מהירות אתר האינטרנט שלכם חשובה לא רק לגוגל

חשיבות אתר אינטרנט מהירהביטוי "מהירות אתר" מגדירה את משך הזמן מהרגע שגולש מגיע לאתר ועד הרגע בו הדף נטען במלואו. מהירות האתר יכולה להשתפר משמעותית באמצעות תהליך אופטימיזציה; לתהליך זה יש השפעה אמיתית על חוויית משתמש, כמו גם על דירוג האתר במנועי החיפוש.

 

מלבד קידום האתר, מהירות אתר טובה צפויה להביא ליותר גולשים, שיעורי המרה טובים יותר ולקוחות חוזרים רבים יותר – מה שאומר שיתרונות טעינת האתר חשובה לא רק לגוגל – אלא גם לכם.

 

מהירות אתר כגורם השפעה משמעותי על תוצאות חיפוש של גוגל

בימינו אנו תלויים מאוד במנועי חיפוש כדי למצוא את המידע שאנו מחפשים, כאשר מובילת מנועי החיפוש היא לא אחרת מאשר גוגל העוצמתית. חברות ועסקים קטנים, גדולים ובינוניים תלויים ביצירת תנועה של גולשים במטרה לעודד פניות ומכירות – בשוק המקומי או בשוק הגלובאלי. קידום האתר שלכם בגוגל הוא תהליך שמטרתו לשפר את תוצאות החיפוש כדי שגוגל יחשוף את אתרכם למספר רב יותר של משתמשים. חשיפה רבה יותר מביאה לתנועה רבה יותר של גולשים לאתר וכך למספר גבוה יותר של פניות ובסופו של דבר – יותר מכירות.

 

כבר משנת 2010 החל פרמטר מהירות האתר להיות מהחשובים ביותר שנלקחים בחשבון באלגוריתם החיפוש שמשמש את גוגל לדירוג האתרים המוצגים ברשימת החיפוש בפני הגולש, לאחר שהקליד את ביטוי או מילת החיפוש. פירושו של עניין הוא שדפי אינטרנט שעולים מהר יותר נהנים מעדיפות לעומת אלו שנטענים לאט. עם זאת, מהירות אתר היא פרמטר אחד מתוך עשרות פרמטרים הנלקחים בחשבון באלגוריתם של גוגל, אך מדובר בפרמטר שהשפעתו על הדירוג עולה ככל שהשנים נוקפות.

 

מדוע גוגל מעדיפה אתרים מהירים יותר?

גוגל מקדישה זמן מסוים לכל אתר אינטרנט, שבמהלכו נסרקים בו עמודים ומצטרפים לאינדקס גוגל. יש לגוגל המון עבודה בסריקת אתרים והאלגוריתם שלה אינו יכול להרשות לעצמו להתעכב זמן ממושך בכל אתר. למעשה, הזחלן של גוגל מגיע לאתר מסוים, אך הוא אינו סורק את האתר כולו, אלא מספר מצומצם בלבד של דפים. באתרים הנטענים לאט יותר, גוגל יסרוק מספק דפים קטן יותר ביחס לאתר הנטען מהר יותר. מובן שאם מדובר באתר שמתעדכן באופן עקבי, ישנה חשיבות רבה אף יותר לכך שמהירות הסריקה תהיה גבוהה, כיוון שלבעל האתר יש עניין שהתוכן החדש ייסרק ויגיע לעיניהם של הגולשים המעוניינים בו.

 

מהירות אתר טובה לחוויית משתמש משופרת

חוויית המשתמש היא בעלת השפעה רבה על דירוג האתר במנועי החיפוש, לרבות גוגל, כמובן. בית עסק לא יכול להרשות לעצמו להניח לאתר להיטען באיטיות ולקוות שהגולשים המגיעים אליו יהיו סבלניים מספיק על מנת להמתין לטעינתו המלאה.

 

מחקר די ידוע שנערך בנושא מצא כי קרוב למחצית מן הגולשים פשוט ינטשו את האתר במידה שיאלצו להמתין למעלה מ-3 שניות עד לטעינתו המלאה – בין אם מדובר בגלישה במחשב ובין אם מדובר בגלישה דרך הטלפון הנייד.

 

ניתן לסכם את המאמר הקצר הזה ולומר את מה שהמחקרים מראים באופן ברור כבר זמן רב: מהירות גבוהה יותר של האתר תביא לשיעור המרות גבוה יותר – ולמעשה לאפקטיביות ורווחיות גבוהות יותר מאלו שעשויות להיות לאתר הנטען לאט.