב חודשים רבים אחורה.
כפי שנכתב, קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח המניב תוצאות נראות לעין ומשמעותית (ככל שנעשה היטב ותוך מענה לדרישות מנועי החיפוש).
קידום אורגני מתבסס על מילות מפתח המשמשות לחיפוש תחומים מסוימים על ידי גולשים. שימוש חכם במילות המפתח יאפשר לאתר להשיג דירוג גבוה (עד כדי מקום ראשון בדף הראשון בגוגל). למשל: אם האתר שלכם עוסק במזון חתולים, הרי שעליו לכלול מילות או ביטויי מפתח רלוונטיות שהכנסתן במנוע החיפוש על ידי גולשים מתעניינים יביא לחשיפתם לאתר.
ועוד קצת על קידום אורגני
קידום אורגני זה לא צחוק – מדובר בתהליך ארוך ומורכב המצריך אנשי מקצוע מנוסים שידעו לעשות זאת היטב ולהביא את האתר שלכם למקומות במנועי החיפוש שהוא עוד לא הכיר. אנשי קידום מקצועיים מבצעים מחקר מילות מפתח מקצועי ומעמיק, שאת תוצאותיו יטמיעו באתר. על תהליך הקמת האתר להתבצע על ידי מקצוענים בעלי ניסיון שיבנו את האתר כראוי ויכינו תשתית טובה לקידומו.
גם בעל האתר עצמו יכול לקדם את האתר בעזרת כתיבת מאמרים ופרסומם באתרי מאמרים העוסקים בתחום העיסוק של האתר. יש לוודא שהמאמרים שנכתבים עבור קידום האתר מכילים מילות מפתח הרלוונטיות לתוכן האתר.
קידום אורגני – מילים אחרונות
קידום אורגני הוא תהליך רציף ושוטף שאין להפסיק, שכן הפסקתו עשוי "לזרוק" את האתר חודשים אחורנית – וזה לא מה שאנחנו רוצים שיקרה, כל עוד אנו מעוניינים שהוא יקודם וימשיך להתחרות בהצלחה עם אתרים אחרים בתחום שלכם.
|