למה תמיד כדאי להוסיף קידום בגוגל ממומן לתקציב הפרסומי שלכם

 

קידום בגוגל ממומןכשאנחנו ניגשים להכין תקציב שנתי לעסק, באופן טבעי חלק מסוים ממנו יופנה לפרסום ושיווק. ישנם מקרים בהם מדובר בחלק העיקרי של התקציב, שכן עלויות השכר והתפעול הן נמוכות, ולכן אפשר להשתמש במרבית התקציב לצורך פרסום ושיווק העסק במקורות שונים, בין היתר באמצעות קידום ממומן בגוגל/פרסום עסקים בגוגל לצד אופציות אחרות.

כל בית עסק וכל בעל מקצוע אשר משקיעים כסף, זמן ומחשבה בפרסום ושיווק, באופן טבעי ירצו להשתמש היום באינטרנט לשם כך. שימוש אך ורק בכלי תקשורת מסורתיים, פרסום בשלטי חוצות או בדרכים אחרים שהכרנו בעבר, אינן מספיקות עוד לצורך פרסום ושיווק העסק. יש להפנות משאבים משמעותיים לאינטרנט, כשבאופן טבעי אחד המקורות העיקריים הוא קידום בגוגל.

 

פרסום בגוגל מתחלק לשני חלקים. פרסום אורגני אשר מתייחס לקידום האתר במנוע החיפוש באמצעות שימוש בפרמטרים שונים, קרי החלפת קישורים, תכנים, בניית היררכיה נכונה של האתר ועוד. החלק השני מתייחס לתחום של קידום ממומן בגוגל/פרסום עסקים בגוגל בתשלום. הכוונה היא לפרסום מודעות במנוע החיפוש וברשת הפרסום של גוגל על פי עלויות שונות הנקבעות בהתאם לפופולאריות של הביטוי בו רוצים לקדם את העסק.

כיצד מחלקים תקציב פרסום בצורה נכונה

לפני שנסביר מדוע יש להשקיע כסף וזמן בקידום ממומן בגוגל ולא להסתפק רק בקידום רגיל, קרי אורגני שעל פניו עולה פחות כסף, נסביר בקצרה איך נכון לחלק את התקציב לצורך פרסום ושיווק. חשוב לומר, החלוקה איננה חד משמעית ובאופן טבעי כל בית עסק וכל בעל מקצוע צריכים לעשות את השיקולים שלהם מה נכון מבחינתם, איך יהיה חכם מצידם לחלק את התקציב, באופן שישרת את המטרות שלהם.

 

חלוקת התקציב צריכה לקחת בחשבון, מה הגודל שלו, אל מי רוצים לפנות וכיצד. עסק גדול שיש לו תקציב משמעותי, יכול כמובן להיות הרבה יותר גמיש ולהפנות את הכסף למקורות שונים. לעומת זאת, עסק קטן, למשל בעל מקצוע מקומי, יצטרך לנצל את היתרונות שעומדים לרשותנו. למשל, להפנות יותר תקציב לפרסום באינטרנט ובפרט לקידום ממומן בגוגל, מאחר וכך יש לו יותר סיכוי לקבל חשיפה ולהגיע אל קהלים רבים ומגוונים.

 

לפני סיום חלק זה נדגיש, יהיה נכון לא להיות "מקובע", כלומר, לבחון כל הזמן את התוצאות ולראות מה נכון. אחד היתרונות של פרסום באינטרנט בכלל ובפרט בגוגל, זו היכולת לקבל נתונים אמיתיים אודות החשיפה וההשפעה שלהם. לכן מוטב לפרסם בגוגל מאשר למשל בעיתונות או במקומות אחרים, שם יש פחות נתונים ובמובנים רבים, ההשפעה היא פחות יותר קטנה.

מדוע נכון להפנות תקציבים לגוגל ממומן?

הרבה פעמים עסקים ובעלי מקצוע, בוחרים להפנות תקציבים לקידום אורגני בגוגל ולא בהכרח לקידום ממומן. ההחלטה הזאת נובעת מהתפיסה, שלאורך זמן קידום אורגני ישרת אותם יותר, במובנים מסוימים הוא יותר זול, והתוצאות של קידום אורגני הרבה יותר יעילות מאשר בקידום ממומן.

 

לפני שנסביר מדוע זה לא בהכרח מדויק, חשוב לומר, שאפשר לבצע את שני הדברים גם יחד ונכון גם לבצע אותם ביחד ולא לוותר על אחד לטובת השני. קידום אורגני דורש אומנם הרבה יותר זמן, דורש התמקדות בפרטים שונים ומגוונים אבל זה לא אומר שאי אפשר לבצע את שני הדברים ביחד ולהשיג תוצאות אופטימאליות עבור בית העסק או בעל המקצוע.

היתרון של קידום ממומן בגוגל זו היכולת שלנו להציג מוצרים, שירותים באופן בולט במנוע החיפוש וכן ברשת הפרסום של גוגל אשר מופיעה באתרים שונים ברחבי האינטרנט. מעבר לכך, בעזרת קידום ממומן אנחנו יכולים לפרסם באופן מיידי מוצרים, שירותים ואירועים, ולקבל תוצאות מיידיות.

 

למשל, אם אנחנו מחליטים לשווק מוצר מסוים אם נעשה זאת באמצעות קידום אורגני זה יכול לקחת לנו הרבה זמן עד שקהל ייחשף לעמוד ולמוצר אותו אנחנו מבקשים לפרסם. לעומת זאת, אם אנחנו עושים זאת באמצעות קידום ממומן, אזי שכבר תוך יום-יומיים, הקהל יכול להיחשף לכך ולהכיר את המוצר או את השירות שאנחנו מבקשים לשווק.

 

צריך לציין עוד היבט, עסק חדש, צעיר, או עסק קטן שאין לו את הכלים והיכולות שיש לעסק גדול, יכול להשתמש באופציה של קידום ממומן, בשביל להשיג פרסום ראשוני וליהנות מחשיפה משמעותית כבר בתחילת הדרך. אם הוא יבחר באופציה אחרת, יהיה לו הרבה יותר קשה וזה יכול להשפיע עליו בהמשך.

 

בסיכומו של דבר, קידום ממומן יכול לעזור לעסקים ובעלי מקצוע להשיג את המטרות שלהם בצורה מאוד נוחה, פשוטה ובמובנים רבים גם באופן שלא ידרוש מהם תקציב משמעותי מדי.

 

 

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר