שיווק באינטרנט לחנויות E-Commerce

מתחילים שיווק מקוון לחנות הדיגיטלית שלכם? בשנים האחרונות בוודאי גיליתם כי המודעות הפכו להיות אישיות וממוקדות הרבה יותר. אם חיפשתם מוצר בחנות אחת לפתע גיליתם כי המוצר הזה עוקב אחריכם ברחבי האינטרנט – הן בעמודי הפייסבוק והן באתרים השונים העובדים עם גוגל. כיצד תוכלו לרתום את הכוח של האינטרנט והאפשרויות המוצעות בו כאשר אתם מוכרים מוצרים? אספנו עבורכם כמה המלצות חשובות.


זהו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם לכל מוצר

השלב הראשון בהתחלת קמפיין שיווק באינטרנט הוא זיהוי הלקוח הפוטנציאלי המתאים לכל אחד מקטגוריות המוצרים שלכם. בדרך כלל תוכלו למצוא מאפיינים של קהלים שונים לכל קבוצת מוצרים. אם לדוגמה יש לכם חנות Shopify למוצרי בוטיק לבעלי חיים, קהל היעד שלכם יהיה בעלי חתולים או בעלי כלבים ממעמד סוציואקונומי גבוה או נמוך. יתכן ולקוחות אלה נכנסו פעם אחת לאתר שלכם והתעניינו במוצר מסוים. כעת – תוכלו להמשיך ולהציג להם אותו עד שיגיעו לרגע הרכישה.


איך עושים זאת? באמצעות רימרקטינג דינמי

רימרקטינג הוא כלי עוצמתי המאפשר לכם לזהות תנועה של אדם ברשת. גם אם אינכם יודעים את שמו או כיצד הוא נראה מהרגע שהוא הגיע לדף הנחיתה או דף החנות שלכם ניתן "לצבוע אותו". בפעם הבאה שיכנס לאתר כלשהו השותף ברשת גוגל תוכלו להציג לו בדיוק את רשימת המוצרים בהם התעניין.
במערכות מורכבות יותר ניתן להשתמש ב"פיקסל" - הדרך בה אתם מסמנים בקובץ על המכשיר בו הלקוח משתמש כי מדובר באדם שהתעניין, למשל, בעצם המרהיבה לכלב גדול. אדם זה יכול להנס בעתיד לרשימת הלקוחות הפוטנציאל לעצם זו, למזון לכלבים ולמוצרים נוספים המתאימים למאפיינים המדויקים שלו. רימרקטינג דינמי מאפשר ליצור מודעות לא רק למוצר אחד אלא לרשימה של מוצרים באמצעות קובץ XML המפנה בדיוק לעמוד בחנות שלכם או למבצע ספציפי המתאים ללקוח. לאחר שרכש את המוצר תוכלו להמשיך ולהציע מוצרים אחרים לבעל החיים האהוב עליו ולא להציג יותר מוצר זה.


עובדים לוקאלי? פרסמו לוקאלי

כאשר אתם מפרסמים מוצר אותו ניתן לשלח בכל הארץ או ברחבי העולם תוכלו להתחיל את הקמפיין עם פנייה ליעדים רבים. אך, אם אתם עובדים אך ורק באזור המרכז – שיווק באזור הדרום והצפון יהיה מיותר. היות והשיווק הוא על בסיס מחיר להקלקה כל פעם שרואים אתכם מחוץ לאזור בו אתם עובדים השלכתם לפח חלק מתקציב הפרסום שלכם.


קידום בפייסבוק – בתשלום וללא תשלום

אזור נוסף בו תוכלו לרתום את הרימרקטינג לשירותכם הוא עמוד הפייסבוק. אתם יכולים להתחיל מפוסטים אורגניים מלאי ערך, לצרף לקוחות לעמודים העוסקים בנישה שלכם (כמו טיפים לטיפוח הכלב) ולאחר מכן למשוך לדפי נחיתה בתשלום. כפי שקיים קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל שניתן לשלב עם מודעות "אדס" בתשלום, כך גם שילוב חכם של בניית נוכחות ברשתות החברתיות עם קידום ממומן תיצור קמפיין אפקטיבי המגיע לכמות גדולה של אנשים – בהתאם לקהל היעד שבחרתם.