קידום אורגני (seo) : למה כל עסק חייב את זה?

גם בבואנו לכתוב כתבה זו, אנחנו לא מתיימרים להניח מה כל עסק ועסק, צריך. כשאנחנו כותבים שעסק חייב קידום אורגני, זוהי כמובן דעתנו, וכי ברור לנו כי ישנם עסקים שמצליחים ללא הדבר. אנחנו, באופן אישי, מאמינים כי הדבר בעל ערך, ועל כן החלטנו להביא כתבה בנושא. ובכן, מהו קידום אורגני, איך עושים אותו, איך הוא מתאפיין ביחס לקידום בסושיאל (רשתות חברתיות), וב-PPC, והאם יש הבדל בטווח הארוך בין קידום אורגני לבין קידום ממומן?

לקדם אתרים באופן טבעי

קידום אורגני במנועי החיפוש, מתייחס לקידום תכנים עסקיים. למעשה, הביטוי מכיל את השיטה – "לקדם, בדרך אורגנית". תכף ניכנס לפרטים הפנימיים יותר, אלא שכעת נתעכב על ההבדל אל מול קידום ממומן. בקידום ממומן, אנחנו מקדמים, על ידי כך שאנחנו משלמים. זהו כמובן לא כל הסוד, שכן לא כל מי ששם כסף על מודעה זוכה להצלחה אוטומטית, שכן היא צריכה להיות אינטליגנטית ומדויקת. 

ליצור הדים 

וזה, הסוד, לדעתנו. כאשר מודעה נעשית בצורה אינטליגנטית ומדויקת – היא "פוגעת בול", ויוצרת הדים. באופן דומה, תוכן אורגני מדויק, חכם ומתאים – יכול ליצור הדים. מה הם ההדים הללו? אנשים מגיבים, לא רק פיזית – אלא רגשית. הם ננגעים על ידי מה שנכתב, הם מרגישים שזה מדבר אליהם. וזוהי האומנות העתיקה של לדבר לאנשים שמקשיבים לך.

רבים מאיתנו בוודאי שמעו על הספר, "איך לרכוש ידידים והשפעה", של דייל קרנגי, ועקב כך שמדובר בספר מצליח – סביר להניח שזה נושא שמעסיק רבים מאיתנו. חלק מאיתנו רוצים "לגרום" לאנשים אחרים להקשיב, כדי לקבל מהם דבר מה – אישור חברתי, יוקרה, כסף, משאבים וכיוצא בזה. וחלק מאיתנו, פשוט היו רוצים ללמד משהו חדש. וזה כל הסוד, כאשר רוצים להשפיע על אדם אחר, מדברים אליו ממקום שרוצה לחלוק חכמה, השראה והדרכה אישית להמשך הדרך.

האלגוריתם של גוגל

ובכן, כדי להבין את זה, חשוב להתייחס למטרה של מר גוגל. מר גוגל רוצה שהגולשים בו יימצאו מה שהם מחפשים, ויהיו מסופקים, או לפחות מרוצים – מהתוצאה. על כן, אם מר גוגל רואה שיש אתר שאנשים נכנסים אליו באופן קבוע, ונשארים בו זמן ממושך... הוא מניח שהם נהנים ממנו.

והדבר מאפשר לתוכן שלנו, לככב בתוצאות הראשונות, או הראשוניות יותר – של מנוע החיפוש בו הן מופיעות. ועל כן, התוכן שלנו "קודם". ומדוע הוא "קודם-אורגנית", כיוון, שגוגל, מתוך המערכת של עצמו – החליט לקדם את התוכן, בצורה אורגנית. עקבנו ושיחקנו עם האלגוריתם, כדי לקבל קידום לתכנים שלנו – ולחשוף אותם לעיניים רבות יותר.

על כן, אנשים רבים במהלך ההיסטוריה הקצרה יחסית, ניסו לשחק עם האלגוריתם של גוגל. ובהרבה מקרים – זה באמת עובד. המשחק עם מילות המפתח, החזרה האסטרטגית אודותן, ושלל גורמים אחרים – לעתים מאפשרים תוצאה נהדרת "בקידום אורגני" בגוגל, ובמנועי חיפוש אחרים. אם כי, חשוב לדעת ולהבין – שבסופו של דבר, יש אדם שקורא את הכתוב. ועל כן, לא משנה אם גוגל חושב שיש תוכן שהוא יותר מתאים לתוצאת חיפוש מסוימת, כיוון שהאלגוריתם שלו קלט שיש התאמה בין התוכן לבין מילות החיפוש של הגולש – אם הגולש לא מתרגש וננגע מהתוכן, הוא לא יעריך את החברה באותה מידה, ואולי אפילו לא יישאר להמשיך לקרוא.

ברשתות החברתיות

מנגד, יש לנו קידום בסושיאל, וקידום ממומן. קידום בסושיאל, יכול להיות אורגני ויכול להיות ממומן גם כן. כאשר הוא "אורגני", פרסמנו דבר מה בעמוד העסקי או האישי שלנו – ונתנו לקהל שלנו להיחשף אליו. החשיפה תגיע עד רף מסוים, והיא ללא עלות. אם כי, במידה ויש לנו "בפרופיל", אנשים שיכולים להיות הלקוח האידיאלי שלנו, יהיה לנו קל להבחין כמה החומרים שלנו מתחברים אליהם.

קידום ממומן, הן בגוגל והן בסושיאל – נועד "להקפיץ" את התוכן שלנו לראשית העמוד. ובמקרה זה, לא בטוח שמדובר בכתבה, אולי מדובר במודעה פר אקסלנס, עם קריאה לפעולה ומה לא. מודה שכזו נועדה לטרגט פלח מסוים בקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו, ולהציע קריאה מסוימת לפעולה.

המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ