האם כדאי להקים מוקד טלמרקטינג או להיעזר במיקור חוץ

אתם רוצים לעשות שימוש בשירותי טלמרקטינג או טלמיטיג אך לא יודעים מאיפה להתחיל? האם כדאי להקים מוקד באופן עצמאי כחלק מפעילות החברה או שדווקא כדאי להיעזר בשירותים של מיקור חוץ? מה ההבדל בין שתי האפשרויות ומה הן דורשות מכם? במאמר הבא ננסה לעשות לכם קצת סדר בעניין.

ראשית נבין מה זה בכלל טלמרקטינג?

טלמרקטינג זאת שיטה שיווק בעזרת טלפונים, במסגרתה מתקשרים מוקדנים למכשירים ניידים או לביתם של אנשים שונים, ומציעים להם שירות או מוצר שהם מעוניינים למכור. אותם אנשים המקבלים את שיחת המכירה, עשויים להיבחר באופן אקראי או מתוך רשימות מאגרי מידע. לרוב בחירת קהל יעד מתוך רשימות של מאגרי מידע תגדיל את סיכויי ההצלחה במעמד המכירה.

באיזה תחומים משתמשים בטלמרקטינג?

שירות טלמרקטינג משמש כיום לקידום מגוון תחומים בשוק, ביניהם:

  • סיוע בקמפיין בחירות: מי מאיתנו לא קיבל שיחת טלפון מקמפיין בחירות כזה או אחר. בשנים האחרונות השימוש בשירותי טלמרקטינג להעברת מסרים פוליטיים הולך וגובר. בין אם מדובר בניסיונות שכנוע של מפלגות שונות ובין אם מדובר בעריכת סקרים בתחום, על מנת לאסוף מידע, במטרה לנתח אותו ולהסיק את המסקנות הנדרשות.
  • ניסיון לחידוש עסקה עם לקוח עבר: דרך טובה לחדש קשרים עם לקוחות קודמים או עם לקוחות פוטנציאלים היא באמצעות שיחות טלמרקטינג, תוך יצירת עניין במוצר או שירות מסוים שהתעניינו בו בעבר, על מנת לבצע מכירה או הזמנה.
  • חידוש עסקה עם לקוחות קיימים: טלמרקטינג משמש גם בכדי לרענן קשרים עם לקוחות קיימים במטרה להמשיך את ההתקשרות מולם ולחדש עימם את העסקה אשר עומדת להסתיים.

טלמיטינג

מה זה טלמיטינג? בדומה לטלמרקטינג מוקד טלמיטינג משמש ליצירת עסקאות עם לקוחות, ההבדל הוא שבניגוד לטלמרקטינג שם מתבצעת מכירה בלבד, בטלמיטינג מתבצעת פגישה של ממש בין הנציג ללקוח פוטנציאלי, במטרה להגדיל את קהל הלקוחות של החברה ואת מחזור המכירות שלה. כמו בטלמרקטינג גם במוקדי טלמיטניג, הפניה הראשונית נעשית באמצעות שיחת טלפון. שיטה זו מתאימה גם במקרים של עסקים המשווקים לעסקים אחרים- BTB, וגם במקרים של עסקים המשווקים לצרכנים פרטיים- BTC.

מיקור חוץ מול הקמת מוקד

כאשר חברה בוחרת להתחיל בשיווק דרך טלמרקטינג עומדים בפניה שתי אפשרויות לעשות זאת: באמצעות הקמת מוקד פרטי או באמצעות מיקור חוץ. לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות. הקמת מוקד פרטי מאפשרת מתן שירות מקצועי יותר, מאחר ועובדי החברה, אשר מכירים אותה ואת שירותיה היטב, הם נותני השירות. החיסרון בדרך הזו היא העלות הגבוה, יש צורך בהכשרת עובדים ומנהלים, ברכישה של ציוד מתאים, לבנות תסריטי שיחה ושיטות תגמול, ובכלל לתחזק מוקד שלם.

מיקור חוץ לעומת זאת חוסך מהחברה את כל ההתעסקות הזו, ולמעשה מקים מוקד טלמרקטינג או מוקד טלמיטיג, בהתאם לצורך ולרצון החברה, מעסיק ומנהל את עובדי המוקד באופן ישיר, פותח קווים ומבצע שיחות עבור החברה. ישנן חברות בהן עובדי המוקד מבצעים את עבודתם ממקום החברה עצמה, כך שניתן לעקוב בקלות אחר הפעילות שלהם. במקרה שעובדי המוקד עובדים ממקום אחר, ניתן לעקוב אחר הצלחת הקמפיין באמצעות דוחות אשר מפרטים אילו פעולות נעשו ומהן התוצאות. כמובן שגם עובדים אלו יצטרכו לעבור הכשרה ולהכיר את החברה, את מוצריה ואת הקהל היעד שלה. עובדי המוקד יצרו קשר עם הלקוחות הפוטנציאלים של החברה, אותם יקבלו כחלק מרשימה מסודרת מתוך מאגר מידע שהחברה תספק או מתוך מאגר מידע אשר נרכש עברו הקמפיין.

 

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר