פרסום עסקים למתחילים - טיפים שימושיים

 

פרסום עסקים למתחילים - טיפים שימושייםהקמתו של עסק כרוכה בלא מעט הוצאות, לכן אין פלא שרבים מבעלי העסקים בתחילת דרכם כמעט ואינם מוציאים כסף על פרסום או שיווק העסק שלהם. אז גם אם אתם בדיוק באותה נקודה, בה אין לכם כל כך הרבה מזומנים לבזבז על העסק החדש שלכם, הנה כמה טקטיקות שיווקיות בהן תוכלו להשתמש מבלי לקרוע את הכיס.

פרסמו תוכן בועט וחי

כן, דאגו לפרסם תוכן נהדר. והכוונה לתוכן בועט וחי. אם אתם מסוגלים ליצור אותו בעצמכם, מה טוב. אבל, גם אם כתיבה אינה מנקודות החוזק שלכם, תמיד תוכלו לבקש מאחד מאנשי הצוות שלכם לכתוב כמה מאמרים לבלוג של העסק שלכם.

כדאי לחשוב על יצירת סרטוני הדרכה. אז נכון תוכן וידאו הוא באמת יקר, ויכול להיות שלא ממש תכינו עכשיו הפקה רצינית עבור יוטיוב אבל תמיד תוכלו להכין סרטון עצמאי באמצעות הנייד שלכם, או לחילופין למצוא סטודנט או תלמיד שיודע לצלם טוב כדי שיכין עבורכם איזו הדרכה קצרה. ואם סרטון וידאו נשמע כמשהו יותר מדי מסובך, אפשר להשתמש במצגת עם שקופיות או תמונות.

פרסום אורח ובפייסבוק בהנחה

ישנם אתרים לפרסום תוכן שבהם תוכלו להמטמיע את המסרים והמאמרים שלכם. חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. גם בפייסבוק ובגוגל אפשר לפרסם מודעות בתשלום. מומלץ לנסות ולאתר את קודי הנחות הפרסום שלהם, שלרוב מגיעים כחלק מהצעות החברות שלהם.

 

ובכלל זה לא מזיק להכיר טוב את הרשתות החברתיות ולשלוט בהן. לכן מומלץ שתיצרו חשבונות עסקיים והיו שותפים באתרי המדיה החברתית הגדולים כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, גוגל פלוס ופינטרס.

 

כמובן שגרפיקה היא כלי שיווק עוצמתי בטירוף. היא הופכת את הכל קל לעיכול ואנשים ממהרים לשתף פוסטים יפים.  ואכן להעסיק מעצב או גרפיקאי יכול להיות יקר מבחינת התקציב, אבל עדיין תוכלו להכין בעצמכם ובזול באמצעות תוכנות חינמיות עיצובים יפים מאוד לפי תבניות וקצת לאתגר את עצמכם.

לתת חיים חדשים לנתונים ישנים

אם תקציב השיווק שלכם מעט דחוק, יתכן שלא תוכלו להרשות לעצמכם להעסיק כותבי תוכן ולהציף את הבלוג שלכם במידע שיווקי. אבל, תוכלו בהחלט להפיח חיים חדשים במשהו שכבר קיים באינטרנט. יש המון מחקרים ונתונים סטטיסטיים זמינים באינטרנט. אפשר לפרסם את אלו שרלבנטים לעסק שלכם גם באתר שלכם, או ליצור לינק אליהם. אולם זיכרו שאם אתם מצטטים בדיוק תצטרכו לתת קרדיט למי שכתב. אפשרות אחרת היא לשכתב את הדברים.

 

כך תוכלו להתייחס למחקר שקשור לתעשייה או לתחום שלכם וללטש אותו. הדגישו את החלקים החשובים או המעניינים ביותר במחקר, הוסיפו תמונות, הוציאו כמה תרשימים והעלו מחשבות ותחזיות משלכם על סמך הנתונים. לרוב אלו  יעשו עבורכם את מרבית העבודה.

 

לינקדאין הרשת הנעלמת

לינקדאין הוא אתר מדיה חברתית מרכזי שלעתים קרובות אינו מנוצל כראוי. עצתנו היא לא רק להוסיף דרכו חיבורים של רשת חברתית, אלא ממש להתחבר לקבוצות כדי לנסות להגדיל את טווח הקשרים העסקיים שלכם. כמו כן כדאי להיכנס לדיאלוג עם המקושרים שלכם ולשתף את הפוסטים שלכם בבלוג האישי. מסתבר שלינקדאין יכול להיות מקום נהדר לקדם את התוכן שלכם, לשתף רעיונות ולבנות את המותג שלכם.

 

וכן מחזרו את התוכן שלכם. בדיוק כמו שתוכלו להחליף מחדש את מחקרי הנתונים הקיימים, תוכלו גם למחזר מחדש את התוכן הישן שלכם ליצירות חדשות. באופן כזה שתוכלו להפוך סמינר מקוון להדרכת וידאו, או לחילופין להפוך אוסף של פוסטים בבלוג לספר אלקטרוני. לעולם אל תחששן לשלב את התוכן הישן שלכם עם התוכן החדש מאחר ורוב הסיכויים שיהיו המון אנשים שמעולם לא ראו את החומר הישן שלכם, כך שזה יהיה בסופו של דבר קטע תוכן חדש ורענן במאת האחוזים עבור חלק גדול מהקהל שלכם.

 

חבר מביא חבר

דאגו לפיתוח תוכנית הפניה ללקוח. כלומר הציעו ללקוחות הקיימים מוצר בחינם, חודש שירות חינם, או תגמול אחר כלשהו עבור הפניית לקוחות חדשים. זיכרו כי העברת מידע מפה לאוזן היא לרוב רבת עוצמה, כך שחברים המספרים לחברים על העסק שלכם הם בעלי ערך נפלא עבורכם.

 

תחרויות מקוונות הן בהחלט רעיון מצוין, אם כי ייתכן והדבר יאתגר אתכם מעט כלכלית. אלא שמספר המשתתפים והפניות הפוטנציאליות החדשות שתשיגו תהיינה שוות את המחיר. אם אתם באמת בעלי תקציב הדוק, טכנית אינכם זקוקים לפרס סופר יקר כדי להשיג משתתפים, ואפשר להצליח גם עם פרסים פשוטים ולא יקרים.

 

שיתופי פעולה ופרסים

שותפויות בתעשייה תמיד טובות. לכן מומלץ להתאגד עם עסק שקשור בתעשייה שלכם (אך לא מתחרה ישיר) לפרויקט משותף. ניתן לעשות זאת באופן מקוון באופן לא מקוון דרך אירוע מיוחד כלשהו, או באופן מקוון באמצעות סמינר מקוון או מתן פרסומי. השותפות עם עסק אחר פירושה הכפלת כוח. יתרה מכך, שיתוף פעולה עם עסק רלוונטי בענף, תביא להכרות עם קהל חדש לגמרי הקשור לנישה שלכם.

 

הגישו בקשה מקוונת לפרסים עסקיים. כן לרוב התעשיות יש פרסים עסקיים שתוכלו לזכות בהם, ואלו יספקו לכם תג מקוון שתוכלו להציב באתרכם. תגים כמו אלה יכולים להגביר את האמינות שלכם, וכתוצאה מכך, להגדיל עבורכם את המכירות. במידה ואין פרסים לתחום שלכם המציאו אחד! מה שאומר יותר קשרים ושיתופי פעולה

 

 תגיות: