שיווק דיגיטלי בגוגל

האינטרנט מהווה כיום את הפלטפורמה הטובה והיעילה ביותר לצורך שיווק ופרסום עסקים וזאת בשל העובדה שכל עסק יכול למצוא אחוז גבוה מאוד מקהל היעד שלו באינטרנט. כמובן שבכדי לחשוף עסק לכמות משמעותית של לקוחות, יש צורך לקדם אותו בגוגל. כיום ניתן לבחור בשיטת הקידום האורגנית בגוגל אשר מביאה תוצאות תוך פרק זמן ארוך יחסית של השקעה ואת שיטת הפרסום הממומן בגוגל אשר מביאה לרוב תוצאות תוך פרק זמן קצר. פרסום בגוגל בשיטה הממומנת איננו מתאים לכל עסק, אך עבור עסקים שהוא כן מתאים להם, הוא יכול להביא לא מעט לקוחות חדשים.

איך עובד קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן הוא תהליך שבו משלם בעל העסק בעבור הצגת מודעות שהקלקה עליהן מובילה לדף הנחיתה שהוא הגדיר מראש. המודעות של הקמפיינים הממומנים מוצגות בשני מקומות עיקריים: במנוע החיפוש מעל התוצאות האורגניות וברשת המדיה שהוא אוסף גדול של אתרים שהתקשרו עם גוגל בתוכנית Adsense ומארחים מודעות של מפרסמים שונים. בתצורת השיווק של קידום ממומן משלם בעל העסק על כל הקלקה של גולש על המודעה שהוא פרסם.

 

ההחלטה האם מודעה ממומנת תוצג במנוע החיפוש מתבססת על שני פרמטרים כאשר הראשון הוא המחיר שמוכן המפרסם לשלם והשני הוא הסיכוי שגולשים יקליקו על המודעה. גוגל מחשבת את הסיכוי שגולשים יקליקו על המודעה באמצעות הערכת של הקופי של המודעה הרלוונטית שלו לשאילתה שביצע הגולש וכן איכות דף הנחיתה שאליו מגיעים בעקבות ההקלקה על המודעה.

איזה מחקר עושים בפרסום ממומן בגוגל?

בכדי לבצע קידום ממומן יש צורך להגדיר קבוצת מודעות המכילה למעשה קונטיינר המכיל מודעות שונות, כאשר בכל קבוצת מודעות ניתן להגדיר הצעות מחיר, כללים שונים וכמובן את המודעות עצמן. מודעה היא למעשה אוסף של הגדרות ברמת הקופי אשר מייצגת את הטקסט שיוצג למשתמש במנוע החיפוש. לבחירת מילות המפתח שתוצג במודה יש חשיבות גדולה בכל ניהול של קמפיין ממומן בגוגל.

על מנת שהמודעה שמגדירים תוצג במנוע החיפוש חייבים להיות מוגדרים בצורה הטובה ביותר הטריגרים אשר יפעילו אותה. הטריגרים הם למעשה מילות המפתח או ביטויי מפתח עם סוגי התאמות שונים. גוגל מציעה לבעל האתר להגדיר מספר סוגי התאמות: התאמה רבה שהיא ברירת המחדל ב פרסום בגוגל והיא כוללת מגוון ביטויי החיפוש הגדול ביותר המתאים לביטוי המפתח שוגר בקמפיין לרבות שגיאות כתיב שביצע הגולש, מילים נרדפות, חיפושים קשורים ועוד. כמו כן, גוגל מציעה לבצע התאמה לביטוי אשר תתבצע כאשר הגולש חיפש את הביטוי שהוגדר עם מילים שונות לפני הביטוי או אחריו וכן התאמה מדויקת שהיא התאמה שתתבצע רק כאשר הגולש חיפש את הביטוי שהוגדר מראש במדויק. כמו כן, המפרסם יוכל לקבוע מילות מפתח שליליות שבגינן הוא לא יופיע במנוע החיפוש.

יתרונות וחסרונות של פרסום עצמאי בגוגל

אם אתם מעוניינים לבצע פרסום ממומן עצמאי בגוגל, על אף שאתם יכולים לעשות זאת לבד, כדאי  שתדעו שבכדי למצוא את מילות המפתח המתאימות ולהגדיר מודעות לקמפיין בצורה הטובה ביותר, כדאי להיעזר באנשי מקצוע שבקיאים בתחום שכן, לאדם שלא מכיר את שיטת הקידום המדוברת על כל מה שהיא דורשת, ימצא את עצמו משקיע תקציב בקמפיין ממומן לא באמת יעיל. היתרון היחיד בפרסום ממומן בגוגל שמתבצע באופן עצמאי הוא חיסכון כספי שכן, אין צורך לשלם לאנשי מקצוע שיעשו את העבודה.

יתרונות וחסרונות של פרסום ממומן בגוגל על ידי אנשי מקצוע

היתרונות בפרסום ממומן בגוגל על ידי אנשי מקצוע הם ברורים: הידע המקצועי של אנשי המקצוע בתחום, הניסיון שלהם וכן ההכרות עם הפלטפורמה, מאפשרת להם ליצור עבור המפרסם קמפיין איכותי ויעיל אשר יביא לו תוצאות טובות. החיסרון הוא כמובן העלות הכלכלית. בין אם מדובר על חברה העוסקת בתחום ובין אם מדובר על פרילנסר, הרי שיהיה צורך בהשקעה כלכלית תמורת השירות שלהם.

 

 

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול