טיפים לשימוש בגוגל אנליטיקס

 

אחד ההבדלים המהותיים של פרסום עסקים בגוגל, לעומת פרסום עסקים באמצעים אחרים, בין אם זה בטלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, שלטי חוצות או במקומות אחרים, היא היכולת למדוד בצורה מדויקת ומפורטת את מספר האנשים שנחשפים לפרסום וללמוד על איכות החשיפה שלהם. בפרט זה נכון כשמדובר על חשיפה לאתר האינטרנט של בית העסק.

על מנת לקבל נתונים מדויקים וללמוד מהם על החשיפה לאתר, יש לחבר אותו למערכת של גוגל אנליטיקס. כלי שהגוגל ייצרה ומאפשרת לכל מי שמחזיק ברשותו אתר אינטרנט (בין אם מדובר בעסק, בעל מקצוע, כלי תקשורת או כל גורם אחר) לחבר אותו אליו וכך הוא מקבל את כל המידע שהוא צריך אודות הגולשים שנכנסים לאתר, מה בדיוק הם מחפשים וכמה זמן הם נמצאים באתר.

מה זה גוגל אנליטיקס?

על מנת להבין איך גוגל אנליטיקס יכול לעזור לצורך פרסום עסקים, צריך להבין מה זה הכלי הזה וכיצד הוא עובד.

גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים שגוגל יצרה, אשר מספקת תמונת מצב מפורטת ומלאה אודות החשיפה לאתר. ברגע שמחברים אותו למערכת בעזרת קוד שגוגל מספקת, אותו צריך להכניס למערכת הניהול של האתר, אז המערכת של אנליטיקס מקבלת את כל המידע, כל הזמן, ומנתחת אותו בצורות שונות, על פי מאפיינים וקטגוריזציה ייחודית.

למשל, בעל אתר יכול לדעת כמה אנשים נכנסו אליו אתמול, מאילו מדינות, באמצעות אילו מכשירים (סלולר, טאבלט, מחשבים), לאילו עמודים הם נכנסו, כמה זמן הם שהו בכל עמוד, מה הם חיפשו כשהם נכנסו לאתר, כיצד הם הגיעו אליו (ישירות, דרך גוגל, דרך רשתות חברתיות, דרך צד שלישי) ועוד.

 

המידע שגוגל אנליטיקס מספק והדוחות שניתן לייצר באמצעותם, מאפשרים לעשות מספר דברים:

ראשית, הם מאפשרים ללמוד על אופי החשיפה לאתר ומידת ההשפעה שלה. בהתאם אפשר לכוון את המשך הפעילות של העסק. למשל, אם עמוד מסוים זוכה לחשיפה משמעותית, אז אפשר לעבוד עליו יותר במטרה לדחוף אותו עוד קדימה.

שנית, הדוחות מאפשרים לזהות מגמות, האם יש עמודים מסוימים שזוכים בעקביות לחשיפה איכותית, בעוד עמודים אחרים פחות. אז אפשר ללמוד למה לא, ולשפר את המצב שלהם.

 

שלישית, אפשר ללמוד על משך הזמן שהגולשים נמצאים באתר בכלל ובעמודים מסוימים. ככל שהם נמצאים יותר זמן, אז כמובן שזה מלמד על איכות האתר, לעומת זאת, אם גולשים נכנסים לאתר או לעמוד מסוים ועוזבים אותו מהר, זה מלמד על הבעייתיות שלו.

 

המידע והדוחות גם מאפשרים ללמוד, אילו ביטויים נחשבים חזקים ואילו ביטויים פחות, האם יש הבדלים בחשיפה בין המובייל לבין מחשבים, והאם רואים הבדל בין מספר הגולשים החדשים לבין מספר הגולשים החוזרים.

 

איך עובדים נכון עם גוגל אנליטיקס

חשוב להדגיש, אם רוצים ליהנות מתהליך של פרסום עסקים בצורה נכונה ברשת, אי אפשר שלא לעבוד עם גוגל אנליטיקס. זה אחד הכלים המשמעותיים והמשפיעים ביותר על בנייה נכונה של אתר אינטרנט ופרסומו בגוגל. למעשה, הוא הכלי העיקרי דרכו אנחנו יכולים ללמוד על אופי החשיפה, ומכאן גם על איכות האתר בעיניי הגולשים.

 

כשניגשים לעבוד עם גוגל אנליטיקס, חשוב להסתכל גם על התמונה המלאה, אך גם להיכנס עמוק לפרטים. אין טעם להתייחס רק להיבטים של כמה אנשים נכנסו לאתר וכמה זמן הם שהו בו, אלא יש לבחון את הפרטים לעומק, על מנת ללמוד ולהבין טוב יותר, מה נקודות היתרון ומה נקודות התורפה של האתר.

מצד שני, אין טעם לבחון את הנתונים מדי יום בהכרח, אלא אם זה אתר גדול ומשמעותי, ובפרט אם הוא מעלה קמפיינים מסוימים ורוצים לבדוק את מידת החשיפה שלהם. ישנן סיבות שונות מדוע נתונים משתנים ולכן לפעמים ייקח מעט זמן עד שנוכל להבחין בכך.

בכל מקרה, חשוב להסתכל גם על המידע הכולל של האתר, וגם על המידע על עמודים ספציפיים, אותם אנחנו מבקשים לקדם והם חשובים עבור פרסום עסקים והצלחת האתרים שלהם.

 

  

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

מתכונים מומלצים

אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול