ניסוח תקין של בלוג יכול לשנות הכול עבור העסק שלכם

ניסוח תקין של בלוגזה לא סוד שהאינטרנט הוא כוח עוצמתי מאוד בכל הקשור לקידום עסקים בישראל. עשרות אלפי עסקים קטנים הצליחו לשרוד את השנים הראשונות של ניהול ופיתוח העסק, כמו גם אלפי עסקים נוספים שהיו לקראת סגירת העסק וניצלו – הכול בזכות כוחו העצום של האינטרנט. אנו נמצאים בדור היזמות. דור בו רבים מהאנשים רוצים להיות עצמאיים, ללכת בעקבות החלום שלהם ולהתפרנס בכבוד ממה שהם אוהבים. האינטרנט עוזר לנו להגשים את זה וחלק מרכזי מעבודת השיווק שלנו היא התכנים שאנו מעלים לאתר שלנו.

ניווט באתר והיררכיית התוכן בו:

ניסוח תקין של הבלוג באתר שלנו יכול לעזור לנו לשנות את העסק מקצה לקצה. לתוכן שאנו כותבים יש כוח עצום על הגולשים. למעשה, הוא הדבר היחיד שמניע לפעולה את הגולשים. אנו יכולים להניע אותם לפעולה לקרוא תוכן נוסף, להשאיר פרטים, לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות, לצפות בסרטון שהעלינו ואפילו לרכוש מוצר באתר. ניסוח תקין של הבלוג שלנו מתחיל מארגון התוכן בצורה נכונה באתר. לאחר מחקר מילות מפתח שביצעתם לבד או על ידי איש מקצוע בתחום, הבנתם באילו נושאים וביטויים אתם רוצים להשקיע יותר ולהיות מקודמים בהם. לאחר ההגעה למסקנה הזו הגיע הזמן לארגן מחדש את הניווט בין עמודי האתר, לסדר את התפריטים ולדאוג להיררכיית תוכן ברורה של קטגוריות ראשיות, תתי קטגוריות וכו'. מלבד הכוח שתתנו לביטויים בקטגוריות הראשיות, הרי שאתם גם עוזרים לגולשים להתמצא באתר בצורה קלה ונוחה יותר.

בחירת נושאים למאמרים:

בחירת הנושאים למאמרים בבלוג שבאתר העסק שלכם צריכה להיעשות מתוך מחשבה מה הגולשים שלכם צריכים לקרוא/ללמוד על התחום שלכם, על העסק, על המוצרים שלכם וכו'. כיצד אתם יכולים לשפר את חייהם עם התוכן שלכם? עם המוצרים שלכם? איזה מענה אתם יכולים לתת לכם דרך מאמר באתר שלכם? מהי השאלה החמה ביותר היום בתעשייה שלכם ומהי התשובה שלכם? כדאי גם לקבל רעיונות לאתרים של מתחרים, לשאול את העוקבים שלכם ברשתות החברתיות על נושאים שהם היו מעוניינים ללמוד עליהם יותר בתחום שלכם ועוד.

האם צריך לדאוג לעריכה לשונית לתכנים באתר?

עריכה לשונית אמורה לקחת טקסט קיים באתר ולהפוך אותו למושלם מבחינת חוקי הלשון והדקדוק. העורך הלשוני מבצע הגייה לתוכן באתר, מתקן את הניקוד, מחליף חלק מהתוכן אם צריך, מוסיף משפטים חדשים, מחליף חלק מהמילים ועוד. עריכה לשונית גם עולה לא מעט כסף בין אם מדובר בעלות למאמר/לפרויקט או לפי שעה. על כן – מרבית בעלי העסקים לא עושים שימוש בעריכה לשונית למאמרים וכי מסתפקים בשכירת כותבי תוכן טובים ואיכותיים שיודעים לכתוב ברמה טובה+ וכך יוכלו לחסוך בעלויות של העורך הלשוני. ישנם תחומים כמו רפואה, עריכת דין וכד' – שבהם בעל העסק מוכן ואף רוצה לשלם עבור עריכה לשונית לתכנים שעולים לאתר שלו אך ביתר התחומים הגולשים פחות מייחסים לכך חשיבות.

 

כיצד לשפר את תצוגת המאמר מבחינה וויזואלית ועל הדרך להתאימו למנועי החיפוש?

כדאי להוסיף למאמרים באתר שלכם גם תמונת נושא ולעתים גם תמונה בתוך המאמר כחלק מהתוכן. כדאי להוסיף לתמונה ALT TAG עם ביטוי המפתח המרכזי של אותו מאמר. כמו כן כדאי לחלק את המאמרים לפסקאות ולהוסיף בוליטים אם אפשר. את כותרות המשנה לסמן ככותרות H2 (ברוב מערכות התוכן יש אופציה כזו מובנית ואם לא תוכלו להוסיף זאת באמצעות קוד HTML בקלות רבה – אל תוותרו על החלק הזה). טוב להוציא קישור מתוך המאמר לעמודים אחרים באתר. כשהמאמר מסודר ומאורגן היטב גוגל אוהבים לקדם מאמרים מסוג זה ולתת להם ציון SEO גבוה יותר. כמובן שיש עוד מאפיינים שיש לעמוד בהם אולם ניסוח תקין של התוכן בבלוג באתר שלכם וכן הנגשת המאמרים לגולשים שלכם בצורה מסודרת ומאורגנת הם הבסיס להצלחת העסק שלכם לא רק במנועי החיפוש אלא גם בשיפור אחוזי ההמרה באתר. משם הדרך לקידום העסק קצרה יותר.

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול