העולם היום השתנה, בזה אין ספק. כיום אחוז לא מבוטל מהקניות שלנו במגוון עצום של מוצרים, כולל כאלו שלא העלנו על דעתנו לרכוש אונליין מתרחשים ברשת, ולא בחנות מסורתית כפי שהכרנו. כמו לכל שינוי טכנולוגי המשפיע על החברה, ישנם כמה גורמים שמשתנים אף הם, אם בעבר החזרת פריט לחנות הייתה בגדר חלק מהעסקה, שבו היה ידוע לכל מהי מדיניות ההחזרה, בעולם האונליין הסיפור מורכב הרבה יותר, אז איך מקבלים החזר? בכתבה הבאה.
עוד לפני הרכישה
חשוב מאד לפני שאתם מבצעים קניות באונליין, להבין מי האתר ממנו את רוכשים. בהנחה שמדובר באתר ישראלי של אחת הרשתות או הקמעונאים הידועים והמוכרים, סביר להניח שכבר באתר שלהם נוכל למצוא מידע רלוונטי לגבי החזרת מוצרים והחזר כספי, בנוסף על אתרים אלו חל החוק הישראלי.
באתרים בחו"ל התמונה מורכבת יותר, אך גם כאן יש אפשרות לעשות השוואה בין אתרים ידועים ומבוססים ובין אתרים לא מוכרים, חשוב להבין עוד לפני הקנייה למי משלמים, שנרצה קאשבק, שיהיה למי לפנות
באילו תנאים ניתן לקבל החזר כספי?
בכל פעולה של קניות באונליין יש חשש מסוים שהמוצר לא יגיע לשביעות רצוננו ולכן נאלץ בקש קאשבק, בואו נסביר בהם המצבים הללו:
איך מקבלים את הכסף?
בסופו של דבר הצלחת לפענח את כל הבעיות והספק אכן התרצה לשלם לכם בחזרה קאשבק עבור המוצר שקניתם והוא לא לשביעות רצונכם. חשוב להבין, לא כל תביעה תתקבל, ויש להבין שבצד השני לא יושבים אנשים שנהנים לשלם לכם בחזרה על מוצר שכבר רכשתם.
לסיכום
קניות אונליין הן העולם החדש, הכללים נקבעים תוך כדי תנועה, הכי פשוט זה להקפיד על הזמנה מדויקת מאתר מוכר, ולא פחות חשוב לעמוד על זכויותיכם ולא לוותר לאתרי הרכישה.