הטעויות הנפוצות שאתם עושים בפרסום עסקים באינטרנט

 

הטעויות הנפוצות שאתם עושים בפרסום עסקים באינטרנטבעקבות העלייה הגדולה של האינטרנט החל מתחילת שנות ה-2000 והצמיחה של עולם הפרסום באינטרנט בעשור האחרון עם עליית הרשתות החברתיות, האפליקציות, הסמארטפונים והחיבור לאינטרנט הזמין כמעט בכל נקודה על הגלובוס – זה לא פלא שכל עסק כיום משקיע כסף רב בפרסום וקידום העסק באמצעות האינטרנט. לצד פעולות נהדרות שאפשר לעשות כדי לקדם את העסק באינטרנט ישנן גם טעויות רבות שעושים בקידום עסקים באינטרנט. בין אם אתם מקדמים את העסק שלכם בעצמכם או משווקים המקדמים עסקים אחרים באינטרנט. כדאי להכיר בטעויות הללו החוזרות באופן שכיח ביותר בקרב עסקים שונים ואלה עשויים לחסוך לכם וללקוחות שלכם כסף, זמן ומשאבים.

כתיבת תוכן לא נכונה:

התוכן הוא הבסיס להצלחה שלכם בשיווק באינטרנט. מאמרי יח"צ, כתבות באתר שלכם, פוסטים ברשתות החברתיות, מודעות ממומנות, הטקסטים בדף הנחיתה שלכם ועוד. כל אלה בעלי תפקיד חשוב בתקשורת מול קהל הגולשים ובניסיון להפוך את קהל הגולשים לקהל הלקוחות שלכם. אתם רוצים לקרב אליכם את הלקוחות, לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון ולקרב אותם אל המותג שלכם. כאשר אתם משתפים תוכן לא פרסונאלי, או תוכן מועתק, תוכן משעמם, שכתוב בצורה מבולגנת או מוצג כבלוק ענק של תוכן – אתם מרחיקים מכם את הגולשים במקום לקרב אותם. לכתוב תוכן בצורה נכונה מבחינה שיווקית ואפילו פרסום מאמרים אינפורמטיביים בצורה נכונה באתר שלכם דורשת התמקצעות וניסיון. לעתים כדאי להיעזר בחברת תוכן מקצועית לעריכת התכנים לאתר שלכם.

פיזור תקציב הפרסום למגוון גדול של ערוצי פרסום:

האינטרנט מציע לנו מגוון עצום של ערוצי פרסום ואינספור הזדמנויות לשווק ולקדם את העסק שלנו ולהגיע לקהל היעד שלנו. בניית תוכנית שיווק נכונה תסייע לנו להגדיר היטב את קהל היעד שלנו והיכן הוא עשוי להימצא באינטרנט. לאחר מכן תוכלו להשקיע את הכסף, הזמן והמשאבים שלכם או של חברת הפרסום תשכרו את שירותיה בקידום המותג באותו ערוץ תקשורת או שניים שתבחרו. אם תפזרו את התקציב על מספר רב של ערוצי פרסום אתם עשויים להתפזר יותר מדי ולהשיג פחות מכל ערוץ שיווקי. כדאי להתחיל מערוץ שיווקי אחד או שניים, להשקיע, להתקדם בו ולבסס אותו כמו שצריך. לאחר שמתחילים להגיע ממנו לידים והוא עובד באופן שוטף ומזרים הכנסות נוספות לעסק אז כדאי להתפתח לערוץ שיווקי נוסף.

טעות נוספת – לא להשקיע בקידום אורגני:

קידום אורגני היא טכניקת הפרסום המובילה כיום בפלטפורמת האינטרנט. זה נכון שלא מדובר בטכניקה הזולה מכולן אולם בטווח הארוך היא המשתלמת ביותר מכולן. בעקבות השינויים האחרונים במנוע החיפוש של גוגל עסקים קטנים מקבלים במה גדולה יותר ויכולים להתקדם בתוצאות גם לפני הרשתות הגדולות בביטויים רבים. ניתן גם לקדם את העסק לפי אזור או עיר מסוימת ולהגדיל את הסיכוי שלכם למקד את קידום האתר שלכם לקהל רלוונטי עבורכם, לקבל תוצאות מהירות וטובות יותר וכמובן ליהנות מפחות תחרות. השקעה בקידום האורגני תסייע גם להבאת לקוחות חדשים לעסק שלכם, גם להגדלת המוניטין של העסק, לבניית אמון עם הקהל שלכם ותביא לכם תוצאות טובות ומשתלמות יותר בטווח הארוך.

לא בונים נוכחות:

אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם יכולים לעשות זה להשקיע בבניית תשתיות שיווק אינטרנטיות כמו אתר, דפי נחיתה, דף פייסבוק ואחרים – ולא להשקיע בעבודה השוטפת עליהם. הפרסום באינטרנט מבוסס על בניית נוכחות, על מעורבות עם הקהל שלכם, על בניית אמון ועל יצירת חשיפה גדולה יותר למותג שלכם. אם אתם לא מעלים פוסטים לדף העסקי שלכם, מאמרים לאתר שלכם או עוצרים את התזרים של הקמפיין הממומן שלכם – אל תצפו שאנשים ישימו לב דווקא אליכם ולא אל המתחרים הפעילים שלכם.