איך להפוך עגלה נטושה למכירה מוצלחת

מה זו עגלה נטושה? לקוח ביקר באתר מסחרי כלשהו, הוסיף והוסיף מוצרים לעגלת הקניות אך נטש אותה ועזב את האתר מבלי לבצע את הרכישה. מה קרה? מה הן הסיבות לנטישת העגלה? מה אפשר לעשות כדי לגרום לו לקנות בכל זאת? נטישת עגלה זו תופעה נפוצה מאוד. 75% ממלאי העגלה לא משלימים את הרכישה אלא נוטשים. יש לתופעה זו מספר גורמים וסיבות וגם אפשרות להתמודד עם התופעה ולצמצם אותה. רוצים לדעת מה הם? אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מה הן הסיבות הנפוצות בגינן לקוחות פוטנציאליים נוטשים עגלות

סקרנות. כאלו שלא התכוונו לממש את הרכישה אך היו סקרנים ורצו לבדוק עלויות ותנאי משלוח, מחירים, איך מרגיש לקנות באתר למי שעדיין לא התנסה, לבדוק את הקופון שברשותם, לבחון אילו הנחות יש. יש מידע שעולה רק בשלב עגלת הקניות ואנשים רוצים להיחשף אליו.

 

תהליך ארוך ומתיש. קיימים אתרים שאינם ידידותיים למשתמש. הרבה חלונות נפתחים, שדות לא ברורים, המידע מבלבל ואינו נגיש, מתברר שלא מקבלים כרטיס אשראי כזה או אחר.

 

לא קיימות מספיק אופציות תשלום. יש מי שרוצה לשלם בביט, או לתת מזומן לשליח. האופציה של תשלום רק בכרטיסי אשראי מגבילה ובסופו של דבר נוטשים.

 

קניה לא מאובטחת. הרבה גולשים חוששים להפקיד אצל גורם עלום את פרטי כרטיס האשראי שלהם. אם יש לגולשים חוסר אמון באמצעי האבטחה הם ינטשו.

 

חווית משתמש לא טובה באתר. יותר מדי הסחות דעת, מסרים שיווקיים, הצעות לדילים. בזמן שהגולש מנסה לקבל החלטה מה לרכוש מציפים אותו במידע לא רלבנטי שמכביד עליו, מעייף אותו וגורם לנטישתו.

 

חוסר זמינות במשלוחים. גם אם זה לאזור מסוים וגם אם לזמן ספציפי, אם המשלוחים לא עונים על הצורך, עוברים הלאה. לפעמים גרים במקום מסוים שאין אליו משלוחים או שהלקוח זקוק למוצר במסגרת זמן מסוימת, למשל תחפושת לפורים. אם המוצר לא מגיע בזמן אין לו רלבנטיות.  

טיפים לצמצום התופעה של עגלות נטושות

פתיחת חנות אינטרנטית דורשת מחשבה ותכנון. מחשבה על הלקוח ותכנון הרכישה שלו. לא מספיק לשים את המוצרים באתר, אטרקטיביים ככל שיהיו. המסע של הלקוח לעבר עגלת הרכישה צריך להיות פשוט, שקוף ונעים.

 

בראש ובראשונה יש להקפיד על רכישה מאובטחת. כבעלי אתר מסחרי, יש לנקוט את כל האמצעים שהרכישה תהיה מאובטחת ולהביא זאת לידיעת הגולשים.

 

לפשט את תהליך הרכישה. לא לדרוש מילוי של יותר מדי שדות, ממשק נוח, מיקרו קופי מרגיע שמסביר לגולש בכל שלב מה עליו לעשות, לקצר את התהליך, מינימום הקלקות מדף המוצר ועד סיום הרכישה.

 

לא להוסיף עלויות שונות שלא צוינו קודם לכן באתר. לקוחות לא אוהבים הפתעות. הם רוצים לדעת שהמחיר הנקוב הוא המחיר שיהיה עליהם לשלם. באמצעות שקיפות משיגים מהימנות ואמינות.

 

להשקיע בממשק משתמש ידידותי. להשתמש בצבעים נעימים ורגועים ולא צעקניים, שלא תקפוץ יותר מדי אינפורמציה בבת אחת, תוכן קצר וענייני, וויזואליות ידידותית מבלי להעמיס בפרסומות או פופאפים קופצים.

 

לא להלחיץ. ספירה לאחור או כל מיני מסרים מדרבנים ומאיצים למהר ולרכוש יוצרים בסופו של דבר נטישה וכלל לא מעודדים רכישה. 

 

חיוב בביצוע הרשמה. הרבה מהעסקים שואפים להשיג פרטים אישיים בעקבות הרכישה כדי לדוור אחרי זה במבצעים שונים. אך נושא ההרשמה הוא הרבה פעמים מאוד מכביד ומעיק. האם יותר חשוב שהלקוח יבצע רכישה או שיהיה חבר במועדון הלקוחות.

 

מהימנות. אתר בעל תדמית מהימנה מזמין יותר לרכישה. עיצוב מקצועי ורמת גימור מעולה, דף אודות איכותי עם תמונות של הצוות הניהולי שעומד מאחורי האתר, דרכים שונות ליצירת קשר ופירוט של מדיניות החזרת מוצרים יצרו תחושת אמינות.

 

להתקין תוסף של שליחת מייל לנוטשי העגלה. יש לא מעט תוספים המספקים את השירות של שליחת מייל לנוטשי עגלה עם טקסט איכותי ומקורי שקורא לגולש לשוב ולצרוך את מה שהחל לצרוך. מדובר בדרך אפקטיבית לשכנע את הגולש לסיים את התהליך שהחל בו.

 

לתקן תקלות. תקלות תקשורת מקשות על גולשים להשלים את תהליך הרכישה. להקטנת נטישת העגלות מומלץ להתקין תשתית טכנית משופרת באתר.

 

לאפשר לעגלות להישאר מלאות. יש מי שמתלבטים, מעוניינים לעשות סקר שוק, לבדוק אתרים נוספים. השארת העגלה מלאה עם הידיעה שלא צריך לחזור על התהליך כולו שוב, ידרבן הרבה מהנוטשים לשוב ולרכוש את המוצרים בסופו של דבר.

 

Remarketing – כחלק מניהול אתר חנות אינטרנט אפשר לעקוב אחרי הגולשים ולפרסם באופן ממוקד למי שרוצים. ניתן לפרסם לגולשים שנטשו את המוצרים שהשאירו בעגלה.

 

 

רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ